Jak robić marketing internetowy z małym budżetem – 9 inspiracji od Meble Dąb - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz. O tym, że współcześnie każdy biznes potrzebuje dobrej prezencji w Internecie, wiemy doskonale. Wielu przedsiębiorców z sektora małych i średnich firm chciałoby zaistnieć w Internecie, jednak obawia się wysokich inwestycji w promocje.

Często słyszą od marketerów „bez konkretnych inwestycji nie można spodziewać się konkretnych efektów”. Istnieją jednak sprawdzone sposoby, jak przy odrobinie kreatywności, pracy i niewygórowanym budżecie osiągnąć sukces w Internecie.

Niemożliwe? Sprawdź jak agencja Webmast i producent mebli dębowych Meble Dąb w 4 miesiące zdobyli szczyt w wyszukiwarce Google. ZANIM ZACZNIEMY Pamiętaj – fundamentem udanych działań promocyjnych w Internecie jest odpowiednie przygotowanie się.

Obejmuje ono kilka etapów takich jak między innymi:

  • Ocena dotychczasowej sytuacji
  • Określenie celu działań – te mogą być różne. Poprawa widoczności serwisu, większy ruch z wyszukiwarki, zwiększenie sprzedaży, poprawienie wizerunku to tylko jedne z wielu możliwych przykładów
  • Poznanie konkurencji
  • Przygotowanie planu

 

ZAŁOŻENIA PROGRAMU

Wszyscy znany i cenimy lokalne firmy, u których podstaw leżą rodzinne tradycje i wysokiej jakości produkty. Współcześnie jednak w dużej mierze marketing decyduje o powodzeniu biznesowym przedsiębiorstw – nawet najlepszy produkt trzeba umieć sprzedać.

Zmieniające się trendy konsumenckie i powszechna digitalizacja przekonały producenta mebli dębowych Meble Dąb z Radomska do podjęcia współpracy z agencją Webmast i rozpoczęcia bardziej intensywnych działań promocyjnych w Internecie, w celu zdobycia nowych klientów.

Obie strony postawiły sobie ambitne zadanie – stworzenie nowej strony internetowej, która przy niskich nakładach finansowych osiągnie wysokie miejsca w wyszukiwarce na kluczowym dla firmy rynku – Warszawie.

Zadanie wydawałoby się niewykonalne – w końcu stolica to najbardziej konkurencyjny rynek, o który biją się firmy z całego kraju, szczególnie w branży meblarskiej. Działania rozpoczęliśmy z początkiem marca.  

 

TREŚĆ KLUCZEM DO SUKCESU W WYSZUKIWARCE

Fundamentem sukcesu w SEO było skupienie się na odpowiednio publikowanych treściach. Konkretnymi działaniami, jakie podjęto w tej strategii są:

  • Rozbudowane i na ile to możliwe unikatowe opisy produktów, zawierające słowa kluczowe. Napisane w prostym języku i zaprezentowany w sposób czytelny. Produkt ma być przedstawiony tak, jakby pokazywał go sprzedawca
  • Zastosowanie treści multimedialnych jak zoptymalizowane pod wyszukiwarkę grafiki produktów, gify i filmy wideo

 

jak prawidłowo opisywać produkty

 

  • Uruchomienie bloga „Porady eksperta”, którego zadaniem jest generować ruch organiczny wśród internautów zainteresowanych tą kategorią produktów, poprzez dzielenie się wiedzą

blog-strona-internetowa

 

  • Dział „realizacje” zawierający zdjęcia gotowych produktów. Ich celem było między innymi dotarcie do internautów poszukujących produktów przez wyszukiwarkę grafiki Google

jak powinien wygladac dział realizacje

Działania wspomagające SEO

  • Aktywność w social media (You Tube, Google+, Pinterest, Instagram)
  • Odpowiednie przygotowanie oraz prowadzenie wizytówki Google Moja Firma

Powyższe działania mogą być czasochłonne, ale w długiej perspektywie bardzo skuteczne. Poświęcając na nie regularnie tygodniowo kilka godzin jesteśmy w stanie osiągnąć zaskakujące efekty – szczególnie na rynku lokalnym.  

