Do przeczytania w 4 min.

TOP 10 przydatnych narzędzi w marketingu internetowym

Na rynku mamy ogromną liczbę dostępnych narzędzi, które ułatwiają nam codzienną pracę w działaniach marketingowych. Korzystanie ze wszystkich oferowanych aplikacji nie miałoby najmniejszego sensu.

Dlatego postanowiłem przygotować 10 najbardziej przydatnych narzędzi w marketingu internetowym, które samemu wykorzystuje lub wykorzystywałem w swoich działaniach. Nie są to darmowe narzędzia, ale w większości przypadków posiadające bezpłatne plany lub kilkudniowe okresy próbne.

Zapoznaj się z poniższą listą i zastanów się, które narzędzie pomoże Ci w codziennej pracy i pozwoli zaoszczędzić czas.

Kolejność zaprezentowanych aplikacji jest przypadkowa.

Spis treści:

Idealne narzędzie do analizowania witryn internetowych Twojej konkurencji. Narzędzie umożliwia śledzenie wielkości i źródeł ruchu na stronach internetowych.

Nawet podstawowa darmowa wersja pozwoli Ci oszacować miesięczny ruch na stronie wybranej firmy, czy też sprawdzić główne źródła ruchu i linkowania. Świetny sposób, aby podejrzeć działania konkurencji i zastosować najbardziej skuteczne u siebie na witrynie.

SimilarWeb dodatkowo oferuje darmową wtyczkę do przeglądarki Chrome, dzięki czemu jednym kliknięciem otrzymasz informacje o przeglądanej witrynie w Twojej przeglądarce.

Aplikacja umożliwia wyszukiwanie adresów e-mail i linków do profili społecznościowych potencjalnych klientów biznesowych. Dodatkowo wszystko jest to dostępne bezpośrednio w Gmailu lub Outlooku.

Jeżeli potrzebujesz więcej danych na temat zainteresowanych osób – to narzędzi pomoże Ci w prosty sposób zwiększyć ilość informacji o konkretnej osobie bez konieczności angażowania Twojej czasu.

Narzędzie pomagające planować spotkania. Wysyłasz osobie, z którą chcesz się umówić link do swojego kalendarza, zamiast tracić czas na dogadywanie szczegółów poprzez e-mail lub telefon.

Darmowa wersja umożliwia integracje z Kalendarzem Google lub innymi popularnymi kalendarzami.

Bardzo popularna aplikacja do prowadzenia działań w zakresie e-mail marketingu. Bezpłatny plan daje możliwość wykorzystania podstawowych szablonów, tworzenia landing page’y, prostych automatyzacji (czyli wysyłania automatycznie e-mail po wykonaniu określonego działania) i analityki.

Limit w wersji darmowej to wysyłka 10 000 e-mail miesięcznie i 2 000 kontaktów.

Mniej rozbudowanym, ale również przydatnym narzędziem do e-mail marketingu jest MailerLite – którego sam wykorzystuje i zdecydowanie polecam.

Kompleksowa platforma do marketingu automation i narzędzie do wielokanałowej komunikacji (dostęp do wszystkich kanałów tylko w planach płatnych).

Bezpłatna wersja daje nam możliwość zaawansowanego śledzenia użytkowników, live czat, CRM, integracje z Kalendarzem Google’asy, system ticketowy oraz moduł umożliwiający stworzenie własnej bazy wiedzy.

Prowadzisz kampanie typu cold e-mail? Jeżeli tak to Woodpecker jest aplikacja dla Ciebie. Narzędzie umożliwia automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail do kontaktów, które jeszcze nie miały styczności z Twoją stroną, bezpośrednio z poziomu Gmaila.

Niestety aplikacja nie posiada darmowe planu, a jedynie 14-dniowy okres próbny, w którym można przetestować wszystkie funkcję narzędzia i zdecydować się czy nam to będzie odpowiadać.

Aplikacja do tworzenia wideo. W planie darmowym stworzysz do pięciu filmów miesięcznie, które następnie będzie można osadzić na swojej stronie internetowej lub wykorzystać w kampaniach reklamowych i mediach społecznościowych.

Narzędzie dosyć proste w obsłudze i niewymagające od nas dużej wiedzy na temat montowania filmów.

Obecnie dla mnie aplikacja numer jeden do tworzenia grafik i animacji, które później można wykorzystać w kampaniach reklamowych, mediach społecznościowych lub na stronach internetowych.

Darmowa wersja daje dostęp do sporej bazy gotowych szablonów, grafik i zdjęć gotowych do użycia w swoich projektach.

Proste narzędzie do budowania ankiet, dzięki którym zbierzesz wartościowe informacje od swoich użytkowników.

W ramach wersji bezpłatnej możesz stworzyć do trzech formularzy zawierających maksymalnie 10 pytań. Dobrą alternatywą są też popularne Formularze Google’a.

To narzędzie umożliwiające przesyłanie danych między aplikacjami np. dzięki niemu automatycznie wyślesz wiadomość e-mail z podziękowaniem do osoby, która wypełniła ankietę w Typeform lub dodasz nowy kontakt wpisany w Arkusz Google do odpowiedniej listy e-mail marketingowej w MailChimp.

Darmowy plan umożliwia tworzenie pięciu jednokrokowych zapów miesięcznie.

Alternatywą może być Integromat, który w planie free umożliwia tworzenie nielimitowanej liczby ścieżek automatyzacji i do 1 tyś jednorazowych wykonań.

Warto doczytać:

  1. Darmowe narzędzia online do tworzenia grafiki – Sprawdź jak stworzyć grafikę online – Poznaj darmowe narzędzia do tworzenia grafiki online
  2. TOP 10 podcastów o marketingu i biznesie wartych słuchania – Oto lista 10 podcastów, których warto znać i słuchać w internecie
  3. Książki o marketingu – 26 pozycji, które musisz przeczytać! – Poznaj listę książek o marketingu i nie tylko, które warto przeczytać

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl