Instagram - 6 przydatnych narzędzi - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Instagram – 6 przydatnych narzędzi

Podziel się!

Prowadzenie profilu na Instagramie odbywa się w dużej mierze przy pomocy smartphona lub tabletu. Większość funkcji, takich jak dodawanie zdjęć lub pisanie wiadomości prywatnych jest niedostępne w przeglądarce. Jak sobie w takim razie poradzić z prowadzeniem profilu w łatwy i skuteczny sposób, aby nie musieć chodzić cały czas z telefonem w ręku i pilnować godzin publikacji postów?

 

Poniżej prezentuje kilka przydatnych aplikacji, które sam używam lub używałem i mogę stwierdzić że znacząco ułatwiają pracę, nawet na kilku profilach.

 

 

IconoSquare

 

Kombajn analityczny, jeżeli chodzi o profil Instagrama. Świetne narzędzie, które pozwala sprawdzić większość danych na temat naszego konta. Dowiecie się między innymi kim są Wasi odbiorcy, kiedy klikają i w co, jakie posty cieszą się największą popularnością, jakie tagi warto wybierać, oraz w których godzinach najlepiej publikować posty.

 

Najfajniejszą jest to że IconoSquare pokazuje wszystkie komentarze, które pozostawili fani na profilu i daję możliwość w łatwy sposób odpowiedzieć na każdy z nich z poziomu aplikacji

 

Hootsuite

 

Aplikacja do zarządzania kanałami social media. W łatwy sposób możemy obsługiwać takie platformy jak Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, YouTube oraz Instagram. W darmowej wersji możemy zarządzać maksymalnie 3 kanałami, co w większości przypadków na pewno wystarczy wielu osobom. Wersja płatna daje już dostęp do 100 profili społecznościowych.

 

Dzięki Hootsuite zaplanujemy kolejne posty, które mają się wyświetlać na Instagramie w określonych dniach lub godzinach. Niestety, aplikacji jest tak skonstruowana iż pozwala tylko na przypomnienie o dodaniu postu i w łatwy sposób go dodać do profilu. Jak dla mnie duży minus za to że brakuje automatyzacji tego procesu.

 

Swoją drogą, liczę na to że w przyszłości Instagram wprowadzić funkcję planowania postów, przynajmniej dla profili biznesowych.

 

 

Canva

 

O tym narzędziu pewnie już spora liczba osób słyszała, jest to Canva – narzędzie do tworzenia grafiki. Pomaga osobom, które nie bardzo Sobie radzą z grafiką, lub chcą znacznie skrócić czas tworzenia atrakcyjnej wizualizacji. Używam go przy tworzeniu postów na Instagramie, które mają za zadanie informować o promocjach, rabatach lub konkursach. Dzięki czemu mogę zamieścić proste treści na grafice w ładny i estetyczny sposób nie męcząc się przy tym zbyt długo. Canva posiada wiele darmowych szablonów i zdjęć stockowych, które z powodzeniem można wykorzystać przy tworzeniu atrakcyjnego postu informacyjnego na Instagramie.

 

 

Social Rank

 

To świetne narzędzie do uporządkowania swoich fanów na profilu według różnych kryteriów m.in. najbardziej zaangażowani, najbardziej wartościowi, osoby z największą liczbą obserwujących. Dzięki temu możemy w łatwy sposób zidentyfikować osoby najbardziej wpływowe i np zaproponować im współpracę barterową.

 

Narzędzie dobrze się sprawdza gdy posiadamy dużą ilość fanów i potrzebujemy lepiej określić grupy, oraz sposoby dotarcia do nich. Przy mniejszych profilach, to zbędny wydatek.

 

Crowdfire

 

Kolejne narzędzie do zarządzania fanami, oraz do zwiększania ich ilości. Aplikacja pozwala w prosty sposób zrobić porządek w użytkownikach, których obserwujesz oraz dodaje do obserwowanych użytkowników, którzy pasują do grupy osób jakie aktualnie obserwujesz. Dzięki temu możesz w sposób “półautomatyczny” usuwać z obserwowanych osoby, które nie obserwują Twojego profilu, obserwować osoby pasujące do tematyki twojego profilu, oraz sprawdzać, które z osób przestały Cię obserwować.

 

Przyznam że całkiem przydatne narzędzie, szkoda że darmowa wersja jest bardzo okrojona w możliwości i trzeba zakupić wersję płatną, by móc lepiej wykorzystać potencjał Crowdfire.

 

 

Social Insight

 

Moim osobistym zdaniem narzędzie, które powinna posiadać każda osoba, która zarządza firmowym profilem na Instagramie. Możliwości jakie daje ta aplikacja to przede wszystkim analizę profilu oraz planowanie postów z poziomu przeglądarki. Czyli podstawowe rzeczy, które każdy manager powinien posiadać. Przyznam osobiście że zbyt długo tym narzędziem się nie posługiwałem, ale mimo wszystko bardzo dobrze wspominam i polecam.

 

Warto skorzystać z darmowego okresu próbnego, który trwa 14 dni – powinno wystarczyć, aby zorientować się czy narzędzie Ci się przyda, a zapewne tak będzie.

 

To tyle jak na razie, jeżeli chodzi o narzędzia wspomagające pracę na Instagramie. Używanie wszystkich na raz mija się z celem oraz zwiększa znacząco budżet potrzebny na prowadzenie Instagrama. Zalecam aby wybrać kilka niezbędnych narzędzi, które przypadną Ci do gustu.

Jeżeli znasz jeszcze jakieś ciekawe i przydatne narzędzie z którym warto się zapoznać to daj znać o nim w komentarzu. Chętnie przetestuje;)