Książki o marketingu - 10 pozycji, które musisz przeczytać! - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Coraz częściej pojawiają się pytania od czytelników bloga dotyczące książek o marketingu, które warto przeczytać. Dlatego poprosiłem o radę kilku znanych ekspertów związanych z marketingiem internetowym i na podstawie ich odpowiedzi stworzyłam krótką listę książek polecanych początkującym osobom.

O listę książek wartych przeczytania poprosiłem:

Mariusz Łodyga – ekspert z zakresu strategii marketingowej, sprzedaży, PR oraz budowania wizerunku. Założyciel i właściciel firmy Premium Consulting,

Franciszek Georgiew – właściciel znanej i cenionej agencji social media Social Tigers oraz uznany specjalista z zakresu reklamy na Facebooku,

Marek Jankowski – twórca chyba najbardziej znanego w Polsce podcastu skierowanego do właścicieli małych i średnich firm Mała Wielka Firma,

Paweł Tkaczyk – ekspert “zarabiający na życie opowiadaniem historii”. Autor trzech bestsellerowych książek “Zakamarki marki”, “Grywalizacja” i “Narratologia”, oraz świetnego bloga,

Jacek Kłosiński – twórca bloga klosinski.net pomagający w kreatywnej pracy. Szkoli, doradza, tworzy kursy i poradniki ułatwiające codzienne zadania.

Jeszcze raz bardzo dziękuje za przesłanie listy polecanych książek – bez Was ta lista byłaby zdecydowanie mniej wartościowa;)

Oczywiście, nie są to tylko książki stricte o marketingu. Znajdziesz tutaj książki, które wykraczają poza tą strefę. Trzeba jednak pamiętać, że sam marketing to “dyscyplina” czerpiąca z różnych obszarów – od psychologii po design.

 

Lista książek o marketingu, które warto przeczytać

Eksperci, których poprosiłem o polecenie ciekawych tytułów czytelnikom naszego bloga, naprawdę mocno się zaangażowali. Otrzymałem bardzo długie listy książek, które warto przeczytać. Postanowiłem jednak wybrać 8 tytułów, które najczęściej się powtarzały. Oto lista!

Marketing 3.0 i 4.0 Philip Kotler


 

Jest to chyba pozycja obowiązkowa dla każdej osoby zajmującej się marketingiem. Philip Kotler w książkach Marketing 3.0 i 4.0 przedstawia absolutnie podstawy z zakresu marketingu, które powinna znać każda osoba zajmująca się marketingiem firmy. Dodatkowo dzięki tym lekturą dowiesz się jak zmieniał się marketing na przestrzeni lat.

 

Pułapki Myślenia – Daniel Kahneman

Kolejna pozycja, która powinna obowiązkowo znaleźć się na każdej półce. Duża obszerna książka z ogromną ilością informacji związanych z tym jak funkcjonuje nasz mózg i w jaki sposób…. nas zwodzi. Po przeczytaniu tej książki na pewno zaczniesz się dwa razy zastanawiać się nim podejmiesz trudną decyzję;)

 

Wywierania wpływu na ludzi – Robert Cialdini

Międzynarodowy bestseller, a jej nakłady sprzedaży szacuje się na miliony egzemplarzy. “Wywierania wpływu na ludzi. Teoria i parktyka” to klasyk z dziedziny psychologii społecznej, w sposób kompleksowy przedstawiający techniki wywierania wpływu na inne osoby. Książka kierowana jest do wszystkich tych, którzy chcą dowiedzieć się jak nakłaniać innych do własnych racji oraz jak uniknąć wpływu i manipulacji innych osób.

 

To jest marketing – Seth Godin

“To jest marketing” Seth Godin to świeża pozycja na polskim rynku książek o marketingu. Autor dzieli się w niej swoim doświadczeniem i wiedzą zdobytą na przestrzeni dwudziestu pięciu lat. Głównym założeniem jest uświadomienie, że marketingu używamy do rozwiązywania problemów konsumentów, a nie problemów naszej firmy. Bardzo ciekawa propozycja, którą warto przeczytać!

 

Psychologia konsumenta – Dominika Maison i Katarzyna Stasiuk

Z książki dowiesz się m.in. dlaczego ludzie kupują produkty luksusowe, czy można wpływać w jakiś sposób na konsumentów lub kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu. Na te i wiele innych pytań odpowiedź znajdziesz w książce “Psychologia konsumenta”. Dodatkowo dowiesz się skąd czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, poznasz znaczenie procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu decyzji.

 

Jesteś marką – Joanna Malinowska-Parzydło

Książka mówiąca o tym, że każdy z nas jest marką. Bez znaczenia, czy jesteś pracownikiem niskiego, czy wysokiego szczebla, studentem, politykiem, dziennikarzem, pisarzem lub kimkolwiek innym. Dowiesz się jak budować zaufanie i reputacje, a tym samym własną markę osobistą.

 

Pre-swazja – Robert Cialdini

“Pre-swazja” to książka rozszerzająca i uzupełniająca wiedzę bestselleru Roberta Cialdini’ego “Wywieranie wpływu na ludzi”. Nie tylko dowiesz się jak obronić się przed perswazją, ale również poznasz jak skuteczniej wykorzystać techniki wpływu społecznego do osiągnięcia swoich własnych celów.

 

Punkt Przełomowy – Malcolm Gladwell

Malcolm Gladwell pokazuje jak tworzy się trend i przedstawia jego cykl życia. Rozprzestrzenianie się trendu zależy od pewnego momentu zwrotnego tzw. punktu przełomowego, który często dokonuje się na poziomie rzeczy pozornie nieistotnych lub nawet niezauważalnych. Dzięki Gladwellowi nauczysz się go dostrzegać i zrozumiesz, skąd biorą się gusty, trendy i mody.

 

Dodatkowo do listy powyżej dodałbym od Siebie jeszcze dwie propozycje, które według mnie, również powinna przeczytać osoba interesująca się marketingiem w internecie, a których zabrakło w tytułach od ekspertów;)

 

Siła Nawyku – Charles Duhigg

Jak jeden człowiek namówił amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najpopularniejszą pastą do mycia zębów na świecie? Co sprawia, że Starbucks odnosi światowe sukcesy? Jak pływak Michael Phelps wygrał wyścig płynąc na oślep?

Jest to świetna książka, która wyjaśnia wiele istotnych rzeczy, które robimy codziennie i nie zdajemy Sobie z tego sprawy dlaczego. Charles Duhigg pokazuje na licznych badaniach i przykładach jak funkcjonują nasze nawyki, oraz to jak drobna ich zmiana może wpłynąć na nasze życie i biznes.

Zdecydowanie polecam i wiem, że wielu marketerów również ją ceni.

 

Zaufanie czyli waluta przyszłości – Michał Szafrański

Kolejna dobra propozycja od Michała Szafrańskiego, autora bestselleru “Finansowy Ninja”. Książka “Zaufanie, czyli waluta przyszłości” ukazuje drogę Michała jaką przebył od dobrze płatnego i bezpiecznego etatu, po własny blog na którym zarobił 7 mln złotych.

Prawdą jest, że nie jest to książka typu “zrób to i to, a zarobisz 7 mln złotych”, czy też poradnik jak rozwijać blogi lub strony internetowe. Autor pokazuje, jak tworzenie wysokiej jakości treści o dużej wartości merytorycznej dla odbiorcy sprawia, że można zbudować stabilną firmę. Dobre treści i głębokie relacje z odbiorcami sprawiają, że ludzie są zdolni do kupowania praktycznie każdego produktu, który wypuścisz na rynku ponieważ Ci ufają i wierzą w wartości jakie prezentujesz.

Dobra książka, zwłaszcza dla osób, które chcę robić content marketing licząc, że to przełoży się na zwiększenie sprzedaży.

 

Mam nadzieję, że wyżej wymienione tytuły niebawem pojawią się na Waszych półkach z książkami (o ile ich jeszcze tam nie macie). Po przeczytaniu tych książek na pewno zmieni się Wasze dotychczasowe postrzeganie marketingu.

Życzę miłego czytania;)

Ps. Chciałbym, aby ta lista książek stale się rozwijała na naszym blogu. Dlatego jeżeli znacie inne ciekawe tytuły, które mogą pomóc w rozwijaniu swojej wiedzy związanej z marketingiem i chcielibyście się nimi podzielić, to zamieście tytuły tych książek w komentarzu. Postaramy się co jakiś czas przeglądać Wasze komentarze i dodawać wybrane tytuły do naszej listy;)

Książki o marketingu – 10 pozycji, które musisz przeczytać!
5 (100%) 1 vote
Pokaż komentarzeNie pokazuj komentarzy

5 Comments

  • Sylwia Chwalana
    Posted 5 listopada 2019 o 09:05 0Likes

    Polecam “22 niezmienne prawa marketingu”, stara książka, ale wciąż aktualna. Absolutne podstawy, które warto znać. ????

  • Dominik Zych
    Posted 5 listopada 2019 o 22:41 0Likes

    Muszę przyznać, że zapomniałem o tej książce…. kiedyś Mariusz Łodyga wspominał o niej na swoim blogu i Facebooku. Muszę ją koniecznie przeczytać;)

    Dzięki Sylwia za przypomnienie;)

  • Sylwia Chwalana
    Posted 16 grudnia 2019 o 22:09 0Likes

    Zdecydowanie warto. A dzięki przystępnej formie bardzo łatwo zapamiętać te prawa! ????

  • Mariusz Łodyga
    Posted 18 grudnia 2019 o 11:08 0Likes

    Zgadza się Dominik 🙂 Polecałem i nadal polecam. Co więcej: mam nawet przybliżone te 22 prawa na moim blogu: https://premium-consulting.pl/blog/22-prawa-marketingu-ktore-lamiesz-na-wlasne-ryzyko-i-za-wlasne-pieniadze/

  • Memtor
    Posted 1 kwietnia 2020 o 16:17 0Likes

    Super! Ciekawy wybór pozycji, w naszym artykule, także niektóre pozycje się znalazły. Podstawą zrozumienia działania marketingu, jest to co zauważył Steh Godin: marketing ma rozwiązywać problemy konsumentów nie firmy.

Comments are closed.