Do przeczytania w 3 min.

4 korzyści z wykorzystania podcastu w swoim biznesie

Podcasty stają się coraz popularniejsze w Polsce. Praktycznie codziennie pojawiają się nowe odcinki i kanały, a przy tym rośnie liczba słuchaczy. Zatem, czy czas wykorzystać podcast w swoim biznesie?

Przyznam osobiście, że zaczynam poważnie się zastanawiać nad prowadzeniem podcastu na blogu i stąd też ten temat. Czy warto wykorzystać go w swoim biznesie? Moim zdaniem jak najbardziej tak!

Samemu jestem wiernym słuchaczem kilku podcastów m.in. Mała Wielka Firma Marka Jankowskiego – który zresztą serdecznie polecam, zwłaszcza właścicielom małych firm.

Czytanie blogów lub oglądanie wideo na YouTube’ie wymaga poświęcenia dużo więcej uwagi niż słuchanie podcastów. Możecie to robić ćwicząc na siłowni, biegając, czy też jadąc samochodem – ja osobiście słucham nawet, gdy myje naczynia lub sprzątam;)

Tak więc jak widać zawsze można znaleźć chwilę czasu na słuchanie podcastu, a to sprawia że podcasty są bardzo atrakcyjne!

Spis treści:

Co to jest podcast?

Słuchaliście kiedyś wywiadów w radiu jadąc samochodem? Podcast można porównać właśnie do tego typu audycji z tą różnicą, że nie są transmitowane na żywo.

To plik dźwiękowy umieszczony na serwerze (zazwyczaj przeznaczonym do tego typu plików) i udostępniany użytkownikom przy pomocy kanału RSS. Podcastem możemy nazwać pojedynczy plik dźwiękowy, jak i cały kanał danego twórcy.

Podcast zazwyczaj posiada jednego autora, który prowadzi audycje samodzielnie lub w formie wywiadów. Tematów podcastów jest wiele od zdrowego odżywiania po tematy związane z biznesem – tak więc dla każdy znajdzie coś dla siebie.

Jakie są korzyści z wykorzystania podcastu w swoim biznesie?

To jak – zastanawiasz się nad uruchomieniem własnego podcastu? A może prowadzisz już własny podcast? Jeżeli tak to daj znać w komentarzu (możecie podać link do swojego kanału)!

Warto doczytać:

  1. TOP 10 podcastów o marketingu i biznesie wartych słuchania – Poznaj 10 wartych słuchania podcastów o biznesie i marketingu
  2. Książki o marketingu – 26 pozycji, które musisz przeczytać! – Poznaj listę książek o marketingu (i nie tylko), które warto przeczytać w wolnej chwili
  3. Co to jest Inbound Marketing i jak go wykorzystać do rozwoju firmy? – Dowiedź się co to jest Inbound Marketing i jak go wykorzystywać w swoim biznesie

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl