Co to jest Pixel Facebooka i jak go zainstalować? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Pixel Facebooka to krótki kod udostępniony przez portal do wklejenia na własnej stronie internetowej. Jest to świetny sposób na poprawienie swoich działań marketingowych na Facebooku. Dziś pokaże Ci, jak prawidłowo umieścić go na stronie oraz jakie korzyści daje jego wdrożenie.

 

Korzyści z umieszczenie pixela Facebooka na stronie

Przy pomocy pixela prawidłowo zainstalowanego na stronie internetowej będzie można uruchomić remarketing, czyli kierować reklamę do osób, które już odwiedziły Twoją stronę www.

To nie wszystko! Dzięki pixelowi będziesz mógł również sprawdzić zainteresowania swojej grupy odbiorców lub kierować reklamę do osób podobnych do Twoich klientów. Czyli jak sam widzisz – warto go posiadać na stronie!

 

Jak zainstalować pixel Facebooka na stronie internetowej?

W pierwszej kolejności musimy stworzyć kod pixel w naszym Mendżerze Reklamy (jeśli jeszcze go nie posiadamy).

Z menu w lewym górnym rogu kliknij zakładkę “Pixel”.
 

 
Następnie kliknij “Utwórz pixel”. Wyświetli się nam okienko w którym należy uzupełnić nazwę tworzonego kodu pixel oraz podać adres strony internetowej na której zostanie umieszczony kod.
 

 
Zaraz po utworzeniu wyświetlą nam się dostępne możliwości umieszczenia kodu na Twojej stronie internetowej. Jedna z możliwości to ręczne wklejenie kodu na stronie.

Jeżeli posiadasz podstawową wiedzę z zakresu tworzenia lub edycji kodu stron internetowych to wdrożenie dodatkowych linijek w Twoim serwisie nie powinno sprawić Ci problemu. Wystarczy, że wkleisz kod między znacznikami <head></head> w witrynie.

Możesz również znaleźć osobę, która wyręczy Cię w tym zadaniu. Facebook oferuje też specjalną opcję dla osób, które nie wiedzą, jak samodzielnie edytować kod strony! Wystarczy, że po utworzeniu piksela wybierzesz opcję “Wyślij kod w wiadomości e-mail”. Wprowadź tam adres osoby, która miałaby zająć się umieszczeniem kodu.
 

Jak zainstalować pixel Facebooka na stronie opartej o WordPress?

Posiadasz stronę internetową opartą o WordPress? Będzie łatwiej! Istnieje wiele wtyczek dla WordPressa, które pomagają w umieszczeniu wielu dodatkowych kodów na stronie. Istnieje również możliwość dodania pixela Facebooka za pośrednictwem jednej z takich wtyczek – Tracking Code Manager.

Wystarczy wkleić kod pixela w odpowiednie miejsce w zainstalowanej wtyczce WordPressa. Cały proces nie jest jakoś zbytnio skomplikowany, więc nie powinieneś mieć większych problemów z poprawną implementacją.

Gdy kod zacznie działać, w zakładce Pixel zobaczysz wykres podobny do tego poniżej.
 

 

Rodzaje pixela Facebooka

Facebook oferuje kilka odmian pixela, które nazywamy “Standardowymi Zdarzeniami”. Dzięki nim możemy mierzyć konkretne zachowania użytkowników na naszej stronie internetowej np. konwersje związaną z pobieraniem plików, wysyłanie wiadomości, dokonywaniem zakupów na stronie itp.

Standardowe Zdarzenia to nic innego jak drobne modyfikacje kodu pixela – zazwyczaj różni się jedną linijką kodu.
 

 
Daje nam to możliwość pomiaru ile uzyskaliśmy konkretnych konwersji z  reklamy oraz pozwala Facebookowi na optymalizację naszych reklam. Algorytm widzi jaka grupa osób odpowiada za większość konwersji i poszukuje podobnych osób, aby im wyświetlić reklamę – istnieje większe prawdopodobieństwo, że reklama ich zainteresuje.

Zmodyfikowany piksel musisz umieścić na swojej stronie na jeden z dwóch sposobów. Który powinieneś wybrać, zależy od konstrukcji Twojej strony.

Jeżeli po konwersji użytkownik ląduje na osobnej stronie z podziękowaniem, dodaj piksel ze Standardowym Zdarzeniem (np. Lead, czyli w polskiej wersji Kontakt) na tę podstronę.

Jeżeli po konwersji Twoja strona tylko wyświetla użytkownikowi komunikat (np. “Dziękujemy za przesłanie formularza”), musisz podpiąć kod pod kliknięcie przycisku. Możesz to zrobić na przykład za pomocą Google Tag Managera.

Pixel Facebooka wspomaga działania marketingowe i pozwala oszczędzać budżet reklamowy, dlatego niezwykle ważne jest posiadanie go na własnej witrynie. Każdy dzień bez jego instalacji naraża nas na stratę użytkowników oraz pieniędzy! Nie czekaj – tylko instaluj!

Co to jest Pixel Facebooka i jak go zainstalować?
5 (100%) 3 votes
Pokaż komentarzeNie pokazuj komentarzy

Zostaw komentarz