5 wskazówek, jak pisać lepsze teksty - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Tworzysz teksty na potrzeby internetu? Zastanawiasz się jak je udoskonalić, aby przyciągały wielu czytelników. O tym przeczytasz w tym artykule!

 

Poświęć dodatkowy czas na udoskonalanie nagłówków

„Średnio pięć razy więcej osób czyta nagłówek niż treść. Kiedy napiszesz nagłówek, wydałeś osiemdziesiąt centów ze swojego dolara ”. Autor tych słów David Ogilvy – znany na świecie marketer, doskonale wie, że jeżeli chcesz zachęcić czytelników do interakcji, musisz od początku wzbudzić ich zainteresowanie.

Zdaniem badaczy, zakres ludzkiej uwagi spadł z 12 do 8 sekund. Dlatego też musisz przeznaczyć odpowiednio dużo czasu na to, by dopracować nagłówki na swoich stronach.

Jakie powinny być dobre nagłówki? O tym również w dalszej części. Na pewno warto zwrócić uwagę na takie elementy jak:

    • Używanie perswazyjnych zwrotów
    • Zadawanie pytań
    • Używanie zwrotów odwołujących się do emocji, wiarygodności oraz logiki
    • Skoncentrowanie się na kliencie
Materiał z prezentacji firmy Aktren

 

Wykorzystuj emocje, by zachęcić czytelników do działania

Nic tak nie napędza ludzi, jak emocje. Wiedzą o tym doskonale zarówno marketerzy, jak i politycy. Stare powiedzenie mówi, że ludzie kupują za pomocą emocji i uzasadniają swój zakup logiką. Jeżeli chcesz, by Twoje teksty sprzedawały i wpływały na Twoich odbiorców, wywołuj w swoich czytelnikach emocje.

Jak na stronach internetowych wykorzystywane są emocje?

    • Prawo wzajemności – oferowanie czegoś za darmo
    • Budowanie poczucia straty wśród odbiorców, jeżeli nie skorzystają z danych usług
    • Zwracanie uwagi na problemy, obawy i wątpliwości czytelnika – okazanie im zrozumienia
    • Używanie słów i zwrotów naładowanych emocjami

 

Przekonuj z pomocą powtarzania kluczowych korzyści

Często wybieramy wariant, który jest nam dobrze znany. Przykładowo wolimy wybierać podróż drogą, którą jechaliśmy już wielokrotnie zamiast tej, która jest krótsza, ale nie znana. Taki sposób działania przekłada się na wiele sfer naszego życia. Wolimy wybierać to co jest znane. Efekt ten można przełożyć na nasze teksty internetowe.

Jeżeli mamy swoją unikalną cechę oferty, możemy wspomnieć o niej w naszych tekstach kilkukrotnie, dzięki czemu zostanie odpowiednio zapamiętana i chętniej wybrana. Technika ta często wykorzystywana jest również w wystąpieniach publicznych i nazywana jest anaforą.

 

Skup się bardziej na odbiorcach, niż na produkcie

Ludzie z natury są egoistyczni i martwią się przede wszystkim o siebie. Widząc reklamy usługi, chcesz wiedzieć, jakie da ona Ci korzyści. Jak wykorzystać to w praktyce?

    • Pisz do swojego czytelnika na Ty.
    • Skoncentruj się na korzyściach zorientowanych na klienta. Zamiast tylko wymieniać cechy swojego produktu, zacznij od tego, jakie korzyści odniosą odbiorcy z tej funkcji, a następnie wprowadź ją.
    • Zadawaj pytania. Pytania kierują uwagę odbiorców i zmuszają ich do zastanowienia się nad własną odpowiedzią. Użyj ich w swoim tekście, aby z zainteresowaniem czytali dalej.

 

Wyróżnij się na tle konkurencji

Jeśli chcesz to zrobić, musisz pokazać swoim odbiorcom, co Cię wyróżnia. Mogą to być określone funkcje Twojego produktu.

Atrakcyjna cena. Może to być wiarygodność. To może być wszystko. Ale jednym z najszybszych sposobów na przyciągnięcie uwagi i wyróżnienie się z tłumu jest nadanie marce osobowości. Możesz to zrobić wykorzystując humor lub odpowiedni język w Twoich tekstach.

 

Wykorzystuj społeczny dowód słuszności w swoich tekstach

Najbardziej znani na świecie marketerzy tacy jak Neil Patel czy Gary Vaynerchuck zachwalają korzyści płynące z wykorzystywania społecznego dowodu słuszności w tekstach stron internetowych. Dlaczego? Ponieważ podnosi on konwersje.

Jeśli uda Ci się przekonać odbiorców, że Twoje produkty lub usługi cieszą się zaufaniem innych osób, znacznie większe prawdopodobieństwo, że kupią od Ciebie.

Jak wykorzystać społeczny dowód słuszności na stronach? Publikuj:

    • Referencje użytkowników
    • Recenzje i oceny użytkowników
    • Publikacje i wzmianki o Twojej firmie
    • Certyfikaty i nagrody
    • Liczbę Twoich fanów i zadowolonych klientów
    • Statystyki, z których jesteś dumny
    • Rekomendacje celebrytów lub liderów opinii w Twojej dziedzinie

 

Warto przeczytać: Jak pisać teksty SEO? 6 rad, które pozwolą napisać dobry tekst pod wyszukiwarkę Google