Podcasty stają się coraz popularniejsze w Polsce. Praktycznie codziennie pojawiają się nowe odcinki i kanały, a przy tym rośnie liczba słuchaczy. Zatem, czy czas wykorzystać podcast w swoim biznesie?
Przyznam osobiście, że zaczynam poważnie się zastanawiać nad prowadzeniem podcastu na blogu i stąd też ten temat. Czy warto wykorzystać go w swoim biznesie? Moim zdaniem jak najbardziej tak!
Samemu jestem wiernym słuchaczem kilku podcastów m.in. Mała Wielka Firma Marka Jankowskiego – który zresztą serdecznie polecam, zwłaszcza właścicielom małych firm.
Czytanie blogów lub oglądanie wideo na YouTube’ie wymaga poświęcenia dużo więcej uwagi niż słuchanie podcastów. Możecie to robić ćwicząc na siłowni, biegając, czy też jadąc samochodem – ja osobiście słucham nawet, gdy myje naczynia lub sprzątam;)
Tak więc jak widać zawsze można znaleźć chwilę czasu na słuchanie podcastu, a to sprawia że podcasty są bardzo atrakcyjne!
Spis treści:
Co to jest podcast?
Słuchaliście kiedyś wywiadów w radiu jadąc samochodem? Podcast można porównać właśnie do tego typu audycji z tą różnicą, że nie są transmitowane na żywo.
To plik dźwiękowy umieszczony na serwerze (zazwyczaj przeznaczonym do tego typu plików) i udostępniany użytkownikom przy pomocy kanału RSS. Podcastem możemy nazwać pojedynczy plik dźwiękowy, jak i cały kanał danego twórcy.
Podcast zazwyczaj posiada jednego autora, który prowadzi audycje samodzielnie lub w formie wywiadów. Tematów podcastów jest wiele od zdrowego odżywiania po tematy związane z biznesem – tak więc dla każdy znajdzie coś dla siebie.
Jakie są korzyści z wykorzystania podcastu w swoim biznesie?
- Uzupełnienie – jest to świetny sposób na uzupełnienie swoich działań content marketingowych. Podcast pozwalają na dotarcie do osób, które nie mają czasu lub możliwości czytania artykułów lub oglądania video.Wielu handlowców i biznesmenów spędza dużo czasu w samochodzie podróżując między spotkaniami, stąd też podcast może być dobrą formą dotarcia do nich.
- Stały kontakt – aplikacje do słuchania podcastów zazwyczaj są na stałe zainstalowane na urządzeniach subskrybentów, dzięki czemu za każdym razem kiedy dodasz nowy podcast na swój kanał, taki użytkownik otrzyma powiadomienie.
- Urozmaicenie komunikacji – dzięki wykorzystaniu różnych form content marketingu od wpisów na blogu, komunikacji w social media, wideo na YouTube oraz podcastu możesz dotrzeć do różnych osób w zależności od ich preferencji konsumowania treści w internecie – jeżeli ktoś nie lubi czytać, to może chętniej posłucha;)
- Budowanie zaufania i wzmocnienie relacji z klientem – podcast zazwyczaj słuchamy przez słuchawki, które ograniczają wszelkie bodźce z zewnątrz. Jesteśmy tylko my i autor podcastu – a to świetny sposób na zbudowanie silnej relacji i zaufania.
To jak – zastanawiasz się nad uruchomieniem własnego podcastu? A może prowadzisz już własny podcast? Jeżeli tak to daj znać w komentarzu (możecie podać link do swojego kanału)!
Warto doczytać:
- TOP 10 podcastów o marketingu i biznesie wartych słuchania – Poznaj 10 wartych słuchania podcastów o biznesie i marketingu
- Książki o marketingu – 26 pozycji, które musisz przeczytać! – Poznaj listę książek o marketingu (i nie tylko), które warto przeczytać w wolnej chwili
- Co to jest Inbound Marketing i jak go wykorzystać do rozwoju firmy? – Dowiedź się co to jest Inbound Marketing i jak go wykorzystywać w swoim biznesie
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl