Do przeczytania w 3 min.

Wszystko co musisz wiedzieć o content marketingu

Z pojęciem content marketingu spotka się każda osoba zaczynająca przygodę z reklamą w Internecie. Wspomina się o nim często, bo to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi promocji. W tym artykule pokażemy Ci, na czym polega tajemnica sukcesu content marketingu.

Spis treści:

Co to jest content marketing?

Content marketing – inaczej marketing treści, to strategia polegająca na tworzeniu i dystrybucji interesujących dla odbiorcy materiałów w formie graficznej i tekstowej. W ostatnich latach zyskuje popularność z powodu malejącej skuteczności płatnej reklamy.

Przyczyną ten tendencji jest rosnąca popularność programów blokujących reklamy oraz występowania zjawiska ignorowania komunikatów marketingowych, nazywanego ślepotą banerową. Dużym impulsem do jego rozwoju content marketingu było również zmodyfikowanie algorytmów wyszukiwarki Google, po których wzrósł wpływ wartościowych treści na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Content marketing wpisuje się w typ działań nazywanych marketingiem przychodzącym (inbound marketing).

W czym pomoże Ci content marketing?

Jego celem jest podejmowanie takich działań, które umożliwią klientom samodzielne odnalezienie interesującego ich przekazu oraz nadawcy.

Twórca Content Marketing Institute, Joe Pullizi zwraca uwagę, że wartościowe i przydatne treści mogą zaowocować zainteresowaniem oraz zaangażowaniem członków danej grupy docelowej, co przełoży się na ich decyzje i działania zapewniające marce zysk. W ramach tej strategi nie jest niezbędne tworzenie wyłącznie nowych treści. Selekcjonowanie oraz udostępnianie tych, które przygotowali już inni również może prowadzić do realizacji ogólnych celów content marketingu.

Najważniejszymi celami zarówno na rynku B2C jak i B2B jest przyciągnięcie i utrzymanie uwagi interesujących reklamodawcę odbiorców. By osiągnąć te cele należy zrozumieć potrzeby odbiorcy i jak najlepiej je zaspokoić.

Jak mogę wdrożyć content marketing?

Formy działań content marketingowych można podzielić na dwie grupy:

Tworzone treści w większości form niosą wartość edukacyjną oraz informacyjną i są cennym źródłem na temat produktów i usług.

Najpopularniejszymi miejscami dystrybucji treści są media społecznościowe, własna witryna internetowa oraz wiadomości e-mail.

Jak tworzyć skuteczny content?

Pisanie treści internetowych znacząco różni się od pisania na potrzeby medium drukowanego. Badania wskazują, że internauci nie czytają, a właściwie przeglądają oraz skanują zawartość ekranu. Powodem jest między innymi mniejsza percepcja tekstu, łatwość w zmianie przeglądanej strony, czy też ilość komunikatów odciągających naszą uwagę.

W odpowiedzi na te różnice powstał webwriting będący umiejętnością pisania przyjaznych dla czytelnika tekstów na potrzeby ekranów komputera oraz telefonu. Bardzo istotny dla tworzenia tekstów w Internecie jest również copywriting, czyli pisanie tekstów reklamowych oraz sprzedażowych. Znajomość i wykorzystywanie wskazówek z zakresu webwritingu oraz copywritingu zdaniem ekspertów pozwala tworzyć treści chętnie przeglądane, łatwo przekazujące informacje i prowadzące czytelnika do pożądanego celu.

Źródła:

  1. A. Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać(i kupować). Copywriting & Webwriting, OnePress, 2018.
  2. A. Kubik-Przybył, Content marketing w praktyce – taktyki content marketingowe: Od budowania wizerunku do wspierania sprzedaży, Online Marketing Magazyn, 2018.
  3. B. Stawarz-Garcia, Content marketing i social media. Jak przeciągnąć klientów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017.
  4. IAB Polska, Content marketing. Raport z badania, 2017.

Warto doczytać:

  1. 5 wskazówek, jak pisać lepsze teksty – Dowiedź się jak pisać skuteczniejsze teksty reklamowe, sprzedażowe lub typowe treści na Twoją stronę internetową
  2. Jak pisać teksty SEO? 6 rad, które pozwolą napisać dobry tekst pod wyszukiwarkę Google – Chcesz poprawić swoją pozycje w Google? Zacznij tworzyć teksty zoptymalizowane pod słowa kluczowe
  3. 6 przydatnych narzędzi do tworzenia treści w internecie – Oto 6 przydatnych narzędzi, które pomogą Ci lepiej i szybciej tworzyć treści na potrzeby Twoich działań internetowych

Daniel Bury

Student kierunku E-Biznes w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie - specjalność marketing internetowy. Od lat zainteresowany wykorzystaniem e-marketingu w sektorze MŚP. Obecnie pracuje w AKTREN Szkolenia wystąpienia publiczne i autoprezentacja