Do przeczytania w 4 min.

Jak docierać do turystów z reklamą na Facebooku?

Prowadzisz biznes, którego jednym z istotnych celów jest przyciąganie turystów na przykład restauracje, sklepy z pamiątkami, muzea lub kawiarnie? Jeżeli odpowiedź brzmi tak, to dzisiejszy temat jest dla Ciebie!

Pokażę Ci, w jaki łatwy sposób dotrzeć do osób, które nie przebywają na stałe w Twojej okolicy – miłej lektury.

Spis treści:

Jak dotrzeć do turystów na Facebooku? – Przykład dla biur podróży

Narzędzia oferowane przez Facebooka dają kilka możliwości docierania do turystów i osób często podróżujących. Przykład prezentowany poniżej powinien zostać śmiało wykorzystany przez właścicieli biur podróży, którzy chcą pozyskiwać nowych klientów.

W tym punkcie interesuje nas sekcja “Zachowanie”. Gdy ją rozwiniesz, zobaczysz parę możliwości. Będziesz mógł zauważyć, że możesz docierać z reklamą do osób podróżujących zarówno po kraju, jak i poza jego granicami.

W opcjach targetowania z kategorii Zachowanie wybierz Osoby często podróżujące

Jednak pamiętaj, że ta opcja nie pozwoli Ci na docieranie do osób aktualnie przebywających w Twoim mieście lub okolicy będących w podróży służbowej lub celach turystycznych.

Reklama na Facebooku skierowana do turystów

W tym punkcie interesuje nas sekcja “Lokalizacja” w której wpisujemy miejsce do którego chcesz docierać ze swoją reklamą. Ponownie wybór jest spory – od całego kraju po bardzo niewielki obszar wokół Twojego lokalu. Tutaj dowiesz się jak kierować reklamę na 1 km wokół własnego lokalu.

Facebook domyślnie kieruje reklamę na wybraną lokalizacje do wszystkich osób – bez względu na to czy są to mieszkańcy, czy turyści. Jednak istnieje możliwość zmiany tych ustawień. Po rozwinięciu menu pojawi Ci się opcja “osoby podróżujące w tej lokalizacji

Działa to w ten sposób, że Facebook pozwoli Ci na dotarcie do wszystkich osób, które znajdują się obecnie ponad 200 km od swojego miejsca zamieszkania. Dzięki temu unikniesz kierowania reklamy do osób, które dojeżdżają do pracy – zazwyczaj jest to mniejsza odległość niż 200 kilometrów.

Jak to ustawić? Wybierz miast lub konkretny adres i następnie z rozwijanego pola “Uwzględnij” zaznacz opcję “Osoby podróżujące w tej lokalizacji”.

Edytuj opcje lokalizacji, aby docierać do osób podróżujących w Twojej okolicy

W taki sposób targetując swoją reklamę na Facebooku dotrzesz do osób nie przebywających na stałe w wybranej przez Ciebie lokalizacji.

Jak docierać z reklamą na Facebooku do turystów z konkretnego kraju?

Interesuje Cię dotarcie do turystów z konkretnego kraju? Facebook daje nam taką możliwość – w tym celu wykorzystamy sekcję związaną z wyborem języka.

Mała liczba osób zdaje sobie z tego sprawę, że wybór języka przy tworzeniu reklamy nie jest związane z tym jaki język dana osoba zna, ale w jakim języku korzysta z Facebooka.

Jest to świetna metoda na docieranie do zagranicznych turystów. Dlaczego? Ile osób przebywających w Polsce korzysta z Facebooka w języku niemieckim? Zapewne w większości sami turyści z Niemiec (ewentualnie osoby, chcące poprawić znajomość tego języka – ale to mały odsetek osób i taki margines błędu jest do przyjęcia)

Jak zauważyłeś, dzięki wyżej wymienionym ustawieniom można docierać na Facebooku do turystów i to bardzo konkretnych. Do targetowania możesz dodawać różne zawężenia w postaci odpowiednich zainteresowań jak np. kawiarnie lub określony rodzaj kuchni.

Mam nadzieję, że tekst Ci się przyda;)

Warto doczytać:

  1. Jak zacząć reklamować się na Facebooku? Reklama na Facebooku dla początkujących [Poradnik krok po kroku] – dowiedź się jak stworzyć kampanie reklamową na Facebooku krok po kroku
  2. Jak skutecznie promować posty na Facebooku? – promuj posty na Facebooku w poprawny i skuteczny sposób, tak by nie tracić pieniędzy
  3. Cele reklamowe na Facebooku – co musisz o nich wiedzieć i jak z nich korzystać? – dowiedź się jak korzystać efektywnie z celów reklamowych na Facebooku

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl