Jak pobrać fakturę z Google Ads (lub Adwrds)? Temat może wydawać się prosty, ale dla początkujących osób może to być poważny problem. Dlatego dziś postanowiłem krok po kroku pokazać Ci w jaki sposób uzyskać z Google Ads interesujące nas dokumenty.
Zacznijmy od tego, że jeżeli chcesz pobrać fakturę to musisz posiadać już poprawnie skonfigurowany konto płatnika. W innym przypadku Google nie pozwoli Ci na prowadzenie kampanii reklamowej. Dodatkowo w górnej części panelu zarządzania reklamą wyświetli Ci się komunikat podobny do tego poniżej:
Jeżeli taki komunikat widnieje w Twoim panelu to musisz najpierw kliknąć “Napraw to”, a następnie uzupełnić wszystkie potrzebne informacje.
Jak pobrać fakturę z Google Ads?
Aby pobrać faktury z Google Ads (dawniej Google Adwords) kliknij ikonkę klucza w prawym górnym rogu. Następnie wybierz z listy “Rozliczenia i płatności”
Wyświetli Ci się strona z podsumowaniem, która ukazuje Pozostałe środki lub Saldo (w zależności od wybranej metody płatności w systemie), Transakcje, Ustawienia Płatności, Ustawienia (firmowe).
Przy sekcji “Transakcje” kliknij “Wyświetl transakcje i dokumenty”
W przeglądarce powinna wyświetlić się lista Twoich transakcji. Domyślnie filtr ustawiony jest tak, aby wyświetlać wszystkie transakcje z trzech ostatnich miesięcy. Możesz jednak to z łatwością edytować – ustawić inny okres rozliczeń itp.
Przy każdym zakończonym miesiącu zobaczysz pole Dokumenty, w którym będzie widoczna faktura z danego miesiąca.
Wystarczy, że pobierzesz interesujący Cię fakturę na swój komputer. Warto pamiętać, że faktury w Google Ads za poprzedni miesiąc pojawiają się zazwyczaj 5-tego dnia każdego następnego miesiąca.
Masz problem z pobraniem faktury z Google Ads?
Jeżeli nie możesz pobrać faktury z Google Ads to sprawdź:
- czy minęło 5 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego – jeżeli nie to zaczekaj jeszcze kilka dni
- czy kampanie reklamowe działały w danym okresie rozliczeniowym – jeżeli nie, to prawdopodobnie nie poniosłeś kosztów, a tym samym nie otrzymasz faktury
- czy wybrałeś odpowiedni zakres daty przy filtrowaniu transakcji – być może masz źle ustawiony domyślny zakres daty i nie widzisz faktury z ostatniego okresu rozliczenia
Mam nadzieję, że wpis Ci się przyda;) Jeżeli masz problem z pobraniem faktury z Facebook Ads to również służę pomocą – odpowiedni artykuł jak krok po kroku pobrać fakturę z Facebooka znajdziesz tutaj.