Co zrobić gdy Facebook odrzucił reklamę? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Podziel się!

Jeżeli promujesz swoje treści na Facebooku to na pewno zdarzyła Ci się sytuacja w której reklama została odrzucona przez portal. Jak się ustrzec przed tym i co zrobić, gdy tak sytuacja się pojawi? Na ten temat odpowie dzisiejszy wpis!

Powodów dotyczących nie zaakceptowania przez Facebooku Twojej reklamy może być wiele. Najczęściej są związane z użytą grafiką lub nie spełnianiem zasad dotyczących publikowanych reklamy. Jakie to są zasady?

 

Zasady dotyczące publikowanie reklamy na Facebooku

Jeżeli chcesz się szczegółowo zapoznać z zasadami publikowania reklam na Facebooku to zachęcam Ciebie do zapoznania się z  regulaminem dotyczącym stron, grup i wydarzeń.

Pozwolę sobie jednak na przetoczenie kilku rzeczy na które nie będziemy mogli Sobie pozwolić przy publikowaniu reklamy na Facebooku.
 

  • Reklama nie może wprowadzać użytkownika w błąd ani przedstawiać treści szokujących, sensacyjnych czy agresywnych;
  • Nie może nakłaniać do działania nieuczciwego lub niezgodnego z prawem;
  • Nie może dyskryminować ani dotyczyć użytkownika personalnie, tj. bezpośrednio odwoływać się do jego rasy, orientacji seksualnej, poglądów politycznych, religii, niepełnosprawności, schorzeń itp. Zabronione jest także zachęcanie do dzielenia się takimi informacjami;
  • Nie może promować narkotyków, alkoholu, randek, hazardu, mlm’ów, materiałów nielegalnych i środków ogólnie zabronionych (np. materiały pirotechniczne) oraz wyrobów tytoniowych, ani urządzeń czy programów szpiegowskich;
  • Musi być dostosowana do wieku (np. reklamy środków antykoncepcyjnych muszą być przeznaczone dla odbiorców powyżej 18 roku życia);
  • Nie może przedstawiać nienależących do Ciebie znaków zastrzeżonych, szczególnie logotypu czy przynależności do Facebooka;
  • Nie może zawierać grafik typu “przed i po” lub przedstawiających nagość – to największy problem wszystkich salonów urody, które chcą się promować na Facebooku. Mam przyjemność współpracować z kilkoma salonami i wiem jak wiele trzeba się napracować, żeby reklama przedstawiająca efekt zabiegu została zaakceptowana.

Można pomyśleć, że wystarczy przestrzegać wyżej wymienionych zasad i nie będziemy mieli czego się obawiać tworząc reklamy na Facebooku. Niestety, bardzo często algorytmy Facebooka potrafią zawieść i reklama, która spełnia wszelkie normy zostaje odrzucona. Co zrobić?

W takim przypadku należy jeszcze raz się zastanowić nad reklamą i przyjrzeć pewnym rzeczą.

 

Przy kierowaniu ruchu na stronę www, sprawdź czy reklama jest spójna z jej treścią

Częstym błędem jest brak spójności reklamy z tym co użytkownik zobaczy po kliknięciu w link przekierowujący na stronę internetową. Według badań 70% reklam na Facebooku kieruje użytkownika na strony zewnętrzne – dlatego warto sprawdzić czy istnieje spójności między komunikatem reklamowym, a stroną.

Facebook przyznaje, że oprócz kreacji reklamowej  analizuje również treść i grafikę umieszczoną na stronie, na którą jest kierowany ruch z portalu. Jeżeli wystąpi brak powiązania reklamy, ze stroną docelową to możesz nie otrzymać akceptacji.

 

Zbyt duża liczba tekstu na grafice

Facebook w ostatnim czasie zmienił troszkę swoją politykę dotyczącą tekstu na grafice – dotychczas dopuszczał 20% zwartości grafiki – teraz możemy promować grafikę z dużo większą ilością tekstu.

W takiej sytuacji Facebook uruchomi naszą kampanię reklamową, ale będzie ostrzegał o możliwości osiągnięcia mniejszego zasięgu niż w przypadku użycia grafiki z mniejszą zawartością tekstu. Oznacza to, że albo musimy zmniejszyć liczbę tekstu, albo zapłacimy więcej niż zazwyczaj za reklamę.

Ok, skoro wszystko jasne i mogę publikować grafiki z tekstem, to czemu moja reklama nie została zaakceptowana? Najczęstszym powodem jest to, że zbyt bardzo przesadziłeś z ilością tekstu. Mamy obecnie cztery poziomy akceptowalności tekstu na grafice; ok, niską, średnią i wysoką.
 

 
Reklama zostanie odrzucona, jeżeli ilość tekstu na grafice zostanie zakwalifikowana jako “Wysoka”. Możesz to jednak sprawdzić przed uruchomieniem reklamy i oczekiwaniem na weryfikację. Facebook oferuje nam narzędzie do kontrolowania tekstu na obrazku.
 

 
Projektując grafiki, staraj się zamieścić tekst w jednej linii lub jako blok. Dzięki temu nie pozwolisz algorytmowi na mylną interpretację. Facebook patrzy bowiem na siatkę, którą nakłada na kreację, stąd minimalne przesunięcie może zdecydować o akceptacji bądź odrzuceniu reklamy.

 

Niski współczynniki trafności powodem wstrzymania reklamy

Na Facebook istnieje taki wskaźnik jak “Współczynnik Trafności Reklamy”. Co to jest? Jest to miara, która pokazuje czy reklama przypadła do gustu danej grupie odbiorców. Jest to bardzo często pomijany wskaźnik przez menadżerów przy optymalizacji reklamy – a to błąd. Wysoka wartość Współczynnika Trafności Reklamy pozwala nam chociażby na zmniejszenie wydatków na reklamę.

Natomiast niska wartość może sygnalizować nieciekawą treść lub źle odbieraną przez grupę odbiorców. Taką reklamę Facebook może wstrzymać, ponieważ woli promować treści, które użytkowników  w jakiś sposób interesuje.

Ponadto pamiętaj o tym, że kreacja musi być wolna od błędów ortograficznych lub wulgaryzmów – ale to jest taka podstawa przy reklamowaniu się czy to w internecie, czy poza nim.

 

Zgłaszanie odwołania

Jeżeli mimo szczegółowego sprawdzenia stwierdzisz, że Twoja reklama nie powinna zostać odrzucona – a jak już wspominałem takie pomyłki się zdarzają – należy złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie reklamy w którym wyjaśnij, że reklama nie narusza standardów społeczności ani zasad reklamy na Facebooku.

Czas rozpatrzenia takiego wniosku jest różny, zazwyczaj warto uzbroić się w cierpliwość. Za pewne tak duży portal posiadający kilkadziesiąt milionów użytkowników w Polsce nie tylko Twoją reklamę będzie ponownie rozpatrywał;)

To tyle w dzisiejszym wpisie, daj znać w komentarzu czy wpis Ci się podobał i czy chcę więcej tego typu treści.

Co zrobić gdy Facebook odrzucił reklamę?
5 (100%) 4 votes
Pokaż komentarzeNie pokazuj komentarzy

4 Comments

  • Kamil
    Posted 7 grudnia 2018 o 15:41 0Likes

    Tekst fajny, ale co zrobić gdy fb po zgłoszeniu odwołania nie daje odpowiedzi? Stworzyłem reklamę, która nie została zaakceptowana chociaż jest zgodna z zasadami, zgłosiłem odwołanie, a facebook nie daje mi odpowiedzi, czekam już tydzień;(

    • Dominik Zych
      Posted 7 grudnia 2018 o 16:01 0Likes

      Zazwyczaj na odpowiedź nie powinieneś czekać dłużej niż kilka dni, ale w tej sytuacji raczej coś mogło się “zawiesić”.

      Jeżeli możesz to zgłoś jeszcze o weryfikacje, a jeżeli nie to proponuje najprostsze rozwiązanie – stworzyć reklamę od nowa z tym, że sprawdź czy na pewno Twoja reklama nie łamie zasad publikacji, czasami jedno zdanie w tekście powoduje brak akceptacji.

      Musisz być pewny, że reklama jest zgodna z regulaminem w innym przypadku Facebook może zablokować konto reklamowe, jeżeli zbyt często odrzucał Twoje reklamy.

      Jeżeli będziesz miał dalej problem z akceptacji i nie jesteś pewien, czy Twoja reklama spełnia wytyczne Facebooku to skontaktuj się ze mną pisząc na adres dominik@webmast.pl – postaram się jakoś pomóc;)

  • cichy
    Posted 10 grudnia 2018 o 09:14 0Likes

    czasami widuje reklamy, które nie powinny być zaakceptowane przez fb, a mimo to są promowane

    • Dominik Zych
      Posted 10 grudnia 2018 o 09:29 0Likes

      Skuteczność algorytmów Facebooka, które sprawdzają publikowane reklamy stale się powiększa, ale na szczęście lub nieszczęście zdarzają się pomyłki.

      Jednakże, często Facebook naprawa swój błąd i to że na początku zaakceptował reklamę nie oznacza, że jej nie wstrzyma za jakiś czas – miałem taki przypadek;)

Zostaw komentarz