Pozyskiwanie linków dla strony internetowej - 5 sprawdzonych sposobów - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Pozyskiwanie linków dla strony internetowej – 5 sprawdzonych sposobów

Podziel się!

Zdobywanie linków to jeden z kluczowych elementów w pozycjonowaniu strony internetowej w wyszukiwarce Google na interesujące nas frazy. Skąd pozyskiwać linki do naszej strony internetowej? Dowiesz się tego czytając ten wpis.

Pozycjonowanie SEO to nie tylko pozyskiwanie linków, ale również optymalizacja samej witryny. Jeżeli tego nie wykonamy to samo zdobycie linków na nic nam się nie przyda. Dlatego nim ruszysz z link building’iem (tak nazywa się proces pozyskiwania linków dla stron www) sprawdź, czy Twoja strona posiada odpowiednie tytuły, meta description oraz unikalne teksty.

Jeżeli wszystko z tym jest ok, to powiedzmy, że możesz zacząć zdobywać linki do witryny.

 

Czy ilość linków prowadzących do strony ma znacznie?

Kiedyś tak, a obecnie większość firm zajmujących się pozycjonowaniem witryn w internecie odchodzi od ilości i stawia na jakość linków prowadzących do strony internetowej.

O co chodzi z jakością? Skup się na tym, aby linki pochodziły z atrakcyjnych stron powiązanych z tematyką Twojej strony internetowej. Jeżeli prowadzisz warsztat samochodowy to umieszczaj linki na stronach związanych z mechaniką aut, a nie na wszystkich witrynach jakie tylko dają możliwość zamieszczania linków.

Takie działania dają dużo większe efekty niż pozyskiwanie linków ze wszystkich strona, na jakie trafisz w internecie. Lepiej posiadać 100 wysokiej jakości linków niż 1000 linków ze stron, które Google ocenia za bardzo słabe witryny.

 

Linki dofollow i nofollow

Nim przedstawię Ci gdzie warto umieszczać linki do swojej strony internetowej, warto abyś dowiedział się jeszcze o jednej bardzo istotnej rzeczy, a mianowicie co to sa linki dofollow i nofollow.

Linki dofollow i nofollow związane są z atrybutami przypisywanymi linkom na stronie. Atrybuty te są brane pod uwagę przy skanowaniu strony internetowej przez roboty wyszukiwarki Google. Gdy robot natrafi na jeden z tych atrybutów będzie wiedział jak z nim postąpić.

Atrybut dofollow sprawia, że do linku z tym oznaczeniem przypisywana jest część wartości strony, na której ten link się znajduje. Atrybut nofollow sprawia, że to się nie dzieje.

Duża część osób twierdzi jeszcze, że linki dofollow wpływają na pozycjonowanie strony internetowej, natomiast linki nofollow nic nie dają. Owszem, kiedyś tak było, ale obecnie sytuacja wygląda tak, że linki dofollow mają tylko większe znaczenie niż linki nofollow – które pełnią nieco inną rolę.

Do czego dążę? Warto pozyskiwać linki dofollow i nofollow, dzięki czemu nasze pozycjonowanie wygląda bardziej naturalnie, a to w “oczach” Google jest bardzo ważne!

 

5 sposobów na pozyskiwanie linków do strony internetowej

Czas najwyższy przedstawić 5 sposobów na pozyskiwanie linków do strony internetowej. Oczywiście, tych sposobów jest znacznie więcej, ale te kilka przynosi najlepsze rezultaty.

Katalogi SEO – w internecie znajdzie ogromną ilość katalogów, na których możecie dodać informacje o swojej firmie, opis i link do strony. Niestety, nie do wszystkich napotkanych katalogów stron warto dodawać swoją firmę.

Kilka katalogów wartych uwagi:

  • katalog.linuxiarze.pl
  • gwiazdor.pl
  • dodaj.pl
  • katalog.interia.pl/
  • skrobak.pl
  • katalog.hoga.pl
  • kafito.pl

Wizytówki NAP – są to podobne strony do katalogów SEO z tą różnicą, że są dużo lepiej moderowane. Taką wizytówką jest np. Google Moja Firma.

Fora internetowe – linki na forach tematycznie powiązanych z Twoją stroną, w dodatku z dużą ilością użytkowników zapewnią po pierwszej unikalne wejścia na stronę bezpośrednio z forum, a po drugie mocne linki prowadzące do strony.

Linki w artykułach – to nic innego jak artykuły sponsorowane lub gościnne artykuły najczęściej pisane przez Ciebie na potrzeby jakiegoś bloga w zamian z umieszczenie w treści linku prowadzącego do Twojej strony internetowej. Obecnie jest to jeden z najskuteczniejszych metod pozycjonowania witryny w wyszukiwarce Google.

Komentarze – zamieszczanie linków do strony w komentarzach pod artykułami powiązanymi z tematyką Twojej strony również może być cennym źródłem linkowania. Kwestia tego, żeby robić to umiejętnie i nie spamować bezsensownymi komentarzami.

Dodatkowo nie każdy serwis udostępniający możliwość komentowania godzi się na linkowanie swojej strony – i od razu napisz, że na naszym blogu nie wolno dawać linków w komentarzu;)

Mam nadzieję, że ten wpis pomoże Ci w budowaniu efektywnej bazy linków prowadzących do strony internetowej.

Warto przeczytać: Co to jest pozycjonowanie strony internetowej i dlaczego warto?