Do przeczytania w 4 min.

Jak udostępniać posty tylko wybranym osobom na Facebooku?

Używasz prywatnego profilu na potrzeby własnego biznesu? A może chcesz używać, ale boisz się reakcji swoich znajomych na posty ofertowe? Fakt, nie każdy wśród Twoich znajomych może być zainteresowany ofertę Twojej firmy.

Dziś jednak pokażę Ci, w jaki sposób udostępnić post na swoim prywatnym profilu i skierować go tylko do wybranej grupy osób!

Facebook daje nam świetną możliwość ustawienia widoczności danego postu. Możemy udostępnić post publicznie na naszej tablicy, tak by każda osoba (nawet taka która nie jest wśród naszych znajomych) mogła zobaczyć udostępnioną przez Ciebie treść oraz możliwość ustawienia widoczności postu tylko dla siebie lub Twoich znajomych.

To jednak nie wszystkie możliwości! Facebook daje nam jeszcze dwie interesujące opcje, posty widoczne tylko dla konkretnych osób, oraz wybranie osób, którym danego postu nie chcesz w ogóle pokazać.

Spis treści

[Aktualizacja artykułu: 30.03.2022]

Dlaczego warto edytować widoczność postów?

Jeżeli posiadamy swój prywatny profil na Facebooku, który służy nam zarówno do celów prywatnych (komunikacja ze znajomymi, publikowanie zdjęć itp.) oraz celów biznesowych (komunikacja z klientami, publikowanie oferty firmy itp.) to warto byłoby pilnować tego co widzą nasi bliscy znajomi, a co widzą obecni lub potencjalni klienci.

Domyślnie wszystkie posty, które publikujemy są widoczne publicznie. Oznacza, to że każda osoba, która odwiedzi nasz profil będzie mogła zobaczyć jakie treści na nim publikujemy - nawet jeżeli nie jest naszym znajomym.

Prywatne zdjęcia z grilla lub imprezy u znajomych może w ogóle nie interesować naszych klientów, a nawet może ich od nas odstraszyć… zwłaszcza, jeżeli na tych zdjęciach nie wyglądamy zbyt profesjonalnie;)

To samo w przypadku udostępniania informacji stricte biznesowych. Naszych znajomych może nie interesować to czym zawodowo się zajmujemy i jakie wyniki udaje się nam osiągać. Jednak dla naszych potencjalnych klientów może to być ciekawe.

Dlatego właśnie warto edytować widoczność publikowanych postów na profilu prywatnym Facebooka. Takie działanie pozwala nam posiadać jeden profil prywatny, który będzie łączył zarówno funkcje biznesowe jak i typo prywatne.

Jak pokazać posty tylko wybranym osobom?

Dobra, przypuśćmy że masz post, który chcesz udostępnić tylko wybranym osobom wśród Twoich znajomych. Pod Twoim imieniem i nazwiskiem w edytorze postu znajdziesz przycisk “Publiczne” – kliknij go, aby wyświetlić dodatkowe opcje.

Podczas dodawania postu na Facebooku z profilu prywatnego kliknij przycisk "Publiczne", aby wybrać tryb widoczności Twojego postu

Gdy klikniemy w ten przycisk pokaże się nam menu dzięki, któremu ustalimy widoczność naszego postu. Zazwyczaj wyświetlają się pierwsze trzy opcje takie jak “Publiczne”, “Znajomi” oraz “Znajomi z wyjątkiem…”, aby zobaczyć więcej możliwości należy kliknąć “Więcej” – wtedy zobaczymy wszystkie opcje!

Masz kilka możliwości wyświetlania się postu. Nas jednak interesuje opcja "Konkretni znajomi"

My chcemy udostępnić post wybranym osobom, dlatego z listy wybieramy “Konkretni znajomi”. Po kliknięciu pojawi się nam lista wyboru z naszymi znajomymi. Aby wybrać osobę, należy ją oznaczyć.

Wybierz konkretne osoby, którym chcesz pokazać post i kliknij przycisk "Zapisz zmiany"

Gdy nasza lista osób jest już gotowa klikamy “Zapisz zmiany” i tyle! Po udostępnieniu, post będzie widoczny tylko osobom, które oznaczyłeś na wyżej wspomnianej liście. Inne osoby nie zobaczą Twojego postu na Facebooku.

Jak ukryć post przed wybranymi osobami?

Wykluczenie wybranych osób, tak by nie mogły zobaczyć Twojej treści, robimy podobnie jak przy wcześniej pokazanym przypadku z tym wyjątkiem że zamiast opcji “Konkretne osoby” wybieramy “Znajomi z wyjątkiem…” i podobnie ukaże się nam lista na której zaznaczamy osoby, którym nie chcemy pokazywać naszego postu.

I tyle! Mam nadzieję, że się przyda;)

Warto doczytać:

  1. Czym jest social selling i jak dzięki niemu sprzedawać? – czyli jak sprzedawać przy pomocy prywatnego profilu w mediach społecznościowych
  2. Jak reklamować się na Facebooku za darmo? 5 sprawdzonych sposobów – jeżeli szukasz darmowych sposobów na reklamę na Facebooku to koniecznie przeczytaj ten artykuł
  3. 7 porad marketingowych w mediach społecznościowych, które pomogą rozwinąć Twój biznes – poznaj skuteczne rady, które pomogą Ci lepiej wykorzystywać potencjał mediów społecznościowych

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl