Do przeczytania w 5 min.

Co zrobić gdy Facebook odrzucił reklamę?

Jeżeli promujesz swoje treści na Facebooku to na pewno zdarzyła Ci się sytuacja, w której reklama została odrzucona przez portal. Jak się ustrzec przed tym i co zrobić, gdy taka sytuacja się pojawi? Na ten temat odpowie dzisiejszy artykuł.

Powodów dotyczących niezaakceptowania przez Facebooka Twojej reklamy może być wiele. Najczęściej są związane z użytą grafiką lub niespełnianiem zasad dotyczących publikowanych reklamy.

Spis treści:

Zasady dotyczące publikowania reklamy na Facebooku

Jeżeli chcesz się szczegółowo zapoznać z zasadami publikowania reklam na Facebooku to zachęcam Ciebie do zapoznania się z regulaminem dotyczącym stron, grup i wydarzeń.

Pozwolę sobie jednak na przetoczenie kilku rzeczy, na które nie będziemy mogli Sobie pozwolić przy publikowaniu reklamy na Facebooku.

Można pomyśleć, że wystarczy przestrzegać wyżej wymienionych zasad i nie będziemy mieli czego się obawiać tworząc reklamy na Facebooku. Niestety, bardzo często algorytmy Facebooka potrafią zawieść i reklama, która spełnia wszelkie normy zostaje odrzucona. Co zrobić?

W takim przypadku należy jeszcze raz się zastanowić nad reklamą i przyjrzeć pewnym rzeczą.

Przy kierowaniu ruchu na stronę www, sprawdź czy reklama jest spójna z jej treścią

Częstym błędem jest brak spójności reklamy z tym co użytkownik zobaczy po kliknięciu w link przekierowujący na stronę internetową. Według badań 70% reklam na Facebooku kieruje użytkownika na strony zewnętrzne – dlatego warto sprawdzić, czy istnieje spójności między komunikatem reklamowym, a stroną.

Facebook przyznaje, że oprócz kreacji reklamowej analizuje również treść i grafikę umieszczoną na stronie, na którą jest kierowany ruch z portalu. Jeżeli wystąpi brak powiązania reklamy, ze stroną docelową to możesz nie otrzymać akceptacji.

Zbyt duża liczba tekstu na grafice

Obecnie system reklamy Facebooka nie odrzuca reklam, na których znajduje się zbyt duża liczba tekstu. Niektóre informacje znajdujące się w tym artykule mogą być nieaktualne.

Facebook w ostatnim czasie zmienił troszkę swoją politykę dotyczącą tekstu na grafice – dotychczas dopuszczał 20% zwartości grafiki – teraz możemy promować grafikę z dużo większą ilością tekstu.

W takiej sytuacji Facebook uruchomi naszą kampanię reklamową, ale będzie ostrzegał o możliwości osiągnięcia mniejszego zasięgu niż w przypadku użycia grafiki z mniejszą zawartością tekstu. Oznacza to, że albo musimy zmniejszyć liczbę tekstu, albo zapłacimy więcej niż zazwyczaj za reklamę.

Ok, skoro wszystko jasne i mogę publikować grafiki z tekstem, to czemu moja reklama nie została zaakceptowana? Najczęstszym powodem jest to, że zbyt bardzo przesadziłeś z ilością tekstu. Mamy obecnie cztery poziomy akceptowalności tekstu na grafice; ok, niską, średnią i wysoką.

Duża liczba tekstu na grafice może spowodować odrzucenie reklamy

Reklama zostanie odrzucona, jeżeli ilość tekstu na grafice zostanie zakwalifikowana jako “Wysoka”. Możesz to jednak sprawdzić przed uruchomieniem reklamy i oczekiwaniem na weryfikację.

Narzędzie do sprawdzania ilości tekstu na grafice reklamowej

Projektując grafiki, staraj się zamieścić tekst w jednej linii lub jako blok. Dzięki temu nie pozwolisz algorytmowi na mylną interpretację. Facebook patrzy bowiem na siatkę, którą nakłada na kreację, stąd minimalne przesunięcie może zdecydować o akceptacji bądź odrzuceniu reklamy.

Niski współczynniki trafności powodem wstrzymania reklamy

Na Facebooku istnieje taki wskaźnik jak “Współczynnik Trafności Reklamy”. Co to jest? Jest to miara, która pokazuje czy reklama przypadła do gustu danej grupie odbiorców. Jest to bardzo często pomijany wskaźnik przez menadżerów przy optymalizacji reklamy – a to błąd. Wysoka wartość Współczynnika Trafności Reklamy pozwala nam chociażby na zmniejszenie wydatków na reklamę.

Natomiast niska wartość może sygnalizować nieciekawą treść lub źle odbieraną przez grupę odbiorców. Taką reklamę Facebook może wstrzymać, ponieważ woli promować treści, które użytkowników w jakiś sposób interesuje.

Ponadto pamiętaj o tym, że kreacja musi być wolna od błędów ortograficznych lub wulgaryzmów – ale to jest taka podstawa przy reklamowaniu się czy to w internecie, czy poza nim.

Zgłaszanie odwołania

Jeżeli mimo szczegółowego sprawdzenia stwierdzisz, że Twoja reklama nie powinna zostać odrzucona – a jak już wspominałem takie pomyłki się zdarzają – należy złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie reklamy w którym wyjaśnij, że reklama nie narusza standardów społeczności ani zasad reklamy na Facebooku.

Czas rozpatrzenia takiego wniosku jest różny, zazwyczaj warto uzbroić się w cierpliwość. Zapewne tak duży portal posiadający kilkadziesiąt milionów użytkowników w Polsce nie tylko Twoją reklamę będzie ponownie rozpatrywał;)

To tyle w dzisiejszym wpisie, daj znać w komentarzu czy wpis Ci się podobał i czy chcę więcej tego typu treści.

Warto doczytać:

  1. Jak tworzyć skuteczne kreacje sprzedażowe? 6 ważnych zasad – dowiedź się jak poprawnie i skutecznie tworzyć kreacje reklamowe na potrzeby kampanii prowadzonych w internecie
  2. Kto nie powinien reklamować się w Facebook Ads i dlaczego? – zastanawiasz się czy reklama na Facebooku jest dla Ciebie? Koniecznie przeczytaj artykuł
  3. Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – sprawdź jak poprawnie uruchomić kampanie reklamową na Facebooku

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl