Jak skutecznie promować posty na Facebooku? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Skuteczne promowanie postów na Facebooku wcale nie jest takie łatwe, jak się każdemu wydaje. Niestety, wiele osób robi to w zły sposób, przez co ich wyniki są bardzo słabe i to powoduje, że zniechęcają się do tej formy reklamy w internecie.

O  tym dlaczego warto oraz czego unikać i jak poprawnie promować posty – dowiesz się z tego wpisu!
 

Dlaczego warto promować posty na Facebooku?

Prowadząc profil na Facebooku pewnie już dawno zauważyłeś, że Twoje zasięgi organiczne są bardzo słabe. Powodów tego może być wiele jak chociażby taki, że Twoje posty są mało ciekawe i Facebook postanowił je pokazywać mniejszej liczbie osób.

Jednakże najczęściej, słaby zasięg jest wynikiem samej polityki portalu społecznościowego Facebook. Z obserwacji osób, które zajmują się obsługą fanpage-y, wynika że im większa jest liczba Twoich fanów na stronie, tym do mniejszego procentu tych osób docierasz z publikowaną treścią. Co jest powodem? Po prostu – Facebook chce zarobić;)

Oczywiście, zdarzają się przypadki w których posty docierają do znacznie większej liczby osób, niżeli liczy sobie sam fanpage na której takie wpisy są publikowane – ale powiedzmy Sobie szczerze jest to bardzo rzadko spotykana sytuacja.

Zazwyczaj takie fanpage są o tematyce dosyć mocno klikanej jak śmieszne filmiki, memy czy sentencje życiowe. Czyli tak naprawdę, rzeczy którymi chętnie się dzielimy ze swoimi znajomymi. Fanpage małych lokalnych firm lub mało znanych sklepów, raczej na duże organiczne zasięgi nie mają co liczyć i muszą inwestować w promowanie swoich postów – to konieczne by dotrzeć do potencjalnych klientów.

 

Jak NIE promować postów na Facebooku?

Jest bardzo duża liczba osób, która promuje swoje posty w jeden z najgorszych sposobów do tego stworzonych przez Facebooka – aczkolwiek zdarzają się i takie sytuacje, że promowany posty w taki sposób osiąga satysfakcjonujące efekty, mimo wszystko nie polecam.

Mowa tutaj o promowaniu postów z poziomu fanpage, klikając w niebieski przycisk znajdujący się tuż pod postem “Promuj post”. Jest to najczęstszy błąd (nie tylko początkujących) jaki spotykam wśród klientów z którymi mam przyjemność nawiązać współpracę.
 

 
Promowanie postów w ten sposób jest bardzo mało efektywne i znacznie ogranicza dostępne opcje, które Facebook nam oferuje. Nie skorzystasz z żadnych zaawansowanych opcji optymalizacji, dobierania miejsc, w których reklama ma się wyświetlać. Nie ustawisz, w jakie dni i w jakie godziny ma działać. A to tylko część możliwości, które Cię omijają.

Owszem, zachęcający tekst wyświetlany pod postem, który komunikuje nam możliwość zwiększenie liczby polubień, komentarzy i udostępnień jest bardzo atrakcyjny. Dodatkowo cały proces tworzenia takiej reklamy przy pomocy przycisku “Promuj post” jest bardzo wygodny i łatwy – za łatwy;)

Na szczęście istnieje inny sposób na promowanie postów – dużo skuteczniejszy i pozwalający nam na skorzystanie z całego wachlarzu możliwości reklamowania się na Facebooku.

 

Jak skutecznie promować posty na Facebooku – krok po kroku

Teraz przejdźmy do poprawnego promowania postów na Facebooku. Załóżmy, że chcesz zwiększyć liczbę reakcji, komentarzy i udostępnień na Facebooku – czyli to co oferuje nam komunikat wyświetlany pod postem na fanpage-u.

Wykorzystaj do tego celu Menadżera Reklam! Kliknij w prawym górnym rogu ikonkę trójkącika – pojawi się menu. Następnie z dostępnych opcji wybierz “Utwórz reklamę”.
 

 
Pojawią Ci się dostępne cele marketingowe, spośród nich wybierz “Aktywność”. U dołu strony pojawią Ci się dodatkowe opcje jak; aktywność dotycząca postu, polubienia strony i reakcje na wydarzenia.
 

 
Nas interesuje opcja “Aktywność dotycząca posta” – zaznacz tą opcję klikając na nią, nadaj nazwę kampanii i przejdź do następnego etapu tworzenia kampanii promującej post.

Kolejnym etapem jest “Zestaw reklam” – pominę pewne mało znaczące rzeczy jak nazwa zestawu. Lokalizacja powinna być domyślnie zaznaczona “Polska”, wiek 18 – 65+ i płeć – wszyscy. Możesz te opcje zmienić według własnego uznania. Następnie jest sekcja “Szczegółowe opcje targetowania” – ale to również pominiemy na obecnym etapie. W przyszłości na pewno pojawi się jeszcze wpis na blogu opowiadający coś więcej na ten temat.

