Rodzaje reklam w Google Ads - Sprawdź jak możesz się reklamować - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Rodzaje reklam w Google Ads – Sprawdź jak możesz się reklamować

Podziel się!

System reklamowy Google Ads to przede wszystkim płatne wyniki wyszukiwania pojawiające się w wyszukiwarce Google, ale nie tylko. Wiele osób zapomina również, o innych formach reklamy takich jak kampania Google Display Network, Google Shopping czy reklama na portalu YouTube.

Poniżej staram się odpowiedzieć na pytanie, jakie możliwości reklamowe daje Google Ads, a także przedstawiam każdy rodzaj reklamy i podpowiadam, jakie ma zalety i kiedy, warto z niego korzystać

 

Google Ads to różne możliwości reklamy

Google Ads to zdecydowanie największy system reklamowy w internecie uruchamiany przez markę Google. Oferuje on liczne formy i rodzaje reklamy użytkownikom którzy, mogą wybierać spośród wielu konfiguracji.

System reklamowy wykorzystuje wszystkie miejsca związane z Google, w których można emitować reklamę i daje właśnie taką możliwość. Przede wszystkim wykorzystuje do tego wyszukiwarkę internetową, ale także drugi swój serwis internetowy YouTube. Serwis ten – o czym wie niewiele osób, jest drugą największą wyszukiwarką w internecie oraz pierwszą pod względem materiałów wideo.

Google Ads to również możliwość korzystania z sieci reklamowej Google Display Network. Jest to sieć partnerów Google, czyli serwisów, które zdecydowały dołączyć się do programu i udostępniają miejsce reklamowe marce Google w zamian za udziały w zyskach.

Reklama Google to również kampania Google Shopping skierowana typowo do sprzedawców umożliwiająca dedykowane reklamowanie produktów i towarów.

Google oferuje tak dużo miejsc, w których możemy się reklamować ze względu na potencjał zarobkowy, jaki w nich drzemie. Wszystkie szablony reklam są tworzona w przemyślany sposób tak, aby w jak najmniejszym stopniu przeszkadzały użytkownikom oraz były w jak największym stopniu skuteczne.

Do wyboru mamy również reklamy tekstowe, graficzne czy wideo w różnych konfiguracjach.

 

Płatne wyniki wyszukiwania

Pierwszym i najpopularniejszym typem reklamy w Google Ads, są płatne wyniki wyszukiwania. Są one najstarszym elementem systemu reklamowego Google i to właśnie w głównej mierze Google na nich zbudowało swoją potęgę.

Płatne wyniki wyszukiwania to standardowe wyniki wyszukiwania wyświetlane nad dziesięcioma organicznymi z adnotacją “Reklama”. Wyniki te nie różnią się w żaden sposób od wyników organicznych i również prowadzą do konkretnych stron www.

Wybierając tę formę reklamy, nie musimy pozycjonować stworzonej strony internetowej na wysokie pozycje w wyszukiwarce, a w zamian za opłatą możemy po prostu umieścić je na eksponowanych miejscach.

Możemy również samodzielnie ustalić tytuł oraz opis strony, czyli formę wyniku wyszukiwania, który będzie widniał w wyszukiwarce. Płatne wyniki są widoczne nad organiczną listą wyników, a także pod nią i w bocznej kolumnie.

System płatności za tą reklamę opiera się na płatności za kliknięcia w link. Jako reklamodawcy płacimy zatem jedynie wtedy jeśli potencjalny klient kliknie w nasz wynik wyszukiwania i przejdzie na naszą stronę internetową.

Cena jednego kliknięcia przeważnie waha się od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych, choć mogą być to sumy niższe jak i dużo wyższe. Cena reklamy uzależniona jest od popularności haseł, pod jakimi mają być widoczne nasze wyniki wyszukiwania, a także popytu na reklamę.

Płatne wyniki wyszukiwania są dobrym rozwiązaniem przede wszystkim jeśli chcemy w krótkim czasie zauważyć efekty reklamy oraz nie mamy czasu czy możliwości na tworzenie zaawansowanych materiałów reklamowych i kampanii promocyjnych.

Płatne wyniki wyszukiwania ogólnie nie są najtańszym sposobem reklamy w internecie, ale umożliwiają szybkie zauważenie efektów oraz targetowanie odbiorców czy prezentację wyników wyszukiwania pod konkretnymi frazami. Oferują też możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy osób bez większego problemu, dzięki czemu koszty poniesione na uruchomienie reklam możemy stosunkowo szybko odrobić.

Co warto podkreślić, z płatnych wyników wyszukiwania bardzo chętnie korzystają również zwykli użytkownicy wyszukiwarki, gdyż znajdują się one na samej górze wyników, co gwarantuje niemal pewny duży ruch w każdej kategorii tematycznej.

Przy pomocy takiego przyciągnięcia klientów do marki możemy również uzyskać stałych klientów, którzy będą odwiedzali nasz serwis i korzystali z usług naszej marki w przyszłości.

Warto przeczytać: Jak reklamować się w Google Ads przy niskim budżecie? 5 kluczowych zasad

 

Kampania w Google Display Network

Kampania Google display Network to kampania w sieci reklamowej partnerów Google. Do sieci tej należą wszystkie strony internetowe, jakie zdecydowały dołączyć się do programu Google AdSense i zarabiać na wynajmowaniu miejsca reklamowego na swoich portalach.

Sieć partnerska z jednej strony łączy właścicieli witryn, którzy chcą zarabiać, a także reklamodawców, którzy chcą się reklamować. Pośrednikiem w tej sieci jest Google, które dzieli się zyskiem z partnerami, zapewniając im napływ klientów.

Chcąc reklamować się w Google Display Network mamy do wyboru różne formy reklamy. Są to banery tekstowe, graficzne czy wideo. Dostępne są również w różnych wielkościach, co daje praktycznie niezliczone kombinacje.

Reklamowanie się w Google Display Network również umożliwia targetowanie odbiorców, a także elastyczne zarządzanie budżetem i harmonogramem reklamy.

Sieć partnerska dedykowana jest przede wszystkim reklamodawcom, którzy chcą korzystać z różnych form reklamy i docierać do swoich odbiorców w różnych formach.

 

Reklama na YouTube

Reklama na YouTube to kolejna możliwość oferowana przez system reklamowy Google Ads. Ten system reklamowy umożliwia emitowanie różnego rodzaju reklam na YouTube. Są to przede wszystkim reklamy banerowe wyświetlane na filmikach wideo w trakcie odtwarzania nagrań czy w prawej kolumnie serwisu oraz jego innych częściach.

Panele reklamowe wyświetlane są w postaci prostokątów w dolnej części odtwarzacza, które użytkownicy YouTube mogą zamknąć w trakcie oglądanie nagrania. Banery te, mogą być prześwitujące lub wypełnione grafiką, a także zawierać treść tekstową

Na YouTube możemy również emitować reklamy wideo wyświetlane przed wyświetleniem nagrania, w jego trakcie lub po jego zakończeniu. Materiały wideo są opcjonalnie możliwe lub niemożliwe do pominięcia oraz są różnej długości. Daje to bardzo duże pole do konfiguracji i niezliczoną wręcz ilość opcji.

Reklama na YouTube będzie dobrym wyborem szczególnie w sytuacji kiedy chcemy zaprezentować dopracowane przekaz video. YouTube jest do tego idealną platformą i pozwala w pełni wykorzystać potencjał takiej reklamy. Wpływa na to odpowiednie dopasowanie materiału wideo do przeglądarki czy charakter portalu, na którym przebywają osoby lubiące oglądać filmiki.

 

Kampania reklamowa Google Shopping

Kolejnym typem reklamy, który możemy wybrać w Google Ads, jest kampania reklamowa Google Shopping. Jest to typ kampanii reklamowej przeznaczony dla sklepów internetowych i osób chcących promować konkretne swojej produkty. Jest ona dostosowana właśnie do takiego celu oraz posiada odpowiednie opcje konfiguracji, których nie uświadczymy przy innych typach reklamy.

Kampania reklamowe Google Shopping umożliwia emitowanie reklam we wszystkich miejscach związanych Google, ale w specjalnej formie prezentującej poszczególne produkty na specjalnych planszach lub banerach. Plansze te, mogą zawierać zarówno jeden produkt opisany ze szczegółami lub dużą ilość produktów, a także, mogą być interaktywne i umożliwiać przeglądanie produktów. Pozwala to dużo dokładniej zaprezentować poszczególne produkty aniżeli w podstawowym banerze graficznym.

Korzystanie z kampanii Google Shopping wymaga posłużenia się zarówno systemem reklamowym Google Ads, który będzie odpowiadał za emisję reklamy, a także systemem Google Merchant Center, który będzie pomagał konfigurować bardziej zaawansowaną reklamę produktową.

Ogólnie jest to dość prosty w obsłudze moduł, choć daje możliwość odpowiedniej prezentacji produktów. Określa się w nim np. produkty, które chcemy reklamować z naszego sklepu internetowego, dodając informacje o nich czy listę linków. System reklamowy Google Ads będzie następnie pobierał informacje o danych produktów do Google Merchant Center i emitował je w sieci.

Wybór kampanii reklamowej Google Shopping jest przede wszystkim dobrym wyborem jeśli chcemy reklamować konkretne produkty z naszego sklepu internetowego, a celem reklamy jest ich sprzedaż.

Jeśli nie skupiamy się na marce i kwestiach wizerunkowych, zdecydowanie warto skorzystać ze specjalnie stworzonej formy reklamy do promowania produktów. Będą one dużo lepiej przedstawione, co wpłynie pozytywnie na konwersję.

Google shopping połączony z marketingiem daje również możliwość domykania sprzedaży, a także łatwiejszego przekonania klientów do zakupu, którzy ewidentnie są zainteresowani konkretnym produktem.

Warto wiedzieć: Targetowanie reklamy w Google Ads polega na wyświetlaniu jej jedynie osobom, które spełniają ustalone przez nas kryteria. Oznacza to, iż odbiorcy będą widzieli przeznaczone dla nich reklamy w różnych miejscach w sieci związanych z Google niezależnie o jakiej będą one tematyce.

Nawet jeśli osoba lubiąca kwiaty będzie przeglądała serwis motoryzacyjny, zobaczy na nim reklamy związane z kwiatami, a nie motoryzacją. Jest to możliwe dzięki personalizacji reklamy i wyświetlaniu jej konkretnym użytkownikom. A dzięki temu nasza reklama będzie wyświetlana jedynie tym osobą, które wybierzemy w procesie targetowania.

 

Google Ads to również remarketing

System reklamowy Google Ads to również remarketing. Jest to tzw. reklama wtórna lub dynamiczna i polega ona na emitowaniu reklamy we wszystkich wyżej wymienionych miejscach odbiorcom, którzy byli kiedykolwiek na naszej stronie internetowej.

Celem remarketingu jest dotarcie do odbiorców, którzy znają już naszą markę i domknięcie sprzedaży lub oferowanie przekazu reklamowego tylko tym osobom, które wchodziły w interakcje z naszą marką.

Remarketing polega na pobraniu kodu HTML oraz zainstalowaniu go na naszej witrynie internetowej, a następnie śledzeniu użytkowników, którzy na nią wchodzą. Użytkownicy Ci są zapisywani w systemie reklamowym Google Ads, a następnie podczas tworzenia reklamy możemy wybrać jedynie taką grupę i właśnie do nich skierować dowolny typ reklamy.