Reklama na aktywność pod postami - Co zrobić żeby mieć dużo lajków pod postem? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Reklama na aktywność pod postami – Co zrobić żeby mieć dużo lajków pod postem?

Podziel się!

Wiele osób promuje swoje posty chcąc uzyskać dużą liczbę reakcji. Niestety, wybierając cel “Aktywność dotycząca postu”, nie zawsze nasze posty osiągają większą liczbę lajków, serduszek itp.

Dlatego w tym wpisie zamieszczam kilka moim prywatnych, ale sprawdzonych spostrzeżeń dotyczących tego jak promować posty, aby zwiększyć liczbę reakcji.

O czym warto pamiętać wykorzystując cel marketingowy „Aktywność dotycząca postu”, gdy zależy nam na zwiększeniu liczby reakcji pod postem? Jeżeli temat Was interesuje to zapraszam do dalszej lektury;)

 

Nie uruchamiaj reklamy zaraz po opublikowaniu!

W większości przypadków warto chwile poczekać, aby post osiągnął już jakiś wynik zasięgów i kilka reakcji. Dzięki temu Ty będziesz miał informacje o tym na ile post jest atrakcyjny, oraz taniej i więcej pozyskasz aktywności – tam gdzie są już jakieś reakcje, użytkownicy chętniej dodają nowe.

 

Kampania reklamowa na swoich fanów

Jeżeli Twoja grupa fanów jest mała i zasięgi w celu “aktywność” są bardzo skromne, to zastanów się nad kampania zasięgowa skierowana na swoich fanów. Dzięki temu za bardzo małe pieniądze może uda Ci się pozyskać kilka cennych reakcji docierając z postem do większość swoich fanów.

 

Ustaw kampanie maksymalnie na 2-3 dni

Z mojego doświadczenia wynika, że jest to wystarczający czas w którym faktycznie możemy zwiększyć liczbę reakcji. Jeżeli nie posiadamy dużej grupy odbiorców i większego budżetu to dłużej trwająca kampania jest zazwyczaj bezowocna i prowadząca do zawyżenia kosztów pozyskania aktywności.

Oczywiście po pewnym czasie możesz wznowić kampanie, jeżeli będziesz dysponował dodatkowym budżetem.

 

Ustaw limit za aktywność 2-3 razy większy niż sugeruje to Facebook

Spokojnie, na 99% wydasz zdecydowanie mniej niż zadeklarowałeś. Warto pamiętać, że jeżeli będzie nam zależeć na reakcjach lub komentarzach, to będzie nas to niestety drożej kosztować niż np. kliknięcia w zdjęcie w celu powiększenia itd.

 

Unikaj długiego copy i niestandardowych wymiarów grafiki

Jeżeli chcesz uzyskać dużą liczbę reakcji (lajkow, serduszek itp) to unikaj długiego copy i niestandardowych wymiarów grafiki. Przy długim tekście, użytkownicy będą klikać „Zobacz więcej”, a przy niestandardowej grafice będą w nią klikać aby ja powiększyć i zobaczyć co jest na niej umieszczone – za to wszystko też zapłacisz!

 

Jeżeli chcecie uzyskać komentarze, to zadawajcie pytania!

Im fani mniej się angażują tym mniej angażujące pytania zdawaj, aby nie odstraszyć ich od razu. Stopniowo gdy użytkownicy będą się bardziej angażować, możesz próbować zachęcić do szerszej dyskusji!

 

Umiejscowienie reklamy

Jeżeli zależy Ci na aktywności pod postem opublikowanym na Facebooku – to wyklucz reklamę na Instagramie, który posiada bardziej angażującą się społeczność.

My dodatkowo odznaczamy wszystkie inne miejsca na Facebooku oprócz Kanału Aktualności – czyli Waszej głównej tablicy postów – tam gdzie najchętniej ludzie zostawiają reakcje.

To tyle! Jeżeli macie swoje pomysły na optymalizacje kampanii na cel aktywność pod postem – dajcie znać w komentarzu;)