 

SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI KLUCZEM DO ZWIĘKSZENIA SPRZEDAŻY

Marketerzy od lat wykorzystują w Internecie tzw. 6 metod wywierania wpływu sklasyfikowanych przez Roberta Cialdiniego. Jedną z nich jest społeczny dowód słuszności. W skrócie polega ona na tym, że chętniej podejmujemy decyzje takie jak inni.

Jak to działa? Podczas wakacji wejdziemy chętniej do restauracji, w której jest więcej gości, a na allegro kupimy produkt od sprzedawcy z lepszą reputacją. Dzieje się tak ponieważ ufamy, że inne osoby podjęły już słuszną decyzje, zweryfikowały sprzedawcę bądź produkt i są zadowolone.

Wnioski są wiec proste. Jeśli chcemy przekonać potencjalnych klientów, by u nas kupili należy dostarczyć im dowodów na rzetelność oraz zadowolenie klientów. W tym zakresie podjęliśmy 5 działań:

  • Umożliwienie publikacja recenzji produktów od klientów wskazujących zalety produktu. To świetna darmowa reklama, w dodatku prawdziwa, autentyczna
  • Wprowadziliśmy pięciogwiazdkowy system oceny produktów – poza polami na komentarze pod zakupionymi produktami dajemy możliwość szybkiej oceny, dzięki wykorzystaniu kilkustopniowej skali. 5 gwiazdek to popularne rozwiązanie – na myśl przywodzi gwiazdki w hotelach
  • Zachęcamy do publikacji opinii w Google Maps. Wyszukiwarka nie dość, że premiuje firmy z wysoką ilością dobrych opinii, to ponadto wskazuje jej średnią ocen oraz ich ilość. Nie od dziś wiadomo, że liczby do nas przemawiają. Dlatego dbanie o wizytówkę firmy w Google Maps to droga do wysokiej wiarygodności firmy
  • Zaprezentowaliśmy dwa krótkie case study. Poprosiliśmy polecających firmę klientów o napisanie opinii na temat dotychczasowej współpracy. To świetna okazja do pokazania korzyści jakie otrzymają klienci
  • Chwalimy się naszymi powodami do dumy – członkostwem w gronie prestiżowych wystawców „Meble Polska. Targi mebli” oraz grupy producenckiej „Radomsko Mebluje”. Wszelkie nagrody, wyróżnienia, certyfikaty działają jak dyplomy w gabinetach specjalistów i niosą prosty przekaz – „inni nas docenili, można więc nam zaufać”

Działania wspomagające sprzedaż

  • Uruchomienie zakładki bestsellery pokazującej najpopularniejsze produkty
  • Cross selling czyli podpowiadanie produktów uzupełniających komplet
  • Kampanie remarketingowe – dzięki targetowaniu reklamy na odwiedzających Twoją stronę nawet przy minimalnym budżecie mamy szanse na powrót kilku klientów

 

EFEKTY DZIAŁAŃ

Według danych SeoStation już po 2 miesiącach nowa strona www.meble-debowe.com zaczęła stale pojawiać na wysokich pozycjach na najważniejszej frazie „meble dębowe”.

Aktualnie witryna na to hasło pojawia się średnio na 2 miejscu. Jest to wynik jak najbardziej satysfakcjonujący biorąc pod uwagę niskie inwestycje w witrynę.

Współpraca agencji Webmast oraz producenta mebli Meble Dąb przy nowej stronie pokazuje, że można stać się widocznym w Internecie bez pokaźnego budżetu.

Mamy nadzieję, że wśród naszych rozwiązań znajdziesz dużą dozę inspiracji dla Twojego biznesu.

Jak robić marketing internetowy z małym budżetem – 9 inspiracji od Meble Dąb
5 (100%) 3 votes
Pokaż komentarzeNie pokazuj komentarzy

Zostaw komentarz