Marketing w małych i średnich firmach również może być skuteczny
Co najczęściej Ci się kojarzy z marketingiem?
- Marketing to kosztowna inwestycja, na którą stać tylko największe firmy z dużymi budżetami
- Bez profesjonalnego wsparcia agencji marketingowej nie da się prowadzić skutecznych działań reklamowych
- Marketing nie działa i nie ma sensu wkładać w to pieniądze lepiej zainwestować w coś innego
Czy jest to prawda? Zdecydowanie NIE!
Marketing nie potrzebuje ogromnych budżetów reklamowych, na które stać tylko największe firmy. Nie musisz też wynajmować specjalistycznej agencji marketingowej, która opracuje strategie i komunikacje, a następnie zajmie się jej realizacją.
Wszystkie działania możesz prowadzić samodzielnie. Jedyne co musisz zrobić to poświęcić trochę czasu na poznanie różnych metod promocji i poprawnie je wdrożyć w swojej firmie.
Dlatego właśnie powstał ten blog, aby pomagać osobą początkującym i średnio zaawansowanym. Chcesz skutecznie reklamować się w internecie? Zacznij czytać artykuły na moim blogu, dołącz do newslettera lub umów się na darmowe konsultacje.
Kim jestem i jak mogę Ci pomóc?
Dominik Zych - twórca bloga MałyMarketing.pl
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Moja przygoda zaczęła się tworzenia stron internetowych i wykorzystywania różnych metod w celu wypromowania ich w internecie. Efekt? Byłem właścicielem jednego z największych portali muzycznych w Polsce, który odwiedzało ok. 60-70 tyś użytkownikó miesiecznie (w tamtych czasach była to ogromna ilość użytkowników). Współpracowałem również przy różnych innych projektach internetowych, które w większym lub mniejszym stopniu osiągały zadowalajace wyniki.
Dalej doświadczenia zawodowe zdobywałem na stanowisku Koordynatora ds. Internetu w firmie odzieżowej. Do moich obowiązków należała m.in. obsługa marketingowa i techniczna sklepu internetowego. W tym czasie zacząłem zdobywać wiedzę z zakresu zarządzania dużymi budżetami reklamowymi, procesami sprzedażowych w sklepie online i budowania strategi marketingowej.
W 2018 roku założyłem działalność gospodarczą, która miała być dodatkowym zajęciem po godzinach pracy etatowej. Chciałem pomagać małym i średnim firmom lepiej wykorzystywać internet do reklamowania swoich usług i produktów. Liczba klientów tak szybko urosła, że po około roku zdecydowałem zrezygnować z pracy etatowej.
Od 2019 zająłem się na pełny etat wsparciem firm w zakresie obsługi kampanii reklamowych na Facebooku, Google Ads oraz poprawą widoczności firmowych witryn w wyszukiwarce Google. Dodatkowo prowadzę konsultacje i indywidualne szkolenia, dzięki którym pokazuje wachlarz możliwości jakie daje internet. Mimo że biznes zaczynałem z myślą o wsparciu małych i średnich firm w digital marketingu, obecnie współpracuje również z większymi firmami, gdzie zarządzam budżetami miesięcznymi na poziomie kilkuset tysięcy złotych.
Dominik Zych
Specjalista ds. marketingu internetowego i twórca bloga MałyMarketing.pl
Kilka informacji na temat bloga
- Blog powstał w listopadzie 2018 roku
- Założycielem bloga jest Dominik Zych - specjalista ds. marketingu internetowego z ponad 10 letnim doświadczeniem
- Rocznie blog czyta ok. 36 000 unikalnych użytkowników
- Baza subskrybentów newslettera liczy ponad 1500 osób
- Na Facebooku mamy ponad 2 000 polubień fanpage i grupę liczącą ponad 4000 uczestników
- Na blogu opublikowanych jest ponad 150 wysokiej jakości artykułów (część artykułów to gościnne publikacje specjalistów w swojej dziedzinie)
- Artykuły publikowane na blogu są kierowane głownie do osób początkujących i średnio-zaawansowanych, które chcą skutecznie prowadzić własne działania marketingowe (szczególnie przedstawiciele małych i średnich firm)