Do przeczytania w 5 min.

Reklama w Google Ads – Ile kosztuje i dlaczego warto?

Większość użytkowników nie wyobraża sobie internetu bez wyszukiwarki Google. I podobnie jest w przypadku Twoich klientów — oni również korzystają z pomocy „wujka Google”! Dlatego warto zastanowić się nad reklamą w systemie reklamowym Google Ads.

Zauważyłem, że duża część osób nie do końca ma świadomość co to jest Google Ads. Spora część osób myli GA z pozycjonowaniem, a inna część uważa, że jest to zbyt drogie lub nieefektywne.

Postanowiłem przybliżyć troszkę ten temat na naszym blogu. Mam nadzieję, że mi się to uda. Miłej lektury;)

Spis treści:

Czy reklama Google Ads to pozycjonowanie?

Nie, Google Ads to płatna reklama naszej firmy w Google, a pozycjonowanie to działania mające na celu optymalizację strony internetowej i pozyskiwanie wysokiej jakości linków, które mają przełożyć się na poprawę pozycji witryny na kluczowe frazy w wyszukiwarce Google — w jej darmowych organicznych wynikach wyszukiwania.

Google Ads nie ma wpływu na pozycjonowanie strony internetowej i odwrotnie.

Reklama w Google Ads to nie to samo co pozycjonowanie SEO

Co to jest Google Ads?

Google Ads (wcześniej znany jako Adwords) to system reklamowy umożliwiający tworzenie płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google oraz sieci partnerskiej.

Przy pomocy Google Ads opracujesz kampanię reklamową ukierunkowaną na pozyskiwanie bezpośredniego ruchu z wyników wyszukiwania na interesujące Cię frazy oraz uruchomisz kampanię graficzną wyświetlającą banery reklamowe na stronach partnerów Google.

To nie wszystko! Google daje możliwość prowadzenie kampanii produktowej, reklamy aplikacji i wideo.

Dlaczego warto reklamować się w Google Ads?

Zastanów się, gdzie Ty poszukujesz produktu lub usługi w internecie? Prawdopodobnie w takiej sytuacji korzystasz z wyszukiwarki Google — tak jak ponad 90% internautów w Polsce.

Według badań Gemius Megapanel PBI w maju 2018 roku, strony Google zostały odwiedzone przez ponad 26 mln polskich internautów.

Zasięg Google kształtuje się na poziomie 96%, natomiast zasięg drugiego w kolejności Facebooka jest na poziomie 79% wszystkich polskich internautów. To sprawia, że Google Ads jest najczęściej wybieranym systemem reklamowym w Polsce przez małe i średnie firmy.

Dodatkowo warto pamiętać, że reklama w internecie jest nadal stosunkowa tania w porównaniu z reklamą tradycyjną (ulotki, plakaty, banery itp.) i łatwa w mierzeniu uzyskanych rezultatów.

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Koszty związane z reklamą w Google Ads zależą w dużej mierze od nas samych. To my decydujemy ile chcemy wydawać na kampanie.

To Ty decydujesz ile wydasz na reklamę w Google Ads

System oferuje nam kilka modeli rozliczeniowych:

Wybór modelu rozliczeniowego zależeć będzie od celu, jaki chcemy zrealizować. Jeżeli naszym celem jest pozyskanie taniego ruchu na stronę, to idealnym modelem może się okazać koszt za kliknięcie. Natomiast, jeżeli zależy nam prowadzeniu rentownej kampanii reklamowej nakierowanej na zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym, to w tej sytuacji korzystniej będzie nam rozliczać się za każdą konwersję (CPA).

W każdym z tych modeli rozliczeniowych ustalamy maksymalny dzienny budżet reklamowy, dzięki któremu jesteśmy w stanie kontrolować nasze wydatki na reklamę.

Twój budżet na reklamę może wynieść 200-300 zł miesięcznie i nawet przy takich kosztach reklamowych jest w stanie osiągnąć satysfakcjonujące wyniki. Później z biegiem czasu możesz systematycznie zwiększać ten budżet.

Twój efektywny budżet na reklamę może wynieś nawet 200-300 zł miesięcznie

Jak widzisz, reklama w Google Ads może okazać się skuteczną i tanią formą promocji swojej firmy. Zwłaszcza jeżeli porównanym koszty związane z przygotowaniem i dystrybucja ulotek do ich efektywności — w wielu przypadkach taka reklama uzyska znacznie gorsze wyniki niż kampania reklamowa w Google Ads (przy założeniu, że mamy taki sam budżet reklamowy).

Warto doczytać:

  1. Rodzaje reklam w Google Ads – Sprawdź jak możesz się reklamować – Dowiedź się jakie rodzaje reklamy są dostępne w najpopularniejszym systemie reklamowym Google Ads
  2. Jak reklamować się w Google Ads przy niskim budżecie? 5 kluczowych zasad – Mały budżet reklamowy na reklamę w Google Ads to nie jest problem – podpowiadamy jak się reklamować w takim przypadku
  3. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – czyli automatyczne tworzenie skutecznych reklam w Google Ads? – Zacznij tworzyć automatyczne reklamy w Google Ads bez większej wiedzy

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl