Do przeczytania w 4 min.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – czyli automatyczne tworzenie skutecznych reklam w Google Ads?

Systemy reklamowe Google Ads oraz Facebook Ads coraz mocniej ulepszają swoją “sztuczną inteligencję”, która ma za zadanie wspierać reklamodawców w tworzeniu i optymalizowaniu reklam w internecie.

Dynamiczne reklamy wyświetlane w wyszukiwarce (lub jak kto woli Dynamic Search Ads) to jeden z tych automatycznych ulepszeń, które oferuje nam Google.

Jeżeli kiedykolwiek wcześniej miałeś problem z dobraniem odpowiednich słów kluczowych lub opracowaniem odpowiednich nagłówków dla swojej reklamy w wyszukiwarce, to koniecznie przeczytać ten wpis.

Spis treści:

Jak działają dynamiczne reklamy w wyszukiwarce Google?

Tworzymy automatyczną reklamę w wyszukiwarce Google bez konieczności dobierania słów kluczowych oraz nagłówków reklamy. Jak dokładnie to działa?

Automatyzacja procesów to coraz częstszy trend

System Google Ads skanuje naszą stronę internetową sprawdzając jej zawartość pod kątem tego, jakie słowa kluczowe najczęściej się powtarzają oraz na jakie pytania użytkownik znalazłby odpowiedź wchodząc na naszą stronę.

Można to porównać troszkę do organicznego pozycjonowania strony www.

Gdy użytkownik wyszukiwarki Google wpisuje zapytanie, które algorytm uzna za powiązane z stroną internetową wygeneruje reklamę dynamiczną, dopasowując jej nagłówek i adres URL. W zależności od tego czy zapytanie było ogólne, czy dość konkretne (np. dokładna nazwa produktu), system Google przekierowuje użytkownika na odpowiednią podstronę.

Jak stworzyć reklamę dynamiczną w Google Ads?

Przy skonfigurowaniu grupy reklam należy zmienić typ reklamy ze standardowej na dynamiczną

Przy konfiguracji grupy reklam w Google Ads zmień typ reklamy na Dynamiczny, aby można było korzystać z dynamicznych reklam wyświetlanych w Google

Następnie mamy trzy możliwości do wyboru:

Przy tworzeniu dynamicznej reklamy w wyszukiwarce sugeruje korzystać z drugiej opcji. Dlaczego? Dzięki temu będziemy mogli wskazać konkretne strony produktów, kategorii lub usług, które chcemy promować w Google.

Unikniemy w ten sposób płacenia za reklamę podstron, które są mało istotne, a z jakichś powodów Google wyświetla je w sponsorowanych linkach np. kontakt lub strony z niedostępnymi produktami.

Na kolejnym etapie będziemy musieli stworzyć tylko treści naszych reklam. Nagłówki i adresy URL (tak jak już wspominałem) tworzą się automatycznie na podstawie podstrony, na którą zostanie odesłany użytkownik po kliknięciu.

Dla kogo jest dynamiczna reklama w wyszukiwarce Google?

Zdecydowanie dla dużych sklepów internetowych, które posiadają setki produktów z porządnie napisanymi opisami i zoptymalizowanymi pod względem SEO.

Strony internetowe posiadające unikalne i dobrej jakości treści również mogą spróbować skorzystać z dynamicznej reklamy. Dzięki temu będą miały większą szansę na dopasowanie do zapytania użytkownika

Tworząc reklamy w wyszukiwarce Google bardzo łatwo pominąć jest słowa kluczowe, które mogą być używane przez użytkowników. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce tworzone w sposób automatyczny sprawiają, że nasze reklamy wyświetlają się na słowa kluczowe, o których moglibyśmy wcześniej nie pomyśleć.

Podsumowując. Dynamiczna reklama w wyszukiwarce to na pewno dobry pomysł przy tworzeniu reklamy dla rozbudowanych stron i sklepów internetowych. Jeżeli wykonaliśmy dobrą pracę przy opracowaniu jakościowej treści na naszej stronie, to taka reklama może okazać się dużo efektywniejsza niż pozostałe typy reklam.

Warto doczytać:

  1. Rodzaje reklam w Google Ads – Sprawdź jak możesz się reklamować – Poznaj wszystkie możliwości reklamowania się w Google Ads
  2. Dlaczego reklama Google Ads została odrzucona? – Podstawowe zasady tworzenia kampanii – Dowiedź się dlaczego Twoja reklama w Google Ads została odrzucona i jak możesz to naprawić
  3. Jak napisać skuteczną reklamę tekstową w Google Ads? 5 wskazówek, które poprawią efektywność reklamy – Naucz się pisać skuteczne reklamy tekstowe na potrzeby kampanii w Google Ads

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl