Jak reklamować się w Google Ads przy niskim budżecie? 5 kluczowych zasad - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Jak reklamować się w Google Ads przy niskim budżecie? 5 kluczowych zasad

Podziel się!

Wiele osób rezygnuje z reklamy w Google Ads w obawie przed tym, że dysponują zbyt małym budżetem na efektywną kampanię reklamową. Na szczęście nie zawsze potrzebujemy dużych środków pieniężnych.

Nie ma gwarancji, że przeznaczając duży budżet reklamowy na Google Ads możemy spodziewać się świetnych wyników. Tak samo jest, gdy mamy do dyspozycji niewielkie środki – nikt nie może z góry założyć, że przygotowywana kampania się nie powiedzie.

Kluczowym w tym wszystkim jest odpowiednie przygotowanie i zaplanowanie naszej kampanii, a także dalsza optymalizacja uzyskanych wyników.

Dlatego w tym wpisie postaram się przedstawić 5 kluczowych elementów, które pozwolą Ci lepiej wykorzystać reklamę Google Ads – nawet w sytuacji, gdy Twój budżet reklamowy jest bardzo mały.

 

Ustal cel

System Google Ads umożliwia dobranie takich ustawień, aby pomogły Ci osiągnąć wyznaczone cele. Inne kampanie będą odpowiednie do zwiększenia sprzedaży, inne do budowania świadomości marki, a jeszcze inne do zwiększenia ruchu na stronie internetowej.

Dlatego tak ważne jest ustalenie, jakie cele ma realizować nasza kampania Google Ads.

Podstawowe cele dostępne przy tworzeniu kampanii Google Ads:

    • Sprzedaż – ten cel wybieramy w sytuacji, gdy zależy nam na zwiększeniu sprzedaży lub innego rodzaju konwersji jak np. nawiązanie kontaktu z klientami, którzy są bliscy podjęcia decyzji o zakupie.
    • Potencjalni klienci – wybranie tego celu powinny dokonać osoby, które chcą zachęcić użytkowników do wykonania konkretnego działania np. zapisu do newslettera lub podania danych kontaktowych w formularzu.
    • Ruch w witrynie – ten rodzaj celu sprawi, że na naszej stronie internetowej zwiększy się liczba użytkowników chcących zapoznać się z ofertą firmy.
    • Rozważanie zakupu produktów – dotyczy zachęcenia potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą oraz poinformowania ich o wyjątkowych cechach oferty.
    • Świadomość i zasięg marki – to cel, który ma za zadanie dotrzeć do możliwie jak największej grupy użytkowników i wyświetlić im reklamę. Dzięki temu możesz zwiększyć popularność swojej oferty lub zapoznać klientów z nowo wprowadzonym produktem, lub usługą.
    • Promowanie aplikacji – cel przeznaczony dla osób chcących promować własne aplikacje, zwiększyć liczbę instalacji lub zaangażowania użytkowników posiadających już aplikacje na swoich urządzeniu
    • Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje – ten cel ma zwiększyć liczbę wizyt w lokalnych sklepach, restauracjach itp.

 

Rozdziel odpowiednio budżet reklamowy

Ustalenie celu pozwoli także na lepsze rozplanowanie budżetu reklamowego w systemie Google Ads i ulokowanie go w tych kampaniach, które przyniosą Ci korzyści.

Jeżeli wyznaczysz konkretny cel to będziesz wiedzieć jakie kampanie nie będą służyły jego realizacji i unikniesz generowania dodatkowych kosztów oraz tracenia czasu na optymalizacje zbędnych kampanii reklamowych. Odpowiednie ulokowanie budżetu reklamowego jest bardzo ważne w sytuacji, gdy nie dysponujemy dużymi środkami.

W przypadku gdy Twoim celem jest zwiększenie konwersji musisz skupić się na kampaniach, które charakteryzują się największym współczynnikiem konkwersji – jak np. kampanie w sieci wyszukiwania. To właśnie w wyszukiwarce Google użytkownicy najczęściej poszukują różnych produktów lub usług, a reklama Google Ads pozwoli Ci do nich dotrzeć w szybki sposób.

 

Dbaj o dobry Wynik Jakości

Posiadając niski budżet reklamowy na kampanie w Google Ads będziemy musieli pilnować niskiego kosztu pozyskania użytkownika. Dlatego tak istotne jest utrzymanie Wyniku Jakości na wysokim poziomie.

Aby Twój Wynik Jakości był odpowiedni musisz odpowiednio dopasować stronę docelową (tą na którą przekierowujesz użytkownika po kliknięciu w reklamę) do zapytania i dbać również o szybkość jej wczytywania. Dodatkowo musisz również przygotować atrakcyjną reklamę z chwytliwym wezwaniem do działania.

Dobrą praktyką jest podzielnie kampanii na mniejsze grupy, tak by w każdej znalazły się podobne słowa kluczowe.

Warto przeczytać: Jak napisać skuteczną reklamę tekstową w Google Ads? 5 wskazówek, które poprawią efektywność reklamy

 

Używaj odpowiednich słów kluczowych

Przy małych środkach na reklamę powinieneś unikać bardzo ogólnych słów kluczowych, które poza zwiększonym ruchem nie wniosą większej wartości.

Skupiaj się na słowach lepiej określających Twoje produkty lub usługi, a także nie zapominaj o frazach z tzw. długiego ogona, które charakteryzują się większą szczegółowością i lepiej odpowiadają na zapytanie użytkownika.

Dobrym pomysłem będzie również skorzystanie ze słów brandowych. Z wielu danych jasno wynika, że mimo wysokiej pozycji w wynikach organicznych (darmowych) warto dodawać do listy słów kluczowych nazwę brandu. Może to podnieść liczbę wejść użytkowników na stronę nawet o połowę mniejszym kosztem i zapewnić lepszy współczynnik konwersji.

Ważna jest również odpowiednia optymalizacja słów kluczowych dodanych do grup reklam. Dzięki temu będziemy mogli eliminować nieefektywne frazy i skupić się na tych z lepszymi wynikami.

Już na wstępie warto dodać wykluczenia takich słów jak; darmowy, bezpłatny, gratis, opinie oraz forum.

Warto przeczytać: Dopasowania słów kluczowych w Google Ads – Co to jest i jak je stosować?

 

Zastanów się nad targetowaniem reklam

Ogranicz zasięg swoich reklam według lokalizacji oraz wyświetlaj je w odpowiednich godzinach i dniach, tak aby docierały do użytkowników w odpowiednim czasie i miejscowości, w których możesz im dostarczyć produkt lub usługę.

Jeżeli prowadzisz małą lokalną restaurację w Łodzi to nie musisz reklamować się na całe województwo. Dodatkowo w systemie reklamowym Google Ads możesz wykluczyć te lokalizacje, w których nie chcesz oferować swoich produktów lub usług ze względu np. na niską rentowność.

Targetować możesz również urządzenia poprzez dodawanie lub ujmowanie stawek dla komputerów, tabletów i smartfonów. Dla przykładu firmy oferujące autopomoc osiągają dużo lepsze rezultaty w sytuacji, gdy kierują swoje reklamy do użytkowników wyszukujących zapytania w Google związane z ich usługą poprzez telefon.

Mam nadzieję, że te kilka wskazówek pozwoli Ci lepiej i efektywniej realizować kampanie reklamowe w Google Ads przy niskim budżecie.