Certyfikat SSL jest często wdrażany przez duże i średnie firmy na swoich stronach internetowych, niestety troszkę inaczej jest w przypadku małych przedsiębiorstw. Zazwyczaj powodem jest brak wiedzy o korzyściach związanych z wdrożenia certyfikatu na swojej stronie internetowej. Dziś jednak przedstawię Ci 6 powodów dla których warto wdrożyć go na swojej stronie internetowej.
W innym wpisie na tym blogu opisałem co to jest certyfikat SSL, jakie są typy i krótko opisałem dlaczego warto go wdrożyć na swojej stronie. Teraz jednak chciałbym trochę bliżej przedstawić jego zalety, ponieważ wiele osób jest jeszcze nie do końca przekonanych – a szkoda, bo wiele tracą.
Jakie są zalety certyfikatu SSL?
- Certyfikat SSL pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google
- Zwiększa wiarygodność strony internetowej
- Zwiększa zaufanie użytkowników do strony internetowej
- Zwiększa sprzedaż na sklepie internetowym
- Daje możliwość integracji sklepu internetowego z Facebookiem
- Certyfikat SSL jest nie drogi i prosty do wdrożenia
Certyfikat SSL pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google
Google od dłuższego czasu informuje nas o tym, że strony z certyfikatem SSL są lepiej punktowane przez roboty sprawdzające strony internetowe. A tym samym pozycja strony internetowej w wyszukiwarce Google powinna być wyższa.
Faktem jest, że po wdrożenie certyfikatu SSL nie sprawi że nagle Twoja strona internetowa znajdzie się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwanie. Jednak gdy Twoja strona konkuruje z inną o lepszą pozycję, to po wdrożeniu certyfikatu (przy założeniu, że ta druga strona nie posiada SSL) masz szanse być wyżej niż konkurencyjna strona.
Ok, ale spytasz “skoro certyfikat SSL poprawia pozycję w Google to czemu w internecie jest wiele stron z wdrożonym certyfikatem, a ich pozycja w wyszukiwarce jest niższa niż stron bez niego?”
Z badań opublikowanych przez Ahrefs wynika, że tylko 10% stron www ma poprawnie wdrożony certyfikat SSL. Badania dotyczyły tylko 10 000 największych stron internetowych na świecie, ale pokazuje to, że nawet Ci najwięksi mają problem z bezbłędnym wdrożeniem certyfikatu, a co dopiero małe serwisy lub firmowe strony.
Dlatego problem z poprawą pozycji w wynikach wyszukiwania Google po wdrożeniu certyfikatu może być w dużej mierze związany z poprawnym jego uruchomieniem na stronie internetowej. Jeżeli Twoja strona nadal ma gorszą pozycję niż strona bez certyfikatu SSL to warto sprawdzić czy certyfikat został bezbłędnie wdrożony.
Zwiększa wiarygodność strony internetowej
Certyfikat SSL to gwarancja wiarygodności strony internetowej. Jeżeli użytkownik przesyła dane osobowe przy pomocy Twojej strony www to może mieć pewność, że jego dane nie trafią w niepowołane ręce.
Przesyłane dane z przeglądarki do serwera nie mogą zostać w żaden sposób zmodyfikowane przez inne osoby. Dzięki czemu użytkownik korzystający z Twojej strony jest skutecznie chroniony i bezpieczny.
Zwiększa zaufanie użytkownika do strony internetowej
Po wejściu na stronę internetową, użytkownik zauważy że używasz certyfikatu SSL (przeglądarka poinformuje go o tym fakcie za pomocą ikonki kłódki przy pasku adresu). To świetny sposób na zwiększenie prestiżu strony i dać do zrozumienia, że jesteś profesjonalistą.
To ważne także w celu zbudowania zaufania wśród potencjalnych klientów. Jest to niezwykle istotne w sklepach internetowych – jeżeli użytkownik ma zamiar coś kupić i zapłacić np. kartą kredytową, to ikona zielonej kłódki daje mu poczucie bezpieczeństwa.
Zwiększa sprzedaż na sklepie internetowym
Użytkownicy bardzo chętnie dokonują zakupów na stronach i sklepach z wdrożonym certyfikatem SSL. Z badań przeprowadzonych przez jeden z hoteli wynika, że po wprowadzeniu SSL na swojej stronie internetowej zwiększyła się liczba rezerwacji pokoi o 30%.
Ponadto certyfikat SSL jest wymagany gdy chcemy poprawić sprzedaż na sklepie internetowym przy pomocy Google Ads. Google wymaga od sklepów poprawnie wdrożonego certyfikatu, w innym przypadku reklamowanie swoich produktów w Google będzie niemożliwe – chociaż zdarzyło mi się kiedyś reklamować taki sklep przez jakiś czas, ale niestety po pewnym czasie moje reklamy zostały wyłączone i zostałem powiadomiony o konieczności wdrożenia SSL na sklepie.
Daje możliwość integracji sklepu internetowego z Facebookiem
Jeżeli posiadasz firmowy fanpage na Facebooku to istnieje możliwość zintegrowania Twojego sklepu ze sklepem na Facebooku. Dzięki temu użytkownicy będą mogli dokonywać zakupów bezpośrednio na portalu społecznym. Taki sklep może być w pełni zintegrowany ze sklepem online, mogą się w nim aktualizować stany magazynowe itp.
Warunkiem integracji sklepu internetowego ze sklepem na Facebooku jest posiadanie cerytifkatu SSL.
Certyfikat SSL jest nie drogi i prosty do wdrożenia
Koszt zakupu certyfikatu SSL zaczyna się od 100 zł netto na rok – więc nie jest to droga inwestycja, a jak widzisz posiada kilka zalet. Dodatkowo wdrożenie certyfikatu na stronie lub sklepie internetowym nie jest rzeczą skomplikowaną. Często istnieje możliwość instalacji certyfikatu przez firmę oferująca hosting strony www.
Obecnie spora liczba firm zajmujących się hostingiem strony internetowych oferuje darmowy certyfikat SSL dla strony znajdujących się na ich serwerze. Ten certyfikat to Let’s Encrypt i jest uznawany przez wszystkie przeglądarki. Tutaj znajdziesz listę hostingów z darmowym certyfikatem SSL Let’s Encrypt.
Jak widzisz jest kilka powodów dla których warto wdrożyć certyfikat na swojej stronie internetowej. Mam nadzieję, że chociaż trochę przekonałem Cię do zastanowienia się przynajmniej nad tym tematem.
Warto doczytać:
- Co to jest certyfikat SSL? – dowiedź się co to jest certyfikat SSL instalowany na stronach internetowych
- Jak wybrać hosting dla strony firmowej? – planujesz zmienić lub kupić po raz pierwszy hosting pod stronę internetową? Sprawdź czym się kierować przy jego wyborze
- Dlaczego strona internetowa nie sprzedaje? – przyczyn braku sprzedaży poprzez własną stronę internetową może być wiele – poznaj najczęstrze
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl