Jak reklamować nowy sklep internetowy? 4 skuteczne sposoby - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Uruchomienie własnego sklepu internetowego to nie najtrudniejszy w dzisiejszych czasach element internetowego handlu. Trudniejszym etapem dla nas może się okazać reklama całego biznesu w internecie. Gdzie warto się reklamować, aby uzyskać sprzedaż na nowym sklepie internetowym? O tym w dzisiejszym wpisie.

Od razu na wstępie wspomnę o moim wpisie skierowanym do osób, które już jakiś czas posiadają swój sklep internetowy i chcą zwiększyć sprzedaż, a nie dowiedzieć się podstawowych informacji. Tutaj znajdziecie link -> Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 9 skutecznych sposobów

Internet dostarcza nam ogromnej ilości kanałów w których możemy prowadzić nasze działania marketingowe. Dodatkowo każdy z tych kanałów jest reklamowany jako najbardziej skuteczny w sprzedaży internetowej – trzeba przyznać, że nowo upieczony właściciel sklepu online nie ma łatwo.

Przedstawię Ci kilka wartych uwagi kanałów na których powinieneś się skupić – zwłaszcza w początkowych fazach rozwoju Twojego sklepu internetowego.

 

Google Ads – Kampania produktowa

Możesz się spotkać z określeniem Google Adwords, ale to jedno i to samo – po prostu jakiś czas temu Google zmieniło Adwords na Ads i ot cała zawierucha z nazwami, ale to jest całkowicie nie istotne.

Google Ads daje nam ogromne możliwości reklamowania się poprzez płatne linki w wyszukiwarce Google, wyświetlanie reklam graficznych na stronach partnerów, czy też wyświetlanie filmów reklamowych np. na Youtubie.

Nas jednak, w przypadku sklepu internetowego, bardziej interesuje inna opcja dostępna w Google Ads – kampania produktowa, która wyświetla w wyszukiwarce zdjęcie produktu, cenę, nazwę sklepu itp. Screen poniżej prezentuje jak to może wyglądać w wyszukiwarce Twojego potencjalnego klienta.

 

Reklama produktowa w wyszukiwarce Google

 

Jak widzisz taka prezentacja produktów może być dużo bardziej atrakcyjniejsza niż zwykły link sponsorowany, który masz widoczny pod produktami wyświetlanymi w sekcji “Kup Teraz”.

Aby wyświetlać w ten sposób produkty ze sklepu internetowego w wyszukiwarce Google potrzebujesz konta w Google Ads połączonego z Google Merchant Center oraz starannie przygotowany plik produktów na podstawie którego Twoje produkty będą odpowiednio wyświetlane w Google.

Być może w najbliższym czasie przygotuję wpis, w który krok po kroku pokażę jak stworzyć kampanię produktową w Google Ads i na co trzeba zwrócić uwagę przy opracowywaniu pliku produktowego – daj znać w komentarzu, czy chciałbyś taki wpis zobaczyć na blogu. To na pewno bardziej zmotywuje mnie do znalezienia czasu i przygotowania tekstu;)

 

Facebook i Instagram

Portale społecznościowe w dużej części coraz bardziej wypełniają nasz wolny czas, dlatego warto również za pomocą nich pokazywać swoje produkty. Brak wykorzystania social media w swojej strategi marketingowej może poważnie nas ograniczyć – zwłaszcza, że Facebook i Instagram dają nam możliwość atrakcyjnego prezentowania produktów.

Na Facebooku i Instagramie mamy możliwość oznaczenia produktów na zdjęciu, dzięki czemu osoba widząca zdjęcie modelki w jakieś ciekawej stylizacji może od razu z poziomu zdjęcia sprawdzić nazwę produktu, cenę oraz prześć na podstronę z większą ilością szczegółów.

Na screenie poniżej pokazane jest jak taka prezentacja produktów wygląda na Instagramie.

 

 

Jak widzisz jest to bardzo atrakcyjny sposób prezentowania produktu. Zainteresowana osoba danym produktem może bez większego wysiłku dowiedzieć się większej ilości informacji o produkcie i w konsekwencji zdecydować się na zakup – a to wszystko kilkoma kliknięciami. To niezwykle istotne, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie ludzie w internecie stają się coraz bardziej “leniwi”;)

 

Porównywarka cen

Jeżeli jedną z Twoich kluczowych zalet jest niska cena to koniecznie zintegruj swój sklep internetowych z porównywarką cen. Z danych udostępnionych przez Ceneo.pl wynika, że 70% internautów korzysta z tego typu witryn! Szkoda byłoby zmarnować taką możliwość na sprzedaż swoich produktów.

 

 

Allegro

Tak wiem – z Allegro trzeba podzielić się pieniędzmi ze sprzedaży i dodatkowo powinno się rozwijać własną markę sklepu internetowego, a nie wspierać inną. Oczywiście masz rację, ale Allegro to obecnie jedna z największych platform sprzedażowych w Polsce i chcesz czy nie to tam są Twoi potencjalni klienci.

Dlatego jeżeli Twój sklep nie generuje odpowiedniej sprzedaży to spróbuj zdobyć nowych lojalnych klientów na Allegro. Dzięki możliwości dotarcia do dużej grupy osób aktywnie poszukujących produktów takich jak Twoje możesz w dosyć prosty sposób poprawić sprzedaż – zwłaszcza na starcie!

 

 

Allegro udostępnia Ci tylko platformę sprzedażową i daj możliwość pokazania Twoich produktów szerszemu gronu odbiorców, a to od Ciebie zależy jakie będzie doświadczenie klienta po zakupie. Może do paczki z przesyłką warto dorzucić jeszcze upominkowy bon na zakupu lub atrakcyjny rabat do wykorzystania w Twoim sklepie internetowym.

 

To tyle jeżeli chodzi o takie moje główne elementy na których należałoby się skupić w pierwszym etapie reklamowania swojego nowo powstałego sklepu internetowego. Jeżeli masz jakieś inne pomysły, które wdrażasz lub wdrożyłeś i przyniosły ciekawe rezultaty to napisz w komentarzu – może również komuś pomoże Twoja rada;)

Ps. Pamiętajcie, że bardzo ważnym elementem na sklepie internetowym jest prezentacji oferty. Dlatego zachęcam Cię do odwiedzenia mojego innego wpisu na temat tego jak powinna wyglądać karta produktowa w sklepie online, link tutaj -> Jak powinna wyglądać podstrona z produktem w sklepie internetowym?