Co powinna mieć strona internetowa w 2022 roku? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Co powinna mieć strona internetowa w 2022 roku?

Podziel się!

Trudno wyobrazić sobie wiarygodny i skuteczny biznes w sieci bez dopracowanej strony internetowej. W końcu to ona stanowi wizytówkę marki i w większości przypadków decyduje o realizacji założonych celów. To serce każdego biznesu. Co powinno mieć strona internetowa w 2022 roku? Sprawdź listę poniżej!

 

Responsywność, czyli dopasowanie do użytkowników mobilnych

W dobie popularności telefonów komórkowych, kiedy to prawie każdy z nas ma swój mały, przenośny “komputer” w kieszeni, warto zadbać o stronę internetową dopasowaną do urządzeń mobilnych.

W ten sposób zyskujemy dodatkowy (jakże ważny!) ruch w witrynie. W przeciwnym razie możemy spodziewać się krótkich, bezwartościowych sesji i zniechęcenie ze strony internautów. Tak więc ta pozycja to nasze numer jeden!

 

Dane kontaktowe

Dane kontaktowe w dzisiejszych czasach to must have, jeśli chodzi o stronę internetową. W końcu użytkownik powinien wiedzieć, z kim ma do czynienia i za pomocą jakiego adresu czy numeru może kontaktować się z marką w razie pytań lub wątpliwości. To kolejny punkt, który może zadecydować o budowie pozytywnego wizerunku marki.

 

Widoczne CTA zgodne z celem

Na etapie powstawania strony internetowej, powinniśmy odpowiedzieć sobie na bardzo ważne pytanie: jaki cel ma realizować witryna? Co chcemy poprzez to osiągnąć? Strony internetowe oprócz responsywności i danych kontaktowych, powinny zawierać także wyraźne, widoczne przyciski CTA, często odznaczone innym kolorem, niż kolor tła strony.

To jeden z elementów, który powinien być widoczny już na pierwszy rzut oka, po wejściu na stronę. Brzmienie tego elementu zależeć będzie od celu. Może to być na przykład: “SKONTAKTUJ SIĘ” lub “KUP TERAZ”.

 

Przemyślany układ strony

Nic tak nie psuje strony, jak nieprzemyślany układ. Powstanie strony powinien poprzedzać zamysł i plan, czyli ogólne rozeznanie w tym, co chcemy zawrzeć na stronie internetowej. Pozwoli to na uporządkowanie zakładek oraz wybór odpowiedniego szablonu.

W tym miejscu zapada decyzja o ilości slajderów (oraz ich układzie), liczbie zakładek (oraz zawartości), a także umiejscowieniu MENU strony oraz to, czy będzie ono rozwijane, czy widoczne w górnej części strony.

 

Funkcjonalność, czyli metoda trzech kliknięć

Nieoficjalnie mówi się, że strona jest funkcjonalna wtedy, kiedy z każdego miejsca możemy przeklikać się w trzech krokach do innych, interesujących nas informacji. Oszczędzamy w ten sposób internautom (oraz sobie) irytacji, a także poczucia zagubienia na stronie. Użytkownik powinien mieć przejrzysty widok na całą strukturę strony. Zadbajmy o dostęp do MENU oraz do poszczególnych podstron z każdego miejsca w witrynie.

Strona internetowa powinna być funkcjonalna i spełniać swoją rolę, którą powinno przypisać się jej jeszcze na etapie powstawania witryny. Stworzeniem profesjonalnych stron internetowych zajmuję się agencja Mavika, która wspiera Klientów na każdym etapie tego złożonego procesu. Przed podjęciem kontaktu, warto doprecyzować oczekiwania oraz budżet, jaki możemy przeznaczyć na tego typu działania.