Ustawienie odpowiedniej grupy odbiorców, do której chcesz kierować kreacje reklamowe, to często niełatwe zadanie. A co jeżeli można stworzyć w sposób automatyczny grupę odbiorców podobnych do Twoich obecnych klientów?
Grupy podobnych odbiorców, czy też inaczej grupy Lookalike dają nam taką możliwość. Na podstawie każdej grupy niestandardowych odbiorców możemy stworzyć większą grupę podobną!
Przykład: Zbierając dane na temat sprzedaży w swoim sklepie internetowym przy pomocy Pixela Facebooka w łatwy sposób stworzysz grupę odbiorców podobnych do osób, które dokonały zakupu w Twoim sklepie. Dzięki temu będziesz mógł wyświetlać swoje reklamy na Facebooku większej liczbie potencjalnie zainteresowanych osób i zwiększać sprzedaż!
Spis treści:
Grupy podobnych odbiorców – czym są?
Facebook analizuje wybraną grupę niestandardowych odbiorców i szuka u jej członków cech wspólnych. Korzystając z systemu reklamowego Facebooka wiesz dobrze ile danych portal posiada na temat swoich użytkowników i jak wiele daje nam możliwości przy ustawieniach grup odbiorców w kampaniach reklamowych.
Bazując na grupie wyjściowej (czyli grupie niestandardowych odbiorców) tworzy dodatkową grupę osób podobnych do członków grupy wyjściowej.
Samodzielnie nie będziemy w stanie tak dokładnie określić grupy podobnych odbiorców jak potrafi to zrobić system Facebook’a. Oczywiście sam FB nie podzieli się z nami szczegółowymi informacjami na temat takiej grupy, a jedynie pozwoli stworzyć dodatkową grupę i da nam możliwość puszczania na nią reklamy.
Jak tworzyć grupy podobnych odbiorców na Facebooku?
Mamy dwie możliwości tworzenia grup podobnych odbiorców – tak jak w przypadku grup niestandardowych. Nowe grupy możemy tworzyć bezpośrednio w trakcie tworzenia kampanii reklamowej w zestawie reklam lub w panelu grup odbiorców, który znajduje się w głównym manu Menadżera Firmy.
Bez względu na to gdzie zdecydujesz się na stworzenie swojej nowej grupy, to po kliknięciu “Utwórz grupę podobnych odbiorców” pojawi Ci się takie okienko jak poniżej.
W punkcie 1 tego okienka wybieramy naszą grupę niestandardowych odbiorców. Wystarczy kliknąć w pole i wpisać nazwę grupy lub wybrać z wyświetlonej listy. Przełączając się na zakładkę “Inne źródła” zobaczysz swoje grupy oraz odnajdziesz też swój fanpage.
Punkt 2 przedstawia kraj, z którego pochodzi większość użytkowników grupy niestandardowych odbiorców. Facebook automatycznie uzupełni dane w tym punkcie, ale będziemy mieli możliwość edycji tego pola i wybranie innego kraju o ile mamy w naszej wyjściowej grupie przynajmniej 100 osób z kraju, który chcemy wybrać.
Ostatni punkt przedstawia wielkość grupy odbiorców, którą edytujemy przy pomocy suwaka w zakresie od 1% do 10%. Co to w ogóle oznacza?
W prosty sposób tłumacząc to im mniejszy procent, tym dokładniejszą mamy grupę odbiorców. Dla przykładu 1% oznacza procent użytkowników Facebooku z wybranego kraju najbardziej podobnych do grupy wyjściowej. Takie osoby mają najwięcej wspólnych cech z grupą niestandardowych odbiorców.
To tyle jeżeli chodzi o temat grup podobnych odbiorców na Facebooku. Mam nadzieję, że wpis będzie przydatny;)
Warto doczytać:
- Jak optymalizować reklamy na Facebooku? 3 błędy, których należy unikać – Sprawdź jakich błędów uniknąć podczas optymalizacji swoich reklam na Facebooku
- Co to jest Pixel Facebooka i jak go zainstalować? – Zacznij korzystać z Piksela Facebooka i tworzyć na ich podstawie grup podobnych odbiorców
- Jak reklamować się na Facebooku na fanów konkurencji? – Sprawdź jak możesz reklamować się na fanów konkurencyjnych fanpage’y na Facebooku
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl