Do przeczytania w 5 min.

Co publikować na firmowym fanpage-u? 6 przykładów postów

Gdy tworzysz firmowy fanpage to bardzo często pojawia się pytanie “co publikować?”. Jest to odwieczny problem wszystkich osób prowadzących komunikację w social media.

Dziś jednak przedstawię Ci kilka przykładów angażujących treści, które może uda się wykorzystać u Ciebie!

Spis treści:

Pokaż jak Twoja firma działa od zaplecza

Ludzie są ciekawi jak pewne rzeczy wyglądają po drugiej stronie, dlatego nie dziwi fakt, że jednymi z najczęściej oglądanych programów w telewizji są te, które pokazują jak różnego rodzaju przedsiębiorstwa produkują swój produkt lub realizują usługę.

Pokaż więc jak Twoja firma wygląd od środka. Przedstaw swoich pracowników, pokaż siedzibę lub to jak pracujecie – nieład na biurku, ruch na hali produkcyjnej itp. To co dla ciebie może wydawać się nieatrakcyjne i nudne dla innych może być bardzo ciekawe.

Oprócz pokazania pewnych rzeczy, które dotychczas były niewidoczne dla zwykłego człowieka, to jeszcze wzbudzisz większe zaufanie do swojej firmy. Potencjalny klient zobaczy, że firma naprawdę istnieje, produkuje i realizuje projekty. Jest to niezwykle ważna, jeżeli liczysz na zwiększenie liczby zamówień przy pomocy Facebooka.

Cytaty

Przyznam, że nie jestem jakimś dużym fanem tego rodzaju treści. Nie zmienia jednak to faktu, że ta forma postów cieszy się dużym zainteresowanie na Facebooku.

Zastanów się czy do Twojego fanpage, firmy, produktu lub usługi nie będzie pasował jakiś cytat. Może w twojej branży znajdzie się jakaś rozpoznawalna osoba, której wypowiedzi możesz wykorzystać na swojej stronie – pamiętaj w takiej sytuacji o oznaczeniu autora.

Cytat to ciekawy pomysł na post na Facebooku

Oczywiście, jeżeli masz własne ciekawe sentencje pasujące do tematyki Twojego fanpage, to jak najbardziej zachęcam do używania – może zdarzyć się sytuacja, że będą udostępniane przez inne strony zdobywając popularność, a Ty darmową reklamę.

Zachęcaj swoich fanów do wyrażania opinii

Zadawaj pytania i prowokuje dyskusje w komentarzach. Oczywiście, nie mówię tutaj o dowolnym temacie, ale o taki związanym z Twoją firmą. Dzięki temu osoby poczują, że szanujesz ich opinie – co też poprawi aktywność pod postami.

Przykładem takiego postu może być ten poniżej. W którym autorka pyta się o zdanie swoich fanów na temat okładki podcastu – prosty sposób na poprawę za zaangażowania.

Angażuj swoich fanów na Facebooku zadając pytania

Udostępniaj treści z innych kanałów lub profili na Facebooku

Nie jest nic złego w tym, że udostępnisz co jakiś czas jakieś treści z innych portali społecznościowych (np. zdjęcia z Instagramu) lub z innego fanpage – o ile nie jest to konkurencja;)

Być może na innych kanałach masz całkiem odmienną grupę odbiorców, a posty udostępniane z innych fanpage-y będą atrakcyjniejsze, a jednocześnie nie zabiorą Ci klientów – to bardzo ważne, dlatego raczej to rozwiązanie proponuje wykorzystywać, gdy naprawdę nie mamy już żadnego pomysłu na treści (ale wtedy to może warto byłoby zastanowić się nad zatrudnieniem firmy, która zajmie się prowadzeniem fanpage na Facebooku)

Treści od fanów

Istnieje wiele profili na Facebooku, które wykorzystują treści nadesłane przez własnych fanów. Niektóre fanpage miast otrzymują zdjęcia zauroczonych fotografów urokami różnych miejsc z tego miasta.

Poproś swoich fanów o nadsyłanie zdjęć lub innych treści w wiadomości prywatnej, lub na adres e-mail. Bardzo często fani dzielą się takimi materiałami i to całkowicie za darmo.

PlayStation Polska regularnie publikuje zdjęcia konsol i kolekcji gier nadesłanych przez graczy.

Publikuj treści otrzymane od swoich fanów na fanpage

Tagowanie

Czyli nic innego jak zachęcenie swoich fanów do oznaczania w komentarzu swoich znajomych, którzy…. i tutaj musisz wykazać się swoją kreatywnością. Ważne by to nawiązywało tematycznie do Twojego fanpage – bez tego stracisz spójność w komunikacji.

Zachęć do oznaczania znajomych w komentarzach pod Twoimi postami na fanpage

To tyle, jeżeli chodzi o moje propozycje dotyczące publikowania postów. Jest jeszcze całe mnóstwo pomysłów na publikacje, jak wideo, live-y, czy tworzenie całych “artykułów” na Facebooku.

Nie pisałem też na temat tego, żeby udostępniać posty produktowe, które będą zachęcać do zakupu – bo to jest bardzo często wykorzystywane w komunikacji, a zdania na temat tego czy takie posty udostępniać na fanpage są podzielone.

Mam nadzieje, że chociaż troszkę Was w jakiś sposób zainspirowałem. Jeżeli macie jakieś inne pomysły, piszcie w komentarzach;)

Warto doczytać:

  1. Ile kosztuje prowadzenie fanpage? Dokładna wycena na przykładzie – chcesz zlecić agencji lub freelancerowi prowadzenie Twojego fanpage na Facebooku i nie wiesz ile to może kosztować – ten artykuł odpowie na Twoje pytanie
  2. Jak angażować swoich fanów na Facebooku? 5 skutecznych sposobów – dowiedź się jak angażować swoich fanów pod postami na fanpage
  3. Dlaczego warto reklamować się na Facebooku? 5 istotnych powodów – zastanawiasz się nad tym czy reklamować się na Facebooku? Sprawdź 5 podstawowych powodów, dla których uważamy, że warto

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl