Jak tworzyć skuteczne kreacje sprzedażowe? 6 ważnych zasad - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Jak tworzyć skuteczne kreacje sprzedażowe? 6 ważnych zasad

Podziel się!

Zdarzyło Ci się kiedyś stworzyć kampanię reklamową, która nie przynosiła efektów? Często w takich sytuacjach szukamy problemu w ustawieniach samej kampanii, a nie w tym co widzi użytkownik – czyli kreacji sprzedażowej.

Wiele osób zbyt mocno skupia się na samych ustawieniach kampanii reklamowej myśląc o tym, że jest to najważniejszy element decydujący o powodzeniu naszych działań marketingowych.

Oczywiście same ustawienia kampanii są bardzo ważne, ale nie ważniejsze niż kreacja, którą wykorzystujemy w reklamie.

Zawsze sugeruje, aby optymalizacje naszych kampanii zaczynać od kreacji starając się, aby posiadała możliwie jak najwyższy współczynnik CTR. Dopiero wtedy możemy zająć się ustawieniami naszej kampanii.

Dlatego w tym artykule na blogu spróbuje przedstawić 6 zasad, którymi kierujemy się w naszej agencji Webmast Digitla tworząc kreacje sprzedażowe dla naszych klientów.

Jeżeli temat Cię zainteresował, to zapraszam do dalszego czytania.

 

Wybierz odpowiedni produkt do kreacji reklamowej

Logiczne jest, że w przypadku reklamowania wyprzedaży na naszym sklepie będziemy pokazywali w kreacji produkty objęte tą promocją.

Ważne jednak, aby wyeksponować te o stosunkowo niskich cenach, w których próg wejścia przy zakupie przez internet jest znacznie niższy – zwłaszcza gdy promujemy się wśród grupy odbiorców, która nie miała dotychczas styczności z naszą firmą.

 

Wykorzystaj w kreacji liczby

Jest to chyba najczęściej wymieniana rada przez marketerów dotycząca kreacji reklamowych. Nic tak nie zwróci uwagi użytkownika jak np. promocja -50%.

Dlatego warto w kreacji sprzedażowej przedstawiać dobrze widoczne rabaty procentowe lub zaprezentować nową cenę z przekreśloną starą.

Liczby bardzo dobrze zwracają uwagę użytkowników wyróżniając naszą kreację reklamową na tle innych. Dlatego nie wolno o tej zasadzie zapomniać – zwłaszcza, gdy promujemy rabaty i wyprzedaże.

 

Wprowadź ograniczenia

Nic tak nie przyspieszy podjęcia decyzji o zakupie przez użytkownika jak informacja o pewnych ograniczeniach w naszej kreacji sprzedażowej.

Takimi ograniczeniami może być:

    • czas trwania promocji/wyprzedaży (im krótszy czas tym lepiej, unikniemy wtedy sytuacji, w której użytkownik zapomni o naszej ofercie)
    • ograniczona liczba dostępnych sztuk produktu (wiele sklepów internetowych informuje o tym na karcie produktu, ale warto również uwzględnić to w kreacji – zwłaszcza w przypadku, gdy liczba pozostałych sztuk jest naprawdę niewielka)
    • ograniczona liczba klientów, która może skorzystać z promocji np. rabat dostępny jest tylko dla pierwszych 10 osób

 

Pamiętaj o CTA (call to action)

Wiem, że się powtarzam, ale warto o tym przypominać. Zachęć użytkownika do kliknięcia w reklamę i umieszczaj przycisk “Kup Teraz”, “Zobacz więcej” lub “Sprawdź”.

Niby nic wielkiego, a potrafi podnieść współczynnik kliknięć w reklamę nawet kilkakrotnie.

Warto przeczytać: 3 wskazówki zwiększające sprzedaż w internecie

 

Wykorzystaj w kreacji sprzedażowej personalizacje

Kiedy posiadasz informacje na temat swoich klientów warto personalizować komunikaty reklamowe. Nawet dopasowanie reklamy do płci może znacząco zwiększyć klikalność krecji oraz konwersje.

Warto pamiętać o tej zasadzie również w przypadku wykorzystywania remarketingu. W takim przypadku mamy całkiem sporo informacji na temat użytkowników np. jakie produkty ich interesują i możemy im je pokazywać w kreacji lub bezpośrednio zwracając się do nich w reklamie słowami “Wróć do nas i zamów swój wymarzony narożnik”.

 

Zadbaj o dostępność produktów i kierowanie reklamy

Jednym z najczęstszych błędów wśród początkujących osób chcących reklamować się w internecie jest przenoszenie użytkownika po kliknięciu w reklamę w niewłaściwe miejsce np. zamiast na kartę z konkretnym produktem, to na główną stronę sklepu internetowego.

A drugim irytującym użytkowników błędem jest promowanie produktów niedostępnych już w ofercie sklepu lub np. z mocno ograniczoną liczbą rozmiarów.

Dlatego przed uruchomieniem oraz w trakcie trwania kampanii reklamowej warto weryfikować jak wygląda stan magazynowy promowanych produktów w naszej kreacji reklamowej i kierować użytkowników w odpowiednie miejsca na stronie internetowej. Jeżeli użytkownik kliknie w baner informujący o wyprzedaży, to należy przekierować go do odpowiedniej kategorii z takimi produktami.

To tyle na dziś! Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci tworzyć skuteczniejsze kreacje sprzedażowe zarówno na Facebooku jak i Google Ads.

Powodzenia;)