Do przeczytania w 3 min.

Jak sprawdzić reklamę konkurencji na Facebooku?

Często przy tworzeniu reklamy na Facebooku przychodzi nam do głowy myśl “a jak to zrobiła konkurencja”. Świetną opcją byłaby możliwość podejrzenia ich reklamy w celu zainspirowania się. Facebook od pewnego czasu dodał nam taką funkcję, dzięki której bez zbędnego kombinowania możemy wejść na fanpage konkurencji i zobaczyć jakie reklamy aktualnie emitują.

Spis treści:

[Artykuł zaktualizowany: 01.04.2022]

Jak sprawdzić reklamy konkurencji?

Żeby sprawdzić jak wyglądają kreacje reklamowe konkurencji, należy udać się na fanpage konkurenta i odnaleźć sekcje “Transparentność strony” – znajdziesz ją po lewej stronie na fanpage pod informacjami na temat strony, zdjęciami itp.

Sekcja Transparentność strony znajduje się zazwyczaj po lewej stronie na fanpage

Następnie kliknij napis “Wyświetl wszystko”. Pojawi się okienko, w którym odszukaj przycisku “Przejdź do Biblioteki reklam” i go również kliknij.

Transparentność strony to tutaj znajdziesz informacje na temat fanpage oraz sprawdzisz reklamy konkurencji

Wyświetli Ci się Biblioteka reklam aktywnych reklam danego fanpage. To tutaj możesz podejrzeć jakie kreacje reklamowe wykorzystuje konkurencja i ewentualnie zainspirować się.

Biblioteka reklam fanpage na Facebooku

Bardzo istotnym faktem jest to, że zakładka nie wyświetla informacji o targetowaniu i ustawianiach reklamy, a jedynie same kreacje reklamowe. Facebook w ten sposób uniemożliwia zebranie kompletnych informacji na temat Twoich reklam i wykorzystaniu ich przez inne osoby. Mimo tego, grafika i teksty pozwalają wyciągnąć wiele wartościowych wniosków.

Czy sekcje Transparentność strony można wyłączyć?

Niestety, obecnie sekcje “Transparentność strony” nie można w żaden sposób wyłączyć, ani ukryć na naszym fanpage. Raczej wątpliwe, że taka możliwość może się pojawić w przyszłości. Facebook po swoich aferach postanowił być bardziej przejrzysty i to jeden z jego kluczowych zmian na portalu.

Warto doczytać:

  1. Jak tworzyć skuteczne kreacje sprzedażowe? 6 ważnych zasad – brak pomysłu na kreacje reklamowe – sprawdź jak tworzyć skuteczne kreacje pamiętając o 6 kluczowych zasadach
  2. Jak optymalizować reklamy na Facebooku? 3 błędy, których należy unikać – sprawdź jak optymalizować kampanie reklamowe na Facebooku, aby poprawić ich wyniki
  3. Jak robić skuteczny remarketing na Facebooku? 4 przydatne wskazówki – remarketing to jedna z najefektywniejszych form reklamy na Facebook, dlatego koniecznie sprawdź jak robić go poprawnie 

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl