Co to jest artykuł sponsorowany? Sprawdź, czy warto wykorzystać tę formę promocji - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Co to jest artykuł sponsorowany? Sprawdź, czy warto wykorzystać tę formę promocji

Podziel się!

Artykuł sponsorowany to bardzo popularne narzędzie do reklamowania się w sieci. Są one umieszczane na różnego rodzaju stronach internetowych i portalach a wiele osób chcących promować swoją markę, czy produkt korzysta właśnie z nich zamiast np. reklamy na Fb, czy innego typu marketingu.

Teksty sponsorowane mają wiele plusów i są ciekawą alternatywą dla najpopularniejszych metod reklamowych. Prezentujemy poniżej — czym są takie artykuły, jakie mają plusy, dlaczego i kiedy warto je stosować oraz jak napisać taki tekst gotowy do publikacji.

 

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane to teksty tematyczne, których zadaniem jest dostarczenie przydatnej treści czytelnikowi oraz reklamowanie danej marki lub produktu. Teksty sponsorowane w większości składają się z typowej i ciekawej treści a w kilku procentach z reklamy naszej marki.

Przeważnie jest ona umieszczana na koniec, aby czytelnik, który przeczytał tekst, poszukujących dalszych informacji mógł przejść na naszą witrynę. Nasza reklama w tekstach sponsorowanych powinna być subtelna i nienachalna. Ma być ona jedynie możliwością przejścia do innej strony lub propozycją.

Pojawia się przeważnie w formie informacji lub polecenia, że dana firma posiada takie produkty, lub oferuje ciekawe rozwiązania podobne do tych opisanych w tekście. Dobry artykuł sponsorowany dostarczy odbiorcy wiele przydatnych informacji oraz spowoduje, że zaciekawiony czytelnik samodzielnie w poszukiwaniu kolejnych danych przejdzie na naszą witrynę.

Teksty sponsorowane są umieszczane na różnego rodzaju portalach czy serwisach tematycznych. W sieci istnieje wiele takich serwisów, które w zamian za opłatą przyjmą od nas artykuł i opublikuj go. Niektóre serwisy oferują też napisanie takiego tekstu za nas. Na rynku istnieje wiele agencji marketingowych, które oferują wykonanie całościowe takiej strategii reklamowej od napisania tekstu po publikacje na poczytnym portalu. Obecnie nietrudno znaleźć oferty kompleksowej usługi i promocji w ten sposób.

Koszty, jakie są związane z publikacjami, są różne i zależą od kilku czynników. Samo napisanie tekstu może być darmowe, jeśli stworzymy go samodzielnie lub kosztować od kilku do kilkunastu złotych za 1000 znaków, gdy wykonuje go copywriter. Przeciętny tekst o długości 4000 znaków kosztować może ok. 20 zł – 40 zł.

Drugim i zdecydowanie największym wydatkiem jest sama publikacja artykułu. Najtańsza jest ona na portalach tematycznych z kilkutysięczną liczbą czytelników. Wynosić może wtedy ok. kilkudziesięciu złotych. Duże serwisy tematyczne czy rozpoznawalne strony mogą zażądać sumy za publikacje od kilkudziesięciu złotych nawet do kilkuset. Ceny powyżej 1000 zł za publikacje dotyczą topowych ogólnokrajowych serwisów i mogą wynosić nawet kilka tysięcy złotych, jeśli reklamujemy się na znanym portalu.

 

Jakie mają korzyści i zalety?

Artykuły sponsorowane mają wiele zalet i korzyści. Pierwszą z nich jest forma reklamy. Teksty są wartościowe, przydatne i nienachalne. Czytelnik sam decyduje o tym, czy przejdzie na naszą witrynę w poszukiwaniu kolejnych informacji. Dzięki temu wiele osób pozytywnie kojarzy naszą markę z takich artykułów – pozytywniej niż np. z wyskakującej reklamy.

Artykuły sponsorowane to też sposób na budowanie pozytywnego wizerunku, rozpoznawalności oraz docierania do różnych grup odbiorców. Jeśli publikujemy taki artykuł, jest on też opublikowany w grupie, która interesuje się daną tematyką. Dzięki temu efektywnie wydamy nasz budżet oraz będziemy mogli liczyć na spory odzew wśród takich czytelników.

Artykuły sponsorowane to też profesjonalna forma marketingu dostępna dla każdej osoby nawet tej, która dysponuje małym budżetem reklamowym.

 

Kiedy warto wykorzystywać artykuły sponsorowane?

Teksty sponsorowane to bardzo ciekawa alternatywa dla innych tradycyjnych sposobów reklamowych. Zdecydowanie warto publikować je na początku budowania biznesu czy promowania produktu. W ten sposób możemy trafić do konkretnych czytelników, pozyskać pierwszych klientów i zbudować określony – pozytywny wizerunek.

Publikowanie takich tekstów jest też dobrym rozwiązaniem, jeśli działamy w niszy i mamy produkt przeznaczony do wąskiej publiczności. Dzięki temu możemy idealnie i świadomie wybrać grupę, w jakiej wyemituje się reklama np. portal tematyczny. Często w takich przypadkach jest to korzystniejsze niż np. reklamowanie się na Fb.

Artykuły sponsorowane są również dobrym rozwiązaniem, jeśli posiadamy duży budżet reklamowy i możemy skorzystać kilku publikacji. W ten sposób możemy zwiększyć zasięg marki oraz budować pozytywny wizerunek naszej już dużej firmy.

 

Jak napisać poprawny artykuł sponsorowany?

Jeśli chcemy samodzielnie napisać taki artykuł, mieć kontrolę nad treścią lub nie posiadamy zbyt wiele funduszy, możemy wykonać tekst sponsorowany sami. Jego napisanie nie jest trudne, ale wymaga przestrzegania pewnych zasad. Tekst musi zawierać przydatną i wartościową treść.

Musi być napisany prostym językiem, aby jego czytanie było komfortowe a sam tekst zrozumiały. Warto również go formatować i używać pogrubień najważniejszych informacji czy wypunktowań. Wszystko to sprawia, że tekst jest czytelny i będzie dobrze odebrany. Długość tekstu, styl dostosowany do danej grupy odbiorców czy tematyka pozostają w sugestii osoby reklamującej się. Tekst nie może mieć również błędów i musi być w pełni profesjonalny.

Zdecydowanie najważniejszym elementem jest właściwe i subtelne wplecenie reklamy w jego treść. Jest to ważne, gdyż jeśli odbiorcy zorientują się, że nasz tekst jest nachalną reklamą czy będą przekonywani lub wielokrotnie zachęcani do przejścia na stronę marki, efekt tekstu sponsorowanego będzie odwrotny do zamierzonego. Osoby go czytające, poczują się oszukani, a my zmarnujemy środki reklamowe i szanse na poprawę wizerunku.

Reklamę powinniśmy umieszczać na końcu tekstu. Nie powinna być ona zbyt długa lub szczegółowa. Możemy nasz produkt czy markę krótko opisać w kilku zdaniach oraz podpowiedzieć, że dana firma oferuje ciekawy asortyment, jest liderem w branży lub na danej stronie znajdziemy dalsze informacje o takiej tematyce jak te przedstawione w tekście.

Krótka notka z pewnością zostanie przeczytana przez czytelników — równie co ciekawy tekst. Osoby, które zechcą szukać danych informacji czy produktów, z pewnością przejdą na naszą witrynę.

Wykorzystujecie taką formę reklamy w swojej firmie? A może planujecie wykorzystać? Dajcie znać w komentarzu!