Cele reklamowe na Facebooku - co musisz o nich wiedzieć i jak z nich korzystać? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Cele reklamowe na Facebooku – co musisz o nich wiedzieć i jak z nich korzystać?

Podziel się!

Ustawiając reklamę na Facebooku naszym głównym zadaniem jest określić odpowiednią grupę odbiorców, wybrać kreacje reklamowe i… cel naszej reklamy.

Czym właściwie jest ten cel reklamowy na Facebooku? Jak poprawnie z niego korzystać i co musisz wiedzieć o nim, aby lepiej wykorzystywać system reklamowy Facebook Ads.

O tym przeczytasz w dalszej części tego artykułu.

 

Czym są cele reklamowe na Facebooku?

Cele reklamowe wybierane w kreatorze reklamy na Facebooku to jeden z podstawowych sposób na określenie naszej intencji.

Co tak naprawdę chcesz osiągnąć przy pomocy reklamy na Facebooku? Chcesz zwiększyć ruch na witrynie, sprzedaż, a może zasięg swoich postów lub wyświetleń materiału wideo? To właśnie dzięki wybraniu odpowiedniego celu reklamowego informujemy Facebook co chcemy osiągnąć.

Wówczas algorytm Facebooka będzie tak dobierał odbiorców reklamy spośród naszej grupy docelowej, aby możliwie jak najlepiej zrealizować wyznaczony cel.

Przykład: Gdy będziesz chciał zwiększyć liczbę zakupów w swoim sklepie internetowym i wybierzesz cel “Konwersja”, a następnie określisz grupę docelową jako osoby w średnim wieku mieszkające w dużych miastach, to algorytm będzie szukał wśród tej grupy, użytkowników, którzy z większym prawdopodobieństwem zrealizują wyznaczony przez Ciebie cel. Twoja reklama wtedy może nie osiągnąć dużych zasięgów.

Oczywiście, jest to prosty przykład na zobrazowanie tego jak to działa.

Musisz pamiętać, że wybór odpowiedniego celu reklamowego ma duże znaczenie dla powodzenia kampanii na Facebooku.

 

Cele reklamowe i metody optymalizacji

Cele reklamowe wybieramy każdorazowo na początku tworzenia naszej reklamy na Facebooku. Są podzielone na trzy grupy; świadomość, działania i konwersja.

Poniżej krótka charakterystyka każdego z tych celów.

Rozpoznawalność marki – algorytm Facebooka będzie pokazywał Twoją reklamę osobom, które z większym prawdopodobieństwem będą nią zainteresowane. Przy użyciu tego celu możesz nie osiągnąć dużych zasięgów, a jedynie sprawić, że reklama zostanie zapamiętana przez oglądającego ją użytkownika.

Zasięg – w przypadku tego celu, Facebook będzie starał się możliwie jak największej grupie osób pokazać Twoją reklamę. Jest to chyba najczęściej wykorzystywany cel na Facebooku, przynajmniej u mnie.

Ruch – ten cel ma za zadanie pokazywać reklamę osobom, które chętniej klikają w linki i przechodzą na strony internetowe np. w celu szczegółowego zapoznania się z ofertą

Aktywność – jeżeli chcesz uzyskać jakąś aktywność pod postem lub pozyskać nowych fanów na swój fanpage, to ten cel służy właśnie do tego

Instalacja aplikacji – ten cel przydaje się osobom, które chcą zwiększyć liczbę instalacji aplikacji

Wyświetlania filmu – Facebook w tym celu pomoże nam zwiększyć liczbę wyświetleń naszego filmu umieszczonego na fanpage’u

Pozyskiwanie kontaktów – zależy Ci na pozyskaniu np. adresów e-mail lub numerów telefonu do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą? W takim przypadku warto wykorzystać ten cel, który pomoże Wam stworzyć specjalny formularz.

Wiadomości – wybór tego celu pozwoli nam zwiększyć liczbę wiadomości kierowanych do naszej firmy.

Konwersje – w tym przypadku Facebook będzie pokazywał reklamy osobom, które z większym prawdopodobieństwo wykonają jakieś pożądane działanie na stronie lub w aplikacji np. zakup produktu na sklepie internetowym

Sprzedaż z katalogu – reklama będzie wyświetlała automatycznie produkty dodane do katalogu na podstawie wybranej grupy odbiorców

Ruch w firmie – dzięki tej reklamie zwiększysz liczbę osób odwiedzających Twój sklep, siedzibę firmy itp. Facebook w takiej sytuacji będzie wyświetlał reklamy osobom znajdującym się aktualnie najbliżej Twojej lokalizacji

Tak jak już wcześniej wspominałem — wybierając cel reklamowy algorytm Facebooka będzie tak optymalizował naszą kampanię, aby osiągała to na czym nam najbardziej zależy.

 

Jak skonfigurować cel reklam?

Każdorazowo gdy będziemy tworzyć nową kampanię reklamową na Facebooku na początku naszej drogi w kreatorze reklamy będziemy wybierać cel reklamowy.

 

Warto również pamiętać, że na poziomie Zestawu Reklam możesz jeszcze doprecyzować optymalizacje reklamy. W tym celu należy na samym dole odnaleźć sekcje “Optymalizacja i wyświetlanie” i w opcji “Optymalizacja pod kątem wyświetlania reklamy” wybrać odpowiednią dla siebie opcje.

 

W przypadku wybrania celu Ruch na stronie warto w takiej sytuacji wybrać “Wyświetlenia strony docelowej”, aby zwiększyć prawdopodobieństwo odwiedzenia witryny przez użytkownika.

 

Który cel reklamowy i metodę optymalizacji wybrać?

Przede wszystkim musisz wiedzieć co chcesz osiągnąć uruchamiając kampanie reklamową na Facebooku oraz w stopniu podstawowym zrozumieć jak działa algorytm.

Wybierając optymalizacje “kliknięcia w link” w sytuacji, gdy zależy nam na wygenerowaniu możliwie największego ruchu na stronie internetowej może nie przynieść nam żadnego pozytywnego efektu.

Algorytm Facebooka będzie optymalizował kampanie tak, by użytkownicy klikali w link, ale nie oznacza to, że wyświetlą witrynę. Strona można się zbyt wolno wczytywać lub użytkownik rozmyśli się w trakcie wczytywania witryny i wyjdzie.

Nie ma jednego idealnego celu reklamowego dla każdej kampanii reklamowej.

Ja najczęściej korzystam z trzech celów: zasięg, aktywność oraz konwersja. Mimo wszystko chętnie też eksperymentuje z innymi celami.

Kampania z celem zasięg dobrze się sprawdza w sytuacji, gdy wykorzystujemy remarketing do niewielkiej dobrze sprecyzowanej grupy odbiorców. Mamy wówczas pewność, że algorytm będzie tak optymalizował kampanie by wyświetlić możliwie jak największej liczbie osób z tej grupy nasze kreacje reklamowe.

Aktywność chętnie wykorzystuje na dużych słabo sprecyzowanych grupach odbiorców – szczególnie na początku całej kampanii reklamowej na Facebooku. Jest to dobry sposób na tworzenie podstawowych grup remarketingowych.

Cel Konwersja to świetny sposób na optymalizacje kampanii w sytuacji, gdy dysponujemy sporą liczbą danych na temat konwersji, jaką chcemy osiągnąć zebraną poprzez Piksel Facebooka. W innym przypadku, nim uda nam się wypracować zadowalające wyniki może nas to kosztować sporo czasu i pieniędzy.