Jak dodać administratora fanpage na Facebooku? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Jak dodać administratora fanpage na Facebooku?

Podziel się!

Może się zdarzyć, że w pewnym momencie będziemy potrzebować pomocy w prowadzeniu fanpage na Facebooku. Jak dodać nowego administratora lub redaktora fanpage na Facebooku? O tym przeczytasz poniżej!

Problem z dodawaniem administratorów zauważyłem przy okazji współpracy z moimi klientami, którzy bardzo często nie wiedzą jak dodać taką osobę na swoim firmowych fanpage’u.

Dlatego postanowiłem stworzyć, krótki poradnik przedstawiający krok po kroku jak dodawać nowych użytkowników zarządzających fanpage.

 

Jakie rolę przydzielić użytkownikowi na fanpage?

Nim jednak zajmiemy się dodawaniem nowego użytkownika do Twojego fanpage, warto dowiedzieć się jakie role możemy mu przypisać w zależności od potrzeb. Administrator to nie jedyna funkcja, jaką możesz nadać nowemu użytkownikowi.

Administrator – to osoba, która ma wszelkie uprawnienia do zarządzania stroną na Facebooku. Może dodawać posty, tworzyć reklamy, sprawdzać statystyki, odpisywać na wiadomości prywatne itp.

Dodatkowo ma dostęp do wszystkich ustawień fanpage, dzięki czemu może dodawać i usuwać użytkowników zarządzających stronę, a nawet skasować cały fanpage – dlatego, tę funkcję nadawaj tylko i wyłącznie zaufanym osobom.

Redaktor – osoba z tą funkcją na fanpage’u może udostępniać posty, odpisywać na wiadomości prywatne, tworzyć reklamy itp. Nie ma dostępu do wrażliwych ustawień fanpage, przez co nie może dodawać nowych osób zarządzających oraz ich usuwać.

Moderator – osoba pełni podobną funkcję co redaktor, z tym że nie ma możliwości publikowania postów na fanpage’u. Może tworzyć reklamy, odpisywać na wiadomości i komentarze jako strona.

Reklamodawca – ma jedynie możliwość tworzenia reklam dla fanpage i dostęp do statystyk strony na Facebooku

Analityk – to osoba, która ma dostęp tylko i wyłącznie do statystyk fanpage

Niestandardowe – wybierając tę opcję możemy sami poprzez Menedżera Firmy zarządzać określonymi dostępami dla wybranej osoby. Dzięki temu możemy tworzyć różne kombinacje w zależności od naszych potrzeb.

 

Jak dodać nową rolę na fanpage?

Czas najwyższy przedstawić cały proces dodawania nowych użytkowników do fanpage na Facebooku. Aby nadać określone uprawnienia, poproś osobę o podanie adresu e-mail jaki używa na Facebooku – to ułatwi nam dodawanie użytkownika w przypadku, gdy jeszcze nie polubił naszego fanpage.

W sytuacji, gdy użytkownik jest fanem naszej strony na Facebooku możemy ograniczyć się tylko do znajomości jego imienia i nazwiska lub adresu URL prywatnego profilu na FB.

Z poziomu fanpage wejdź w Ustawienia, a następnie po lewej stronie w pionowym menu wybierz sekcje Role na stronie.

 

screen dodawania nowych użytkowników do fanpage na Facebooku

 

W tej sekcji odnajdź pole Przypisz nową rolę na stronie i wpisz adres e-mail lub imie i nazwisko osoby, której chcesz nadać uprawnienia (możesz wkleić również wspomniany wcześniej adres URL profilu użytkownika na Facebooku). Po wpisaniu tych danych Facebook powinien wyświetlić Ci osobę – wybierzą ją z listy.

Następnie obok wybranej osoby odnajdziesz opcje związaną z nadawaniem określonej roli, jaką ma pełnić ta osoba na Twoim fanpage. Domyślnie powinien być ustawiona rola Redaktora, ale po kliknięciu na nią wyświetli Ci się cała lista dostępnych możliwości – wybierz tą, która najbardziej Ci odpowiada.

Następnie kliknij przycisk Dodaj i to wszystko! Teraz nowo dodana osoba musi zaakceptować przyznana rolę na swoim prywatnym koncie – otrzyma powiadomienie.

Mam nadzieję, że wpis będzie przydatny i pomoże Ci w nadawaniu ról na Twoim fanpage’u.

Do następnego przeczytania;)