W sekcji “Połączenia” wybierasz Strony na Facebooku -> Osoby, które lubią tę stronę. W polu poniżej wybierasz swój fanpage.
 

 
Ważne! Edytuj umiejscowienie swojego postu. Jeżeli zależy Ci na aktywności pod postami na Facebooku w sekcji “Umiejscowienia” wybierz “Edytuj umiejscowienia” i zaznacz tylko Kanał aktualności – resztę odznacz. Instagram może w dużej mierzy “pożreć” budżet ponieważ jest to kanał gdzie aktywność użytkowników jest dużo razy większa niż na Facebooku.
 

 
Ok, to może krótkie wyjaśnienie, dlaczego każę odznaczyć inne miejsca wyświetlania reklamy. Przyczyna jest bardzo prosta – najwięcej reakcji użytkownicy pozostawiają na swoim newsfeedzie (tablicy). Reklama wyświetlana gdzieś w prawej kolumnie jest dobra dla budowania zasięgu, ale zwiększyć liczbę reakcji pod postami się nie uda – to samo i w Messengerze.

Przechodzimy teraz do skecji “Budżet i harmonogram”. Jest bo bardzo ważna sekcja, ponieważ to właśnie tutaj będzie określać koszt naszej inwestycji jaki chcielibyśmy ponieść na promocje naszego postu. To czy wybierzesz budżet dzienny, czy całkowity zależy od Ciebie – tak samo jak kwota jaką chcesz przeznaczyć.

Możesz też ustawić datę rozpoczęcia i zakończenia publikacji lub pozostawić wyświetlanie reklamy przez cały czas lub też do wyczerpania całego budżetu – możliwości jak widzisz jest kilka. Ja osobiście wolę wybierać budżet całkowity (z góry wiem ile będzie mnie to kosztować) oraz wyznaczam datę rozpoczęcia i zakończenia wyświetlania reklamy.
 

 
Następnie optymalizujemy reklamę pod kątem aktywności pod postem i wybieramy Strategie Składania Ofert. Tutaj możesz ustawić limit  oferty lub zdać się na Facebooku, który samemu dobierze odpowiednią stawkę.

Jeżeli wybierasz tą pierwszą opcję z limitem za aktywność, to proponuje wpisać tam kwotę 2-3 razy większą niż domyślnie się wyświetli. Dlaczego każesz mi tak dużo płacić? Nie chodzi tutaj o to, że zapłacisz tyle za każda aktywność (aczkolwiek jest takie ryzyko, ale bez tego nie ma zabawy), bardziej zależy nam na tym by dać Facebookowi możliwość lepszego licytowania stawek – większe prawdopodobieństwo uzyskania zadowalającego efektu. Przy małej stawce istnieje obawa, że będzie za niska i wydasz budżet nie uzyskując żadnej aktywności.

Z doświadczenia mojego, jak i wielu innych menadżerów kont na Facebooku wynika, że często dużo mniej zapłacisz za aktywność niż proponowałeś w limicie.

Resztę opcji pozostawiasz bez zmian (chyba, że chcesz je zmienić) i klikasz “Kontynuuj”. Zostaniesz przeniesiony do ostatniego etapu tworzenie reklamy na Facebooku, gdzie wybierzesz post który ma być promowany.
 

 
Pamiętaj, aby reklama były zgodna z zasadami publikowanych treści na Facebooku – w innym przypadku Twoja reklama może zostać odrzucona. Co zrobić gdy reklama zostanie odrzucona, sprawdzisz tutaj.

I tyle tak naprawdę jeżeli chodzi o promowanie postu na Facebooku w bardziej skuteczny sposób, niż ten proponowany na fanpage-u. Dzięki takiej promocji posta masz większą kontrolę nad tym jak wydawany jest Twój budżet i w każdym momencie może korygować reklamę – aczkolwiek odradzam zbyt częste modyfikacje.

Jest to bardzo podstawowa metoda konfiguracji reklamy na Facebooku skierowanej do fanów Twojego fanpage-a. Z biegiem czasu, gdy zaczniesz poznawać inne metody tworzenie reklamy jak np. praca na niestandardowych grupach odbiorców, uda Ci się tworzyć jeszcze bardziej skuteczne reklamy.

Mam nadzieję, że wpis się przyda.

Jak skutecznie promować posty na Facebooku?
5 (100%) 3 votes
Pokaż komentarzeNie pokazuj komentarzy

5 Comments

  • kamil
    Posted 14 lutego 2019 o 19:25 0Likes

    dobry tekst!

  • Pioteren
    Posted 22 marca 2019 o 22:26 0Likes

    Dzięki! Sprawdzę jak u mnie bedzie to działać

  • Ania
    Posted 1 maja 2019 o 11:17 0Likes

    Super, wielkie dzięki za ten wpis <3 W końcu zaczynam się przekonywać do skuteczności reklamy na fb

  • Marzena
    Posted 5 lipca 2019 o 07:27 0Likes

    Promowanie przez przycisk “promuj” to wywalanie pieniędzy w błoto!

Zostaw komentarz