Do przeczytania w 5 min.

Jak poprawić widoczność strony w Google? – 4 ważne punkty

W obecnych czasach uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google nie jest prostą sprawą. W internecie znajdziemy wiele porad, jednak przy częstych aktualizacjach algorytmów Google, takie porady stają się często nieaktualne.

Dlatego dziś przedstawię Ci 4 najważniejsze punkty, które musisz spełnić, aby Twoja firma była lepiej widoczna w internecie – miłej lektury;)

Spis treści:

Strona dostosowana do urządzeń mobilnych

Obecnie duża część użytkowników korzysta z internetu przy pomocy telefonów komórkowych. Z tego powodu niedostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych może skutkować mniejszym ruchem i dużym wskaźnikiem odrzuceń. Osoba, która wejdzie na stronę przy pomocy telefonu będzie miała problemu z poruszaniem i przeglądaniem strony internetowej.

Ponadto Google oficjalnie powiadomiło o tym że wprowadziło aktualizację swoich algorytmów tzw. Mobile First Index. Oznacza to, że algorytmy przy ocenianiu strony internetowej i wyświetlaniu jej pozycji w wynikach wyszukiwań, będzie brało pod uwagę stronę w wersji mobilnej.

Z biegiem czasu jeżeli strona internetowa nie będzie dostosowana do urządzeń mobilnych będzie tracić swoją pozycję na rzecz stron zoptymalizowanych pod tym kątem.

Duża ilość wartościowej i zoptymalizowanej treści

Niestety w dalszym czasie spotykamy strony internetowe, które ograniczają się do kilku podstron z krótkimi treściami na każdej z nich. Skończyły się czasy, w których wystarczyło posiadać tzw. stronę wizytówkę z podstawowymi informacjami typu dane kontaktowe, krótki opis działalności itp.

Teraz by przebić się w internecie, nasza firmowa strona internetowa musi być często rozbudowanym serwisem z artykułami, zdjęciami z realizacji, opiniami klientów, wszystko to zoptymalizowane pod względem SEO.

Warto przeczytać: Jak pisać teksty SEO? 6 rad, które pozwolą napisać dobry tekst pod wyszukiwarkę Google

Nagłówki tekstów muszą być odpowiednio oznaczone w kodzie strony, podobnie ze zdjęciami, które muszą posiadać opisy, tak aby robot Google przeglądający stronę wiedział co znajduje się na obrazku.

Dlatego warto stworzyć na stronie internetowej firmowy blog lub chociażby porady ekspertów, gdzie będziesz się dzielić swoją wiedzą, a przy tym poprawiać pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Pozyskuj linki do strony internetowej

Nie chodzi tutaj o to abyś zakupił na Allegro 1000 linków za 20 zł. Wiem że brzmi to kusząco, ale również minęły czasy w których liczyła się liczba linków prowadzących do naszej stronę. Teraz liczy się jakość linków, a dokładnie mówiąc jakość strony internetowej, z której ten link pochodzi.

Jeżeli link pochodzi z małej strony internetowej lokalnej firmy z małej miejscowości to niestety zazwyczaj będzie to mniej wartościowy link niż z większej strony, bardziej popularnej.

Jednakże nie zmienia to faktu że warto jest dodawać swoje linki do stron katalogowych, dzięki których w tani sposób pozyskamy link i opiszemy też bardziej szczegółowo naszą ofertę. Dzięki temu oprócz krótkiego linku do strony, znajdzie się obok bogata liczba słów kluczowych związanych z Twoją firmą – a to również ogromny wpływ na pozycje.

Zwracaj również uwagę na atrybuty linków pozyskanych dla swojej strony internetowej. Wyróżniamy dwa typy dofollow i nofollow – takie atrybuty są brane pod uwagę przez roboty Google skanujące witrynę. Kiedy robot natrafi na link dofollow, rozpoczyna się proces przekazywania części wartości strony, na której ten link się znajduje, dla strony, do której tej link prowadzi.

W dużym uproszczeniu linki dofollow mają duże pozytywne znaczenie przy poprawie pozycji strony w wyszukiwarce Google i powinieneś dążyć do uzyskania jak największej liczby takich linków ze stron na której treść jest w jakimś stopniu powiązana z Twoją witryną.

Czy to oznacza, że masz przestać pozyskiwać linki z atrybutem nofollow? Znajdziecie w internecie wiele opinii na temat tego, że nie warto pozyskiwać tego typu linków. Jednakże wielu doświadczonych ekspertów SEO twierdzi, że takie linki powinny być jak najbardziej pozyskiwane, ponieważ to buduje w oczach Google większą wiarygodność i wygląda takie pozycjonowanie bardziej naturalne.

Ja osobiście dla Siebie i swoich klientów jak najbardziej pozyskuje oba typy linków – oczywiście zwracając większą uwagę na linki dofollow😉

Co to jest SEO?
To proces mający za zadanie optymalizację strony internetowej pod względem wyszukiwarki – tak w skrócie, wszystkie te działania mające za zadanie poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce. To pojęcie bardzo często się pojawia, więc warto wiedzieć co oznacza.

Wizytówka w Google

Stworzenie własnej wizytówki w Google Maps jest również ważne, zwłaszcza gdy chcemy poprawić widoczność swojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jak zoptymalizować wizytówkę Google postaram się opisać w kolejnym artykule.

Dlaczego jest to takie ważne aby posiadać własną wizytówkę w Google? Bardzo często gdy poszukujemy usługi to szukamy spośród firm w okolicy, które w Google pojawiają się na mapce obok wyników wyszukiwania. Dzięki wizytówce mamy szansę pojawiać się na tej mapce i dotrzeć do zainteresowanych klientów. Im więcej informacji zamieścimy w tej wizytówce tym lepiej.

Poradnik dotyczący tego jak krok po kroku stworzyć wizytówkę w Google znajdziesz we wpisie poniżej.

Podsumowując, Twoja strona internetowa powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych, posiadać wartościowe teksty z których użytkownik będzie mógł zaczerpnąć informacji. Ponadto tworzymy wizytówkę w Google (o ile jej nie posiadamy jeszcze) i pozyskujemy linki z wartościowych stron internetowych.

Wprowadzenie tych 4 punktów w swojej strategii obecności w internecie powinno przynieść zdecydowanie poprawę widoczności witryny.

Pamiętać jednak trzeba, że na to wszystko będzie potrzebny czas, nic nie zadziała od razu – nikt nie ma magicznej różdżki, którą dziś zakręcisz, a jutro już będzie działać. Życzę cierpliwości!

Warto doczytać:

  1. Co to jest pozycjonowanie strony internetowej i dlaczego warto? – dowiedź się czym jest pozycjonowanie i dlaczego warto prowadzić takie działania dla własnej strony internetowej
  2. Wszystko co warto wiedzieć o słowach kluczowych przy pozycjonowaniu – sprawdź co musisz wiedzieć o słowa kluczowych, na jakie chce się pozycjonować w wyszukiwarce Google
  3. Dlaczego strona internetowa nie sprzedaje? – dowiedź się, jakie są najczęstsze problemy związane z brakiem sprzedaży poprzez witrynę internetową
  4. Jak pisać teksty SEO? 6 rad, które pozwolą napisać dobry tekst pod wyszukiwarkę Google – sprawdź jak pisać teksty, które będą pozytywnie wpływać na pozycje Twojej strony internetowej w Google

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl