Remarketing w Google Ads — reklama kierowana do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Remarketing w Google Ads jest bardzo często spotykanym terminem w marketingu. Oznacza on emitowanie reklam w Google osobom, które odwiedziły naszą witrynę i nie dokonały zakupu lub zachowywały się w określony sposób.

Ten system daje możliwość dotarcia do konkretnych osób, co daje ogromne możliwości reklamowe. W dalszej części tekstu przedstawiamy — czym jest remarketing w Google Ads, jak uruchamiany jest od strony technicznej, czy i dlaczego warto go używać.

 

Czym jest remarketing w Google

Remarketing w Google to wyświetlanie reklam osobom, które były na naszej stronie i zachowywały się w konkretny sposób. Polega on na zainstalowaniu specjalnego kodu śledzenia na naszej stronie internetowej i zbieraniu danych o użytkownikach.

Następnie, gdy użytkownicy będą odwiedzali naszą witrynę, Google tworzyć będzie automatycznie listy remarketingowe. Google będzie zapisywać na nich osoby, które weszły na naszą witrynę i zachowywały się w określony sposób. Zapisanym użytkownikom na liście Google wyświetli naszą reklamę jeśli będą użytkowali wyszukiwarkę lub np. YouTube.

Listy takie są tworzone standardowo w kilku wariantach, ale możemy również samodzielnie określać parametry takich list remarketingowych. Głównym celem remarketingu w Google jest dotarcie do osób odwiedzających naszą stronę i wyświetlanie reklamy tylko im aby przekonać ich do powrotu i zakupu. Według różnych statystyk taki sposób jest opłacalny i wiele osób powraca do naszego serwisu, dokonując zakupów.

 

 

Remarketing Google jest wykonywany w standardowym programie reklamowym Google Ads. Nie musimy spełniać żadnych dodatkowych wymagań czy czynności. Korzystając z remarketingu w Google i wybierając już daną grupę docelową, możemy również korzystać w pozostałych elementach w taki sam sposób, co projektując standardową kampanię reklamową. Nasze reklamy możemy wyświetlać zarówno w formie tekstowej, graficznej na stronach partnerów Google czy w formie materiałów video na YouTube.

 

Jak uruchomić marketing?

Uruchamianie remarketingu w Google nie jest trudne, aczkolwiek wymaga kierowania się pewnymi wskazówkami. Cały proces opisuje Google, udostępniając konkretne wskazówki step-by-step które określają konkretne przyciski jakich należy używać w całym procesie, aby poprawnie uruchomić remarketing. Jeżeli będziecie chcieli, abyśmy stworzyli poradnik krok po kroku, który przeprowadzić Was przez cały proces uruchamiania remarketingu w Google Ads, to dajcie znać w komentarzu.

 

 

 

Aby rozpocząć proces tworzenia remarketingu należy mieć utworzone i aktywne konto reklamowe w Google Ads. Pierwszym krokiem jest pobranie kodu html z ustawień systemu reklamowego Google Ads. Wszystkie szczegóły podane są m.in. w samouczku Google Ads z konkretnymi krokami.

Gdy pobierzemy kod, kolejnym krokiem jest jego umieszczenie na naszej witrynie. Jeśli samodzielnie kodujemy i mamy dostęp do kodu strony jego dodanie nie powinni być dla nas trudne. Jeśli naszą stronę prowadzi agencja marketingowa lub biuro IT wystarczy przekazać im nasz indywidualny kod html z prośbą o implementację.

Gdy nasza witryna została stworzona w kreatorze stron online również mamy możliwość w odpowiedniej sekcji dodania swojego własnego kodu html. Od momentu umieszczenia kodu na naszej witrynie Google będzie zbierało informacje o użytkownikach, którzy odwiedzali naszą stronę, a my w ustawieniach będziemy mogli korzystać ze standardowych list remarketingowych lub tworzyć nowe samodzielnie.

Dzięki zainstalowaniu kodu i rozpoczęciu remarketingu w Google mamy możliwość zapisywać równie grupy użytkowników. Mogą być to osoby, które włożyły dany produkt do koszyka, ale nie dokończyły z jakiegoś powodu swoich zakupów. Możemy również grupować użytkowników pod względem przeglądanych kategorii czy zachowania na stronie. Wszystkie listy oraz użytkowników, którzy zostali zapisani przez Google, możemy sortować, filtrować, usuwać, grupować czy oznaczać etykietami. Jest to bardzo komfortowe i daje wiele różnych możliwości.

 

Dlaczego warto?

Remarketing w Google posiada bardzo wiele plusów, które możemy wykorzystać do promowania własnej marki. Pierwszy z nich to dotarcie do osób, które były zainteresowań naszą stroną internetową. Dzięki temu możemy bardzo prosto stworzyć listę osób zainteresowanych daną tematyką i emitować im reklamy dużo skuteczniej niż grupie przypadkowych osób.

Oprócz dużej skuteczności, wynikające z zainteresowania tematyką, znacznie prościej jest przekonać osoby, które się wahają nad zakupem niż osoby, które nigdy nawet nie znały wcześniej naszej marki. Kolejnym plusem jest możliwość stworzenia osobnej reklamy dla każdej grupy użytkowników, którzy odwiedzili witrynę.

Możliwość pogrupowania ich np. na osoby przeglądające daną kategorię czy porzucające koszyki daje doskonałą sposobność, aby stworzyć dedykowane reklamy dla każdej z grup. Dzięki temu możemy używać odpowiednich argumentów i oferować np. zniżki osobom, które przeglądały kategorie z promocjami czy produkty ekskluzywne osobom oglądającym najdroższe produkty.

Ważnym plusem jest też możliwość stworzenia listy remarketingowej i użycie jej w późniejszym terminie. Dzięki temu to my decydujemy, kiedy wyemitować reklamę i możemy korzystać z takich list w przyszłości, kiedy np. będziemy dysponowali dużo większym budżetem reklamowym.

Sam remarketing jest prosty w przeprowadzeniu, dzięki czemu możemy konfigurować go samodzielnie bez konieczności pomocy innych osób. Daje to dużą swobodę i komfort. Na rynku możemy skorzystać też z pomocy innych agencji i czy freelancerów, dzięki czemu bez problemu uruchomimy taki remarketing dla swojej marki.

Plusem samym w sobie jest też fakt, że remarketing odbywa się w Google. Dzięki temu możemy określać ceny maksymalne pojedynczej reklamy, korzystać z wielu ustawień Google Ads, uruchamiać reklamę prosto — bez konieczności konfiguracji w innym programie reklamowym czy emitować ją na wielu stronach i w wielu formach.

Do plusów remarketingu w Google możemy zaliczyć też standardowe plusy Google Ads takie jak dokładne statystyki, duży zasięg czy szybkość uruchomienia kampanii reklamowej.

To tyle, jeżeli będziecie mieli pytania dotyczące remarketingu w Google Ads, to dajcie znać w komentarzach;)

Ps. Wpis na temat remarketingu na Facebooku zanajdziesz tutaj – Jak uruchomić remarketing na Facebooku?

Remarketing w Google Ads — reklama kierowana do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę
5 (100%) 1 vote
Pokaż komentarzeNie pokazuj komentarzy

Zostaw komentarz