Do przeczytania w 4 min.

Rozmiary grafik na Instagramie i Facebooku

Zakładając konta biznesowe na Facebooku i Instagramie musisz pamiętać o udostępnianiu grafik w odpowiednich rozmiarach. Z naszym poradnikiem oszczędzisz czas i szybko sprawdzisz najpopularniejsze rozmiary grafik, które będą wizytówką Twoich kont w social media.

Spis treści:

Wymiary grafiki na Facebooku w 2022 

Poniżej znajdziesz wymiary grafik na Facebooka, które pozwolą Ci przygotować materiały w odpowiednich rozmiarach. 

Zdjęcie profilowe – avatar

Facebook zaleca, aby grafika wykorzystana jako zdjęcie profilowe lub inaczej avatar miała min. 170 x 170 px. Jednak jest to zdecydowanie zbyt mały wymiar, aby nasze zdjęcie profilowe wyświetlało się w dobrej jakości — szczególnie na desktopie.

Zdecydowanie zalecam wymiar 800 x 800 px to pozwoli nam na uzyskanie odpowiedniej jakości avataru. 

Pamiętaj, że grafika wykorzystana jako zdjecie profilowe (inaczej avatar) zostanie wykadrowana do formy koła. Dlatego sprawdź, czy po takiej zmianie wszystkie elementy zdjęcia profilowego będą wyświetlać się poprawnie na Twoim fanpage.

Zdjęcie w tle strony — cover photo

Kolejną ważną grafiką dla naszego fanpage jest zdjęcie w tle, czyli inaczej cover photo. Facebook zaleca, aby grafika wykorzystana w tym celu miała wymiary min. 851 x 315 px

Jeżeli zależy nam na tym by nasze zdjęcie w tle wyświetlało się dobrze zarówno na desktopie jak i urządzeniu mobilnym warto zastosować wymiar 820 x 360 px.

Zdjęcie w tle grupy — cover event

Jesteś właścicielem grupy na Facebooku lub takową zarządzasz? Chcesz żeby grafika w tle na grupie wyglądała świetnie? Wymiar grafiki wykorzystanej do cover event zalecany przez Facebooka powinien wynosić ok. 1200 x 628 px w proporcjach 2:1

Obszar natomiast widoczny na urządzeniach mobilnych będzie wynosił 1640 x 664 px. Dlatego jeżeli zależy Ci na tym, by grafika dobrze prezentowała się zarówno na desktopach jak i mobile użyj zdjęcia o wymiarach 1640 x 856 px.

Rozmiar grafiki na tablicy Facebooka

Czas na wymiary grafik wykorzystywanych do publikacji postów – czyli wyświetlanych na naszej tablicy lub inaczej osi czasu. Facebook również i w tym temacie przygotował dla nas wskazówki.

Pozostałe rozmiary grafik na Facebooku

To nie koniec zaleceń Facebooka dotyczących wymiarów grafik udostępnianych na jego portalu społecznościowym. Poniżej zamieszczam listę pozostałych grafik i ich rozmiarów rekomendowanych przez portal Zuckerberga.

Wymiar grafiki na Instagramie w 2022

Poniżej znajdziesz wymiary grafik zalecanych dla portalu społecznościowego jakim jest Instagram. 

Zdjęcie profilowe – avatar

Zdjęcie profilowe na Instagramie powinno mieć minimalne wymiary 700 x 700 px. Tutaj podobnie jak w przypadku avataru na Facebooku należy pamiętać o tym, że będzie kadrowane do koła – więc również należy sprawdzić czy wszystko wyświetla się poprawnie.

Post kwadratowy na Instagramie

Wymiary postu publikowanego na Instagramie powinny mieć wymiary 1000 x 1000 px. Jest to całkowicie wystarczające – pamiętaj, że większość użytkowników korzysta z Instagramu na urządzeniach mobilnych.

Można również dodawać na Instagram posty w innych wymiarach, ale wszystko na profilu będzie i tak wyświetlać się w formie kwadratu.

Wymiary relacji na Instagram Stories

Kolejną najpopularniejszą grafiką/zdjęciem jest relacja na Instagram Stories. Warto zatem dowiedzieć się jakie rekomendacje pojawiają się dla tego rodzaju treści. 

Zalecanym wymiarem jest 1080 x 1920 px.

Pozostałe rozmiary grafik na Instagramie

Poniżej zamieszczam jeszcze inne wymiary grafik, które mogą być wykorzystywane na Instagramie.

Warto doczytać:

  1. Jak tworzyć skuteczne kreacje sprzedażowe? 6 ważnych zasad – Dowiedź się jak poprawnie tworzyć kreacje reklamowe, które wpłyną na wynik Twoich kampanii reklamowych.
  2. Darmowe narzędzia online do tworzenia grafiki – Sprawdź jak stworzyć grafikę online – Poznaj darmowe narzędzia, które pomogą Ci w łatwy i przyjemny sposób tworzyć materiały do internetu
  3. Gdzie pobierać darmowe zdjęcia stockowe? 5 stron z darmowymi zdjęciami – Wykorzystuj legalne materiały graficzne na swoich stronach internetowych i kampaniach reklamowych

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl