Do przeczytania w 5 min.

Jak reklamować się w Google Ads przy niskim budżecie? 5 kluczowych zasad

Wiele osób rezygnuje z reklamy w Google Ads w obawie przed tym, że dysponują zbyt małym budżetem na efektywną kampanię reklamową. Na szczęście nie zawsze potrzebujemy dużych środków pieniężnych.

Nie ma gwarancji, że przeznaczając duży budżet reklamowy na Google Ads możemy spodziewać się świetnych wyników. Tak samo jest, gdy mamy do dyspozycji niewielkie środki – nikt nie może z góry założyć, że przygotowywana kampania się nie powiedzie.

Kluczowym w tym wszystkim jest odpowiednie przygotowanie i zaplanowanie naszej kampanii, a także dalsza optymalizacja uzyskanych wyników.

Dlatego w tym wpisie postaram się przedstawić 5 kluczowych elementów, które pozwolą Ci lepiej wykorzystać reklamę Google Ads – nawet w sytuacji, gdy Twój budżet reklamowy jest bardzo mały.

Spis treści:

Ustal cel

System Google Ads umożliwia dobranie takich ustawień, aby pomogły Ci osiągnąć wyznaczone cele. Inne kampanie będą odpowiednie do zwiększenia sprzedaży, inne do budowania świadomości marki, a jeszcze inne do zwiększenia ruchu na stronie internetowej.

Dlatego tak ważne jest ustalenie, jakie cele ma realizować nasza kampania Google Ads.

Podstawowe cele dostępne przy tworzeniu kampanii Google Ads:

Cele reklamowe w kampanii Google Ads

Rozdziel odpowiednio budżet reklamowy

Ustalenie celu pozwoli także na lepsze rozplanowanie budżetu reklamowego w systemie Google Ads i ulokowanie go w tych kampaniach, które przyniosą Ci korzyści.

Jeżeli wyznaczysz konkretny cel to będziesz wiedzieć jakie kampanie nie będą służyły jego realizacji i unikniesz generowania dodatkowych kosztów oraz tracenia czasu na optymalizacje zbędnych kampanii reklamowych. Odpowiednie ulokowanie budżetu reklamowego jest bardzo ważne w sytuacji, gdy nie dysponujemy dużymi środkami.

W przypadku gdy Twoim celem jest zwiększenie konwersji musisz skupić się na kampaniach, które charakteryzują się największym współczynnikiem konkwersji – jak np. kampanie w sieci wyszukiwania. To właśnie w wyszukiwarce Google użytkownicy najczęściej poszukują różnych produktów lub usług, a reklama Google Ads pozwoli Ci do nich dotrzeć w szybki sposób.

Dbaj o dobry Wynik Jakości

Posiadając niski budżet reklamowy na kampanie w Google Ads będziemy musieli pilnować niskiego kosztu pozyskania użytkownika. Dlatego tak istotne jest utrzymanie Wyniku Jakości na wysokim poziomie.

Aby Twój Wynik Jakości był odpowiedni musisz odpowiednio dopasować stronę docelową (tą na którą przekierowujesz użytkownika po kliknięciu w reklamę) do zapytania i dbać również o szybkość jej wczytywania. Dodatkowo musisz również przygotować atrakcyjną reklamę z chwytliwym wezwaniem do działania.

Dobrą praktyką jest podzielnie kampanii na mniejsze grupy, tak by w każdej znalazły się podobne słowa kluczowe.

Używaj odpowiednich słów kluczowych

Przy małych środkach na reklamę powinieneś unikać bardzo ogólnych słów kluczowych, które poza zwiększonym ruchem nie wniosą większej wartości.

Skupiaj się na słowach lepiej określających Twoje produkty lub usługi, a także nie zapominaj o frazach z tzw. długiego ogona, które charakteryzują się większą szczegółowością i lepiej odpowiadają na zapytanie użytkownika.

Dobrym pomysłem będzie również skorzystanie ze słów brandowych. Z wielu danych jasno wynika, że mimo wysokiej pozycji w wynikach organicznych (darmowych) warto dodawać do listy słów kluczowych nazwę brandu. Może to podnieść liczbę wejść użytkowników na stronę nawet o połowę mniejszym kosztem i zapewnić lepszy współczynnik konwersji.

Ważna jest również odpowiednia optymalizacja słów kluczowych dodanych do grup reklam. Dzięki temu będziemy mogli eliminować nieefektywne frazy i skupić się na tych z lepszymi wynikami.

Już na wstępie warto dodać wykluczenia takich słów jak; darmowy, bezpłatny, gratis, opinie oraz forum.

Zastanów się nad targetowaniem reklam

Ogranicz zasięg swoich reklam według lokalizacji oraz wyświetlaj je w odpowiednich godzinach i dniach, tak aby docierały do użytkowników w odpowiednim czasie i miejscowości, w których możesz im dostarczyć produkt lub usługę.

Jeżeli prowadzisz małą lokalną restaurację w Łodzi to nie musisz reklamować się na całe województwo. Dodatkowo w systemie reklamowym Google Ads możesz wykluczyć te lokalizacje, w których nie chcesz oferować swoich produktów lub usług ze względu np. na niską rentowność.

Targetować możesz również urządzenia poprzez dodawanie lub ujmowanie stawek dla komputerów, tabletów i smartfonów. Dla przykładu firmy oferujące autopomoc osiągają dużo lepsze rezultaty w sytuacji, gdy kierują swoje reklamy do użytkowników wyszukujących zapytania w Google związane z ich usługą poprzez telefon.

Mam nadzieję, że te kilka wskazówek pozwoli Ci lepiej i efektywniej realizować kampanie reklamowe w Google Ads przy niskim budżecie.

Warto doczytać:

  1. Jak napisać skuteczną reklamę tekstową w Google Ads? 5 wskazówek, które poprawią efektywność reklamy – Dowiedź się jak pisać efektywne reklamy tekstowe w Google Ads
  2. Dopasowania słów kluczowych w Google Ads – Co to jest i jak je stosować? – Sprawdź, jakich dopasowań słów kluczowych używać w swoich kampaniach reklamowych
  3. Dlaczego reklama Google Ads została odrzucona? – Podstawowe zasady tworzenia kampanii – Sprawdź jak poradzić sobie z odrzuceniem reklamy w Google Ads

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl