Reklama w Google Ads - Ile kosztuje i dlaczego warto? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Większość użytkowników nie wyobraża sobie internetu bez wyszukiwarki Google. I podobnie jest w przypadku Twoich klientów — oni również korzystają z pomocy „wujka Google”! Dlatego warto zastanowić się nad reklamą w systemie reklamowym Google Ads.

Zauważyłem, że duża część osób nie do końca ma świadomość co to jest Google Ads. Spora część osób myli GA z pozycjonowaniem, a inna część uważa, że jest to zbyt drogie lub nieefektywne.

Postanowiłem przybliżyć troszkę ten temat na naszym blogu. Mam nadzieję, że mi się to uda. Miłej lektury;)

 

Czy reklama Google Ads to pozycjonowanie?

Nie, Google Ads to płatna reklama naszej firmy w Google, a pozycjonowanie to działania mające na celu optymalizację strony internetowej i pozyskiwanie wysokiej jakości linków, które mają przełożyć się na poprawę pozycji witryny na kluczowe frazy w wyszukiwarce Google — w jej darmowych organicznych wynikach wyszukiwania.

Google Ads nie ma wpływu na pozycjonowanie strony internetowej i odwrotnie.

 

Co to jest Google Ads?

Google Ads (wcześniej znany jako Adwords) to system reklamowy umożliwiający tworzenie płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google oraz sieci partnerskiej.

Przy pomocy Google Ads opracujesz kampanię reklamową ukierunkowaną na pozyskiwanie bezpośredniego ruchu z wyników wyszukiwania na interesujące Cię frazy oraz uruchomisz kampanię graficzną wyświetlającą banery reklamowe na stronach partnerów Google.

To nie wszystko! Google daje możliwość prowadzenie kampanii produktowej, reklamy aplikacji i wideo.

 

Dlaczego warto reklamować się w Google Ads?

Zastanów się, gdzie Ty poszukujesz produktu lub usługi w internecie? Prawdopodobnie w takiej sytuacji korzystasz z wyszukiwarki Google — tak jak ponad 90% internautów w Polsce.

Według badań Gemius Megapanel PBI w maju 2018 roku, strony Google zostały odwiedzone przez ponad 26 mln polskich internautów.

Zasięg Google kształtuje się na poziomie 96%, natomiast zasięg drugiego w kolejności Facebooka jest na poziomie 79% wszystkich polskich internautów. To sprawia, że Google Ads jest najczęściej wybieranym systemem reklamowym w Polsce przez małe i średnie firmy.

Dodatkowo warto pamiętać, że reklama w internecie jest nadal stosunkowa tania w porównaniu z reklamą tradycyjną (ulotki, plakaty, banery itp.) i łatwa w mierzeniu uzyskanych rezultatów. Jeżeli zastanawiasz się nad reklamą na Facebooku to sprawdź ten artykuł!

 

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Koszty związane z reklamą w Google Ads zależą w dużej mierze od nas samych. To my decydujemy ile chcemy wydawać na kampanie.

System oferuje nam kilka modeli rozliczeniowych:

CPC (z ang. cost per click) – koszt za każde kliknięcie reklamy np. za kliknięcie linku w wynikach wyszukiwania Google

vCPM (z ang. cost per mile) – koszt tysiąca wyświetleń reklamy np. baneru reklamowego na stronie internetowej partnera

CPV (z ang. cost per view) – koszt za obejrzenie wideo np. na YouTube

CPA (z ang. cost per action) – koszt za konwersję np. za zakup w sklepie internetowym

Wybór modelu rozliczeniowego zależeć będzie od celu jaki chcemy zrealizować. Jeżeli naszym celem jest pozyskanie taniego ruchu na stronę, to idealnym modelem może się okazać koszt za kliknięcie. Natomiast, jeżeli zależy nam prowadzeniu rentownej kampanii reklamowej nakierowanej na zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym, to w tej sytuacji korzystniej będzie nam rozliczać się za każdą konwersję (CPA).

W każdym z tych modeli rozliczeniowych ustalamy maksymalny dzienny budżet reklamowy, dzięki któremu jesteśmy w stanie kontrolować nasze wydatki na reklamę.

Twój budżet na reklamę może wynieść 200-300 zł miesięcznie i nawet przy takich kosztach reklamowych jest w stanie osiągnąć satysfakcjonujące wyniki. Później z biegiem czasu możesz systematycznie zwiększać ten budżet.

Jak widzisz, reklama w Google Ads może okazać się skuteczną i tanią formą promocji swojej firmy. Zwłaszcza jeżeli porównanym koszty związane z przygotowaniem i dystrybucja ulotek do ich efektywności — w wielu przypadkach taka reklama uzyska znacznie gorsze wyniki niż kampania reklamowa w Google Ads (przy założeniu, że mamy taki sam budżet reklamowy).

Dajcie znać w komentarzu, czy korzystacie z reklamy w Google Ads i czy Waszym zdaniem jest warto;)

Reklama w Google Ads – Ile kosztuje i dlaczego warto?
5 (100%) 1 vote
Pokaż komentarzeNie pokazuj komentarzy

Zostaw komentarz