Jak wybrać skuteczne narzędzie do monitoringu cen w e-commerce? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Jak wybrać skuteczne narzędzie do monitoringu cen w e-commerce?

Podziel się!

Inwestycja w narzędzia do śledzenia cen w e-commerce ma jeden zasadniczy cel – zoptymalizowanie polityki cenowej, a w konsekwencji zwiększenie zysków ze sprzedaży.

Dlatego najrozsądniejszym wyjściem jest korzystanie z funkcjonalnego narzędzia, które daje maksymalnie dużo możliwości zbierania i analizowania danych na temat rynku oraz wdrażanie ich w życie w czasie ustalania cen swoich produktów w sklepie internetowym.

Podpowiadamy, jakie funkcje powinien gwarantować system monitorowania cen w e-commerce, aby przynosił realne korzyści dla Twojego e-sklepu.

 

Możliwość oglądu całego rynku

Powszechnie stosowanym rozwiązaniem w platformach do monitoringu cen jest pokazywanie danych z każdej strony w odrębnym widoku, co jest dość problematyczne w kontekście szybkiego porównania danych i sprawdzenia swojej aktualnej pozycji.

Przed dokonaniem wyboru warto zatem upewnić się, że aplikacja umożliwia zestawienie wszystkich danych na jednym widoku, co da szybki ogląd całego rynku.

 

Jakość danych

Jakość dostarczanych danych jest kluczowym aspektem przy wyborze narzędzia do monitoringu cen. Dostawcy narzędzi, którzy oferują SLA (service level agreement), dają jednocześnie gwarancję poprawności danych – warto mieć to na uwadze przy wyborze.

Warto również poczytać opinie o narzędziu i wziąć pod uwagę sposób dopasowywania ofert (kody EAN czy nazwy produktów) oraz to, czy algorytmy są wspierane przez pracę specjalistów.

 

Monitorowanie marketplace’ów i porównywarek

Warto mieć możliwość monitorowania pełnego zakresu działań konkurencji, dlatego funkcjonalne narzędzie powinno nie tylko umożliwiać śledzenie platform e-commerce, ale też porównywarek cenowych (np. Ceneo) czy marketplace’ów (Google Shopping, Allegro, Amazon itp.).

 

Dane dostępne w zróżnicowanych formach

W im większej liczbie form będą występować dane, tym więcej operacji będzie można wykonać z ich użyciem. Optymalne rozwiązanie powinno udostępniać dane w:

    • aplikacji – przegląd danych z poziomu aplikacji umożliwia błyskawiczny odczyt sytuacji rynkowej i porównanie ofert różnych sklepów (bardzo cenne są dane w formie wykresów);
    • pliku excelowego – możliwa jest implementacja danych do prowadzonych analiz oraz wgranie ich do różnych systemów;
    • API – umożliwia wykorzystywanie danych w wewnętrznych systemach;
    • alerty mailowe – powiadomienia o istotnych zmianach na rynku pozwolą na bieżąco reagować na ruchy konkurencji.

 

Częstotliwość aktualizacji danych

W przypadku niektórych branż ceny mogą zmieniać się niezwykle dynamicznie.

Jeśli zatem zajmujesz się sprzedażą produktów bardzo podatnych na zmiany wysokości ceny, wybierz narzędzie, które zagwarantuje Ci dużą częstotliwość aktualizacji informacji o cenach na rynku, wykrywając np. promocyjne obniżki cen. Narzędzia do monitoringu https://dealavo.com/pl/ mogą aktualizować dane nawet kilka razy dziennie.

 

Wsparcie zespołu specjalistów

Na szczególną uwagę zasługują te oferty, które nie obejmują jedynie implementacji oprogramowania do monitoringu cen, ale także wsparcie zespołu specjalistów, którzy będą wspierać algorytmy i udzielać menedżerom sklepów internetowych wszelkiej niezbędnej pomocy.