W internecie jest trochę materiału na temat tego w jaki sposób zdobywać nowych fanów w sposób bezpłatny – być może w przyszłości przedstawię bliżej ten temat na naszym blogu. Dziś jednak skupimy się na zdobywaniu nowych fanów w sposób płatny. Zajmiemy się tym jak ustawić reklamę na Facebooku, aby zdobyć nowych fanów tanio i skutecznie.
Pierwsze na myśl co nam przychodzi, gdy myślimy o zdobyciu nowych fanów na Facebookowym profilu to reklama ukierunkowana na pozyskiwanie nowych polubień na fanpage. Jest to jedna z dosyć skutecznych form pozyskiwania nowych osób i nie dziwi fakt, że bardzo często wybierana.
Jednak w rosnącej popularności reklam na Facebook-u, tak forma docierania do potencjalnych fanów jest stosunkowo droga. Dlatego przedstawię kilka pomysłów na to jak zdobyć nowych fanów przy pomocy płatnych reklam, ale nie wydać na to wielkiego majątku.
Spis treści:
Reklama remarketingowa
Remarketing to jedna z podstawowych sposobów na docieranie do potencjalnych fanów, czy też nawet klientów. Kto będzie bardziej zainteresowany postami publikowanymi na Twoim fanpage niż osoby, które już wcześniej miały kontakt z firmą?
Przy reklamie remarketingowej należy jednak uważać na to, aby nie ustawić jej zbyt szeroko. Docieranie do osób, które odwiedziły naszą stronę tylko raz i to na sekundę, a następnie nigdy później się na niej ponownie nie pojawiły to zdecydowanie strata pieniędzy.
Co zrobić, aby nie tracić w ten sposób pieniędzy? Sposobów jest kilka. Możesz ustawić wyświetlanie reklam uzależnione od długości wizyty, a także jej głębokości. Jednak jest na to też jeszcze inny sposób, chętnie wykorzystywany w remarketingu na Facebooku.
Przy tworzeniu grupy odbiorców, które odwiedziły Twoją stronę, wskaż tych odbiorców, którzy odwiedzili ją minimum 2-3 razy w ciągu ostatniego miesiąca. Dzięki temu Twoja reklama będzie docierać do osób potencjalnie bardziej zainteresowanych Twoją firmą i ofertą. Istnieje także większe prawdopodobieństwo, że taka osoba zostawi polubienie na fanpage.
Aby ustawić w ten sposób reklamę remarketingową, będziesz potrzebować poprawnie zainstalowanego na stronie piksela Facebooka. Jak stworzyć i umieścić kod Pixel Facebooka na swojej stronie dowiesz się z tego wpisu.
Zdobądź nowych fanów spośród znajomych obecnych fanów
Kolejną wartą uwagi formą reklamowania się na Facebook-u, aby pozyskać nowych fanów jest docieranie do znajomych naszych obecnych fanów. Przy pomocy menedżera reklam w bardzo łatwy sposób możemy skierować do nich reklamę.
Tworząc reklamę wybierasz w sekcji “Połączenia” opcję “Znajomi osób, które lubią Twoją stronę”. Następnie zaznaczasz swój fanpage i… tyle.
Dobrze jest przeanalizować to kim są Twoi obecni fani. Analizy możesz dokonać przy pomocy statystyk oferowanych przez Facebook-a, ale istnieją też inne sposoby niekoniecznie darmowe.
Przy takiej analizie warto skupić się na demografii i lokalizacji fanów. Dlaczego? A to dlatego że jeżeli zauważysz że największą grupą fanów są osoby w wieku 30-35 lat mieszkający w Łowiczu to będziesz mógł zawęzić reklamę według tych kryteriów. Dzięki temu reklama nie będzie wyświetlała się znajomym z Warszawy w wieku 20 czy 40 lat.
Wykorzystaj grupy niestandardowych odbiorców w procesie pozyskiwania nowych fanów
Przedstawię Ci dwie proste możliwość na wykorzystanie grup niestandardowych odbiorców, które pomogą Ci zwiększyć liczbę fanów na Facebooku.
Odbiorcy podobni do Twoich fanów – czyli nic innego jak dotarcie do osób…. podobnych do osób, które już polubiły fanpage.
W menedżerze reklam w zakładce “Odbiorcy” kliknij opcję “Stwórz grupę niestandardowych odbiorców”, a następnie grupę podobnych. Jako źródło danych wybierz swój fanpage, a suwak z procentami ustaw na 1%. W ciągu godziny Facebook przeszuka wśród użytkowników osoby podobne do Twoich fanów i im wyświetlać reklamę.
Innym sposobem na wykorzystanie niestandardowych grup jest wykorzystanie aktywności na Twojej stronie. Przy tworzeniu grup odbiorców wybierz opcję “Aktywność”, która znajduje się na samym dole.
W nowo otwartym panelu wybierz stronę, nazwij nową grupę np. Aktywność na fanpage” i ogranicz czas do maksymalnie 30 dni – większa liczba dni jest bezcelowa, z tego względu że ludzie już dawno zapomnieli o Twojej stronie.
Po wykonaniu tych czynności utworzysz grupę osób, które w ciągu ostatnich 30 dni były aktywne na Twoim fanpage. Aktywność mogła dotyczyć reakcji na post, kliknięcia zdjęcia, wejścia na stronę, wysłania wiadomość prywatnej itp.
W tak stworzonej grupie odbiorców niestety znajdują się jeszcze osoby, które są już fanami Twojego profilu. Co z tym zrobić? Tworząc zestaw reklam w dostępnej na samej górze sekcji “Grupy niestandardowych odbiorców” wybrać utworzoną przed chwilą grupę “Aktywność na fanpage”. W sekcji “Połączenia” wykluczyć osoby, które polubiły naszą stronę.
Warto łączyć te sposoby i eksperymentować, tak aby jak najefektywniej pozyskiwać nowych fanów na swoim fanpage. Jest to tak naprawdę kilka pomysłów i zdaję sobie sprawę z tego, że istnieje jeszcze kilkadziesiąt innych (może bardziej skutecznych), jednak te wyżej wymienione samemu testowałem i mogę z czystym sumieniem polecić. Jeżeli masz jakieś inne pomysły na pozyskiwanie fanów, napisz w komentarzu, chętnie się zapoznam!
Warto doczytać:
- Jak uruchomić remarketing na Facebooku? – nie wiesz jak uruchomić remarketing na Facebooku? Koniecznie przeczytaj ten poradnik, który pokaże Ci krok po kroku jak go uruchomić na FB
- Jak robić skuteczny remarketing na Facebooku? 4 przydatne wskazówki – remarketing to jeden z najbardziej efektywnych rodzajów reklamy w internecie, ale bez odpowiedniej wiedzy może nas dużo kosztować i nie przynieść wyników
- Czym są grupy podobnych odbiorców na Facebooku i jak je tworzyć? – nie wiesz jak powinna wyglądać Twoja grupa odbiorców reklamy na Facebooku? Wykorzystaj grupy podobnych odbiorców
- Targetowanie reklamy na Facebooku po zainteresowaniach – co warto wiedzieć? – z tego artykułu dowiesz się jak poprawnie kierować reklamy na grupy odbiorców wytypowanych na podstawie zainteresowań
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl