Facebook jest jednym z tych portali społecznościowych, gdzie przebywa najwyższa ilość osób. Cieszy się też największą popularnością i posiada szerokie możliwość promowa się w internecie. Ogólnie jest to jedno z lepszych miejsc w sieci, gdzie możemy się reklamować.
Nie musimy jednak korzystać z płatnej kampanii Facebook Ads, gdyż istnieje wiele równie skutecznych i darmowych sposobów, które wymagać będą od nas tylko nieco więcej zaangażowania.
W tym tekście prezentujemy 5 sposobów na darmową reklamę na Facebooku która naprawdę jest możliwa!
Spis treści:
Posty na grupach tematycznych
Pierwszym i jednym z najskuteczniejszych sposobów reklamowania się na Facebooku za darmo jest umieszczanie postów reklamowych w grupach na Facebooku. Sposób ten daje duże możliwości.
Dzięki niemu możemy dotrzeć też do bardzo dużej grupy osób jednym postem oraz udostępniać go w kolejnych grupach. Postępując tak, nie będziemy musieli tworzyć kolejnych treści a jedynie promować jeden dopracowany post.
Bardzo dużą zaletą tego sposobu promowania się jest możliwość dotarcia w krótkim czasie do targetowanej grupy osób np. interesujących się daną tematyką czy osób o określonych parametrach np. lokalizujących.
Ten rodzaj promocji na Facebooku umożliwia reklamowanie zarówno marki ogólnopolskiej, sklepu internetowego czy biznesu lokalnego. Ogólnie nie powinniśmy mieć również problemu, ze znalezieniem odpowiednich grup oraz wstąpieniem do nich.
Dodając posty, należy pamiętać, aby nie łamały one regulaminu danej grupy, gdyż zostaną usunięte lub potraktowane jako spam.
Podczas tworzenia postu, należy zadbać, aby był on ciekawy, merytoryczny, poprawny i budził zainteresowanie. Możemy stworzyć dłuższe posty odpowiednio sformatowane, aby przyciągały uwagę. Lepsze jakościowo posty będą też lepiej pozycjonowane na Facebooku przez algorytmy. Możemy dodawać zdjęcia czy grafiki oraz odnośniki w takich postach.
Zajrzyj na naszą grupę na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/grupamalymarketing
Stworzenie ciekawego profilu
Drugim sposobem, poprzez który możemy zaistnieć na Facebooku oraz uzyskać odbiorców czy klientów jest stworzenie ciekawego profilu. Ogólnie i na pierwszy rzut oka sposób ten może nie wydawać się okryciem czy niesamowitym posunięciem, ale ma wiele plusów i co najważniejsze jest niezwykle efektywny.
Obecnie w sieci klienci i odbiorcy mają coraz większe wymagania co do treści i jakości contentu. Tworząc ciekawe wpisy, posty czy materiały oraz publikując je regularnie na naszym profilu, możemy stworzyć grupę wyselekcjonowanych osób zainteresowanych daną tematyką i docierać do nich w kolejnych latach niezwykle prosto.
Na swoim profilu lub grupie będziemy mogli tworzyć teksty i wpisy, dodawać infografiki, materiały wideo czy e-booki i poradniki. Dla osób z danej kategorii, taki profil z pewnością będzie gratką.
Regularnie prowadzony profil w odpowiedni sposób, angażujący fanów z pewnością sprawi, że wiele osób odnajdzie go w sieci i dowie się o naszej marce. W ten sposób możemy pozyskiwać też stałych klientów, a osoby regularnie korzystając z naszego profilu w razie decyzji zakupowej, skłonią się w stronę zaufanej marki.
Jest to jeden z najbardziej wymagających sposobów, na który musimy poświęcić sporo czasu. Jeśli jednak nim dysponujemy, zaowocuje to ponadprzeciętnymi profitami. Gdy będziemy posiadali już spore grono fanów, będziemy mogli oprócz contentu, publikować oferty sprzedażowe, prowadzić zbiórki na rozwój projektu czy jednym kliknięciem publikować nowości naszej marki.
Wyświetlenie takiego materiału kilkuset lub kilku tysiącom osób z pewnością będzie każdorazowo dawało pozytywne efekty.
Odpowiadanie na posty w sposób reklamowy
Sposobem, który nie wymaga od nas inwestowania pieniędzy w reklamę na Facebooku, a który również pozwala promować się za darmo, jest odpowiadanie w reklamowy sposób na istniejące już posty.
Na Facebooku wystarczy wyszukiwać posty z danej tematyki. Są one dostępne nawet przez wiele tygodni, miesięcy i lat, dzięki czemu nasza mini reklama również będzie tyle aktywna. Odnajdując już posty np. o tematyce zapytań odnośnie zakupu gier czy roweru możemy umieść w komentarzu link i ofertę naszego sklepu internetowego.
Analogicznie można postępować przy innych tematykach czy kategoriach. Wiele osób, które będzie miało dostęp do tych postów znajdzie nasz link z odpowiedzią. Naturalne dodawanie odpowiedzi na dużej ilości postów zaowocuje tym, iż przez długi czas będziemy mogli liczyć na przypływ użytkowników.
Samo dodawanie postów nie będzie również potraktowane jako spam, gdyż post dotyczy danego zagadnień. Możemy również skorzystać z pracy, jaką włożył autor postu w jego dodanie oraz pozyskiwać klientów w ten sposób niezwykle skutecznie.
Social Selling na Facebooku
Jednym z najbardziej zaawansowanych sposobów na darmową reklamę na Facebooku jest Social Selling. Jest to sprzedaż społecznościowa polegająca na świadomym budowaniu siatki znajomych oraz rozwijaniu tych znajomości.
Następnie osobom takim po pewnym czasie — już jako znajomym możemy oferować swoje usługi czy produkty. Cały sekret Social Sellingu opiera się na tym, iż mając grupie znajomych w pierwszej kolejności, wolimy korzystać z ich usług np. serwisowych czy sprzedażowych, a nie szukać współpracowników, kontrahentów czy firm anonimowych.
Warto będąc zatem na Facebooku wybierać i budować znajomości z osobami, które posiadają potencjał np. mogą teoretycznie kupować od nas w przyszłości usługi i produkty. Następnie należy rozwijać te znajomości — nawet mało intensywnie, ale utrzymując kontakt z daną osobą.
Po pewnym czasie zgromadzenie odpowiednich osób wokół siebie na Facebooku i stworzenie siatki kontaktów umożliwia nam oferowanie swoich usług. Mogą być to bezpośrednie oferty jak i ogólne, na które odpowiadać będą samodzielnie nasi znajomi.
Webinaria i relacje Live
Sposobem na wyróżnienie się i reklamowanie na Facebooku jest przeprowadzenie webinariów i transmisji na żywo. Są one w dalszym ciągu najmniej wykorzystywanym elementem promocji w porównaniu z grafikami i video.
Dzięki temu nadal wiele osób z ciekawością podchodzi do takich relacji i często je ogląda. Dodatkowo, jeśli będą prowadzone o tematyce, która interesuje dane osoby, z pewnością nasza transmisja nie zostanie pominięta.
Warto zatem zorganizować regularne transmisje, prezentacje czy spotkania i promować je. W ten sposób wiele osób dowie się o naszej marce i uzna ją za profesjonalną oraz z ciekawości sprawdzi jej ofertę.
To tyle na dziś jeżeli chodzi o darmową reklamę na Facebooku. Mam nadzieję, że wpis będzie przydatny!
Warto doczytać:
- Ile kosztuje reklama na Facebooku i w Google Ads? Raport wydatków Webmast Digital – Dowiedź się ile kosztuje reklama na Facebooku i Google
- 8 inspiracji na angażujące posty na Facebooku – Sprawdź jakie posty możesz publikować na swoim fanpage na Facebooku
- Jak skutecznie promować posty na Facebooku? – Sprawdź jak poprawnie promować w sposób płatny posty publikowane na naszym fanpage’u na Facebooku
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl