Webinar marketing - nowy trend w skutecznym reklamowaniu się w internecie - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Webinar Marketing to jeszcze dość rzadko używana forma promowania się w sieci. Przeważnie używamy webinarów okazjonalnie — jeśli chcemy przekazać naszą wiedzę lub nie robimy tego w ogóle.

Webinary mogą być jednak bardzo przydatnym elementem działania naszej marki internetowej czy stacjonarnej oraz mogą pomagać nam przyciągać nowych klientów.

W dalszej części tekstu przedstawiam, czym są webinary i Webinar Marketing oraz jak go wykonywać i dlaczego warto to robić.

 

Czym są webinary?

Webinar to rodzaj seminarium — spotkania prowadzonego przy pomocy internetu. Spotkania takie mają najczęściej charakter edukacyjny lub są po prostu szkoleniami.

Webinary stają się coraz popularniejszą formą przekazywania wiedzy — czy to przez uczelnie swoim studentom, czy przez firmy szkoleniowe, pracodawców i specjalistów. Istnieje kilka form webinarów.

W tej najprostszej prelegent udostępnia relacje na żywo oraz przedstawia zagadnienie, a odbiorcy mogą jedynie oglądać wystąpienie. W nieco bardziej zaawansowanej formie prelegent może wchodzić w interakcję z kursantami i np. odpowiadać na ich pytania.

Webinary dają również możliwość łączenia się audiowizualnego prelegenta z odbiorcami i branie przez nich czynnego udziału w takim wirtualnym spotkaniu. Z technicznego punktu widzenia osoba przeprowadzająca webinar rozpoczyna stream np. na Facebooku, YouTube czy dedykowanym oprogramowaniu podając jedynie link do niego.

Do wykonania samego webinaru wymagane jest stabilne połączenie internetowe, komputer oraz kamerka internetowa. Webinar przeprowadzać można również w bardziej profesjonalnej formie np. w studiu, na green screenie czy w sali szkoleniowej, używając zaawansowanych kamer, tablic czy zapraszając gości do swojego webinaru.

 

Czym jest Webinar Marketing?

Webinar Marketing to rodzaj marketingu, który polega na wykorzystywaniu webinarów do budowania pozytywnego wizerunku marki oraz przyciągania nowych klientów.

W tej opcji promowania swojej marki używamy webinarów do tego, aby zainteresować odbiorców. Poniekąd jest to również pewna forma content marketingu i przyciągania treścią, lecz w dużo bardziej zaawansowanej formie.

Warto przeczytać: Wszystko co musisz wiedzieć o content marketingu

Webinar marketing podlegać będzie zatem na tworzeniu publicznych szkoleń, spotkań czy seminariów tematycznych, w których czasie będziemy poruszali konkretne tematy.

Z założenia webinary takie mają zaciekawiać osoby z danej grupy tematycznej, które zaczną brać udział w takich spotkaniach i regularnie odwiedzać nasz, sklep, witrynę czy markę.

Webinar marketing prowadzić możemy bez względu na branżę, wielkość marki czy sposób jej działania. Obecnie w internecie wartościowy content jest niezwykle pożądany. Przedstawiony dodatkowo w ciekawej formie sprawia, że wiele osób interesuje się nim, a w następstwie i naszą marką.

Webinar marketing posiada również wiele zalet — które przedstawiam poniżej.

 

Dlaczego warto stosować Webinar Marketing?

Pierwszym plusem Webinar Marketingu jest atrakcyjna i skuteczna forma promocji. Materiały tego typu zyskują szybko popularności, a nawet mogą być rozpowszechniane wirusowo.

Sama publiczna transmisja na żywo sprawia, że wiele osób interesuje się marką oraz dokładnie ją sprawdzi z ciekawości.

Dużym plusem są również względy wizerunkowe. Jeśli prowadzimy takie spotkania, uchodzimy za autorytety i osoby kompetentne. Budzi to zaufanie i pomaga w zdobywaniu nowych klientów przez naszą markę.

Samo promowanie się poprzez webinar marketing nie jest kosztowne ani zobowiązujące. Dzięki temu niczym nie ryzykujemy jak np. przy dużej kampanii reklamowej utratą pieniędzy. Ten rodzaj marketingu doskonale wpisuje się również w rozwój internetu oraz nowoczesne trendy.

Na rynku Webinar Marketing nie jest jeszcze szeroko wykorzystywany przez wszystkie firmy, dzięki czemu wiele z nich możemy wyprzedzić pod tym względem.

Aby rozpocząć tworzenie regularnych webinarów, nie musimy również być ekspertami. W ten sposób możemy dokonywać np. jedynie prezentacji czy wspólnie spędzać czas z odbiorcami.

Tworzenie webinarów to również tworzenie dużej ilości wartościowego i przydatnego contentu. Przeprowadzając spotkanie np. odnośnie wyboru komputera (gdy prowadzimy markę komputerową), taka relacja może zostać zapisana w postaci długiego filmiku i opublikowana np. w na Facebooku czy YouTube.

Content, który stworzymy raz, pozostanie w sieci i będzie pasywnie przyciągał kolejne osoby do naszej marki.

 

Jak się promować i jak przeprowadzać Webinaria — Kilka przydatnych porad

Jeśli chcemy korzystać z Webinar Marketingu, warto kierować się kilkoma przydatnymi wskazówkami. Choć nie ma jednego ogólnego przepisu na udany marketing, istnieje sporo pomocnych wskazówek.

Pierwszą z nich jest regularność. Jeśli chcemy poprowadzić szkolenia czy spotkania internetowe, warto robić to regularnie oraz na jednej platformie w jednym standardzie. Dzięki temu obecni widzowie przyzwyczają się do takiego stylu webinarów i będą regularnie w nich uczestniczyli.

Podczas prowadzenia spotkań, warto również zadbać o jak najbardziej profesjonalny ich przebieg. Warto zainwestować np. w jakościową kamerę, tablice czy nawet salę konferencyjną.

Ważną podpowiedzią jest również przemyślenie planu webinariów oraz ich dokładne zaplanowanie — zarówno poszczególnych “odcinków”, jak i całej serii. Dzięki temu w trakcie spotkania będziemy prowadzili je zgodnie z planem, co będzie profesjonalne i przyjemne w odbiorze.

Przed rozpoczęciem wdrażania tej strategii marketingowej warto zrobić rozeznanie w branży i sprawdzić, czy oraz jeśli tak to, jakie webinary prowadzą nasi konkurenci.

Warto też zachęcać odbiorców do regularnych odwiedzin proponując konkursy z nagrodami, darmowe e-booki, poradniki czy konkretne profity, jakie wyniosą ze spotkania.

Nasz kanał, na którym będziemy prowadzili webinary, warto też promować np. poprzez marketing szeptany czy reklamy płatne.

Kolejną ciekawą podpowiedzią jest współpracowanie z innymi kanałami lub markami. W takiej opcji możemy zaproponować np. wspólne prowadzenie webinaru. Dzięki temu przeprowadzając kilka takich akcji, odbiorcy innych marek dowiedzą się o naszej, a my w zamian za zaproszenie innej osoby do prowadzenia spotkania zyskamy niejako reklamę sponsorowaną na innym kanale.

To tyle na dziś! Mam nadzieję, że temat webinarów stał się Tobie bliższy;)