Ile kosztuje reklama na Facebooku i w Google Ads? Raport wydatków Webmast Digital - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Jedno z najczęstszych pytań jakie zadają przedsiębiorcy, którzy po raz pierwszy decydują się na reklamę swojej firmy w internecie – ile to kosztuje? czy jest to drogie? Dziś postaram się możliwie jak najlepiej odpowiedzieć na te pytanie.

Temat nie jest wcale taki prosty jakby mogło się to wydawać, ponieważ każda branża, czy też firma jest inna. Jednakże prowadząc firmę zajmującą się reklamą w internecie jest w stanie przedstawić mniej więcej na jakie koszty będziesz musiał się przygotować.

Podzielę się również informacją o własnych wydatkach na reklamę w internecie, oraz przedstawię jakie efekty udało mi się dzięki nim osiągnąć.

Jeżeli temat Cię zainteresował, to zaczynamy!

 

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

W Google Ads płacimy za kliknięcie lub wyświetlenie reklamy i tak naprawdę koszty związane z reklamą zależą w dużym stopniu od Twojej decyzji i możliwości finansowych.

W ustawieniach kampanii wyznaczasz jaki chcesz przeznaczyć na to budżet dzienny, oraz ile chcesz płacić za jedno kliknięcie przekierowujące na Twoją stronę internetową lub jak miałby być maksymalny koszt 1000 wyświetleń.

 

 

Znam kilka firm, których budżet reklamowy nie przekracza 100-200 zł miesięcznie, a wyniki ich całkowicie satysfakcjonują i nie widzą potrzeby zwiększania tych wydatków. Widziałem również firmę wydającą co miesiąc kilka tysięcy złotych na reklamę w Google, która nie przynosiła żadnych efektów, a robili to tylko dlatego, że inni też się reklamują, więc czemu oni by mieli tego nie robić – prawda, ale warto to sprawdzać i korygować, a nie ślepo wydawać pieniądze.

To pokazuje, że tak naprawdę efekty reklamy nie zależą od wielkości budżetu, ale od pracy włożonej w optymalizację kampanii reklamowej. Jednakże nie wszyscy posiadają odpowiednią wiedzę dotyczącą tego jak sprawdzać efekty i jak poprawiać ustawienia kampanii, aby była skuteczniejsza.

W takiej sytuacji musimy skorzystać z fachowej wiedzy specjalistów od reklamy w Google Ads, którzy pomogą nam opracować całą kampanię reklamową, wdrożyć ją, oraz zajmą się jej stałą optymalizacją. Ile wynoszą koszty związane z obsługą reklamy Google Ads przez zewnętrzną firmę? Obsługa małych kampanii reklamowych przez mniej doświadczonych specjalistów nie powinna przekraczać 200-500 zł miesięcznie.

Warto też wspomnieć, że są różne metody rozliczania się za obsługę kampanii Google Ads. Możemy rozliczać się abonamentowo, płacąc stałą stawkę co miesiąc za obsługę reklamy, lub wybrać opcję płacenia za efekt np. % od wygenerowanej sprzedaży na sklepie internetowym.

Istnieje również trzeci sposób rozliczania się za obsługę. Jest to połączenie abonamentu i płatności za efekt, czyli płacimy mniejszy abonament miesięczny + np. % od sprzedaży. Jest to fajna metoda, zwłaszcza w przypadku długotrwałej współpracy, gdzie agencja zajmująca się obsługą reklamy ma ciągłą motywację do poprawiania wyników .

W przypadku rozliczania się za efekt lub abonament + efekt, warto zadbać o odpowiednio skonstruowaną umowę, która uchroni Cię przed nadużyciami ze strony firmy obsługującej reklamy (słyszałem o przypadkach, gdzie pracownicy agencji reklamowej sami kupowali produkty na sklepie, dzięki czemu zwiększali sprzedaż, od której mieli ustalony procent, a następnie w ciągu regulaminowego czasu na zwrot, oddawali towar do sklepu internetowego bez podania przyczyny).

To tyle, jeżeli chodzi o koszty związane z reklamą w Google Ads. Być może czujesz się zawiedziony, że nie podałem dokładnych ile kosztuje reklama w Google Ads, ale jak widzisz, to wszystko w dużej mierze zależy od naszych możliwości finansowych i wiedzy.

 

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Podobnie jak w przypadku reklamy w Google Ads, nie jestem w stanie określić ile dokładnie musisz odłożyć, aby skutecznie reklamować się w tym kanale.

 

 

Wydatki na reklamę na Facebooku są różne i zależą od wielu czynników. Znam firmę usługową, która nie wydaje pieniędzy na płatną reklamę na Facebooku, ponieważ ich zasięgi organiczne są ogromne (jak na małą lokalną firmę) i tak naprawdę ilość zapytań, które otrzymują na Facebooku pozwala planować im pracę na KILKA LAT DO PRZODU….

Niestety, nie wszystkie firmy prowadzące swoją komunikację na Facebooku są w stanie osiągnąć takie efekty. Dlatego musimy pogodzić się z wydatkami na płatną reklamę. Ile trzeba wydawać? Ciężko oszacować, może się okazać, że wydając 100 zł miesięcznie uzyskasz ciekawe efekty, a równie dobrze wydając 2000 zł nie uzyskasz ich wcale.

Posiadanie odpowiedniej wiedzy dotyczącej wykorzystywania narzędzi oferowanych przez Facebook, pozwoli nam mądrze wydawać pieniądze na reklamę. Bez tego, możemy wydawać ogromne kwoty, dzięki którym nic nie uzyskamy, oprócz dużej wartości faktur kosztowych.

Podobnie jak w przypadku Google Ads, będziemy potrzebowali pomocy zewnętrznej firmy. Ile taka pomoc może kosztować? Tu również zależy wszystko od doświadczenia osób mających zająć się Twoim Facebook-iem, oraz od ilości pracy jaką będą musieli w nią włożyć.

Możesz zdecydować się na pomoc tylko i wyłącznie w obsłudze płatnych kampanii reklamowych lub wybrać kompleksową ofertę, w której w skład wejdzie tworzenie treści na fanpage, moderacja dyskusji pod postem, opracowywanie i obsługa kampanii reklamowych. W zależności od zakresu pomocy możemy liczyć na różne wartości średnio ok. 400-500 zł za obsługę tylko kampanii reklamowych, oraz ok. 800 zł za prowadzenie fanpage przez 30 dni.

Tak naprawdę, to Ty decydujesz o tym ile chcesz wydawać na reklamę i na jakiej pomocy Ci zależy. Czasami są firmy, które świetnie sobie radzą z komunikacją ze swoimi fanami na fanpage, ale nie wiedzą jak obsługiwać kampanii reklamowe, w takim przypadku wystarczy nam pomoc tylko przy płatnej reklamie, dzięki czemu koszty są znacznie niższe.

 

Raport moich wydatków na reklamę, wraz z uzyskanymi wynikami

Podzielę się z Wami swoim raportem związanym z wydatkami poniesionymi na reklamę w internecie, oraz przedstawię Wam jakie efekty udało się osiągnąć. Zaznaczę od razu, że uwzględnione wyliczenia dotyczą tylko reklamy w internecie. Nie uwzględniałem przychodu pochodzącego od osób, którym zostałem polecony lub trafili do mnie z innego źródła niż reklamy w internecie (np. reklama offline).

Wydatki na reklamę, oraz osiągnięte efekty pochodzą z ostatnich 12 miesięcy działalności mojej firmy – czyli, tak naprawdę od początku jej istnienia (2 czerwca minie dokładnie rok, jak zdecydowałem o zostaniu przedsiębiorca).

Ok, a wiec ile dokładnie wydałem w tym czasie i co dzięki temu osiągnąłem.

Łączne wydatki na reklamę w internecie w ciągu 12 miesięcy wyniosły 2630,06 zł, natomiast przychody uzyskane z reklamowania się w Google Ads i na Facebooku wyniosły 7570,00 zł. Ostateczny bilans wynosi 4939,94 zł na plusie!

Poniżej tabela przedstawiająca więcej szczegółów:

 

Wydatek Przychód Bilans
Reklama w Google Ads 692,52 z 1920,00 zł 1227,48 zł
Reklama na Facebooku 1937,54 zł 5650,00 zł 3712,46 zł
Razem 2630,06 zł 7570,00 zł 4939,94 zł

 

Jeszcze raz, dla wyjaśnienia! Przychody policzyłem od faktur wystawionych klientom, których pozyskałem dzięki reklamie w Google Ads i na Facebooku (jeżeli co do któregoś klienta nie miałem pewności skąd pochodzi, to nie uwzględniłem tego w tym raporcie). Przychody są również pomniejszone o ewentualne budżety reklamowe lub wydatki związane z zakupem materiałów graficznych itp.

Nie mam też 100% pewności co do reszty przychodów, być może działania w internecie miały również w mniejszym lub większym stopniu wpływ na ich pozyskanie.

Ważne jest również to, że nie musiałam ponosić dodatkowych kosztów obsługi kampanii reklamowej w internecie, ponieważ całą pracę wykonywałem samemu.

Dlaczego dziele się z Tobą tą informacja? Czy chciałem się pochwalić? Absolutnie nie! Tak naprawdę dla wielu osób będzie to słaby wynik i ja też uważam, że mogło być lepiej. Chciałem jednak w ten sposób pokazać Wam, że nawet przy małym budżecie reklamowym jesteśmy w stanie osiągnąć zadowalające wyniki, oraz przekonać Was do tego, że reklama w internecie działa i że można takie działanie skutecznie weryfikować.

Warto też zaznaczyć, że reklamowałem nowa firmę, nie znana na rynku, bez referencji i pozytywnych opinii (bo tak naprawdę takich jeszcze nie posiadałem ), ale mimo wszystko, konsekwentnie realizowana strategia pozwoliła mi na pokazanie się potencjalnym klientom, wzbudzenie zaufania i zachęcenie do kontaktu, dzięki czemu udało się pozyskać pierwszych przychody.

To tyle jeżeli chodzi o moje wydatki na reklamę w Google Ads i na Facebooku.

Jeżeli chcielibyście się dowiedzieć ile kosztuje stworzenie strony internetowej, to odsyłam Was do innego wpisu na naszym blogu – Ile kosztuje strona internetowa?

Do następnego przeczytania;)

Ile kosztuje reklama na Facebooku i w Google Ads? Raport wydatków Webmast Digital
5 (100%) 1 vote
Pokaż komentarzeNie pokazuj komentarzy

Zostaw komentarz