Do przeczytania w 7 min.

Jak powinna wyglądać podstrona z produktem w sklepie internetowym? 8 rad zwiększających sprzedaż

Wygląd podstrony wyświetlającej produkt w sklepie internetowym jest istotnym elementem wpływającym na sprzedaż. Dlatego dziś przedstawię Ci 8 istotnych elementów, które powinieneś zastosować na kartach produktowych w swoim sklepie internetowym.

Karta produktu to najważniejszy punkt styku potencjalnego klienta z Twoją ofertą, dlatego ważne by prezentowała się możliwie jak najlepiej i skutecznie zachęcała do zakupu, a nawet powiększenia swojego koszyka zakupowego o dodatkowe uzupełniające produkty.

Pamiętaj jednak, że optymalizacja karty produktowej to nie jedyny sposób na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Jeżeli interesują Cię większa optymalizacja swojego sklepu online to zajrzyj do mojego wpisu z 9 skutecznymi sposobami na poprawę sprzedaży w sklepie online -> Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 9 skutecznych sposobów

Ok, a wiec, na co zwrócić uwagę na podstronie z produktem?

Zaczynamy;)

Spis treści:

Umieść informacje o kosztach dostawy

Duży współczynnik porzuceń koszyka zakupowego w Twoim sklepie może wiązać się z brakiem informacji o kosztach dostawy na karcie produktu – odpowiada to aż za 60% rezygnacji z zakupu po dodaniu do koszyka. Jak widać jest o co walczyć!

Dlatego umieść informacje o kosztach dostawy już na podstronie z produktem w widocznym miejscu, tak by zainteresowany użytkownik od razu mógł ocenić, czy może się zdecydować na zakup.

Zastosuj wyraźny przycisk wzywający do zakupu

Pamiętaj o tym jaki jest główny cel karty produktowej – zakup! Dlatego zastosuj wyraźny call to action typu “Dodaj do koszyka” lub “Kup teraz”, dzięki czemu użytkownik jasno wie co się stanie po kliknięciu w przycisk.

Stosuj wyraźne Call To Action

Ważne jest też jego umiejscowienie na podstronie produktu. Przycisk służący do kupowania produktu powinien wyświetlać się już w pierwszym widoku wyświetlonej w przeglądarce strony – nie zmuszaj użytkownika do przewijania podstrony, by odnaleźć odpowiedni przycisk. Warto również ponownie umieścić przycisk pod rozbudowanym opisem, który zazwyczaj mocno zainteresowany użytkownik przeczyta – co prawda pobieżnie, ale zawsze;)

Dbaj o wysokiej jakości zdjęcia

Powiedzmy sobie szczerze ludzie w większości przypadków kupują wzrokiem, a dopiero później czytają opisy i tworzą całe uzasadnienie swojej decyzji zakupowej – ale nie będziemy rozmawiać o psychologi sprzedaży.

Dlatego pilnuj by Twoje zdjęcia publikowane na sklepie internetowym były możliwie w jak najlepszej jakości, oraz pamiętaj o wystarczającej ilości zdjęć – jedno lub dwa zdjęcia sukienki na białym tle bez modelki, dla kobiety może być mało wystarczającą zachętą do zakupu.

Pamiętaj o wysokiej jakości zdjęciach produktów

Kilka porad dotyczących zdjęć na sklepie internetowym:

Wyróżnij istotne produkty, dzięki wideo lub zdjęciom 360 stopni

Jeżeli posiadasz produkt na sklepie internetowym, który świetnie się sprzedaje lub chcesz wprowadzić produkt, który ma potencjał i chciałbyś sprzedawać go w dużych ilościach to wyróżnij go na tle innych. Jak? Dzięki stworzeniu wideo prezentującego w ciekawy i interesujący sposób właściwości oferowanego produktu.

Warto również zastanowić się nad zdjęciami 360 stopni, które pozwalają użytkownikowi w łatwy i intuicyjny sposób obejrzeć produkt z każdej strony – to może również być atrakcyjną formą prezentacji produktu.

Zdjęcia 360 stopni prezentujące produkty na sklepie internetowym

Dodatkowo, filmy i zdjecia 360 stopni wyróżnią Twój sklep internetowy na tle konkurencji, co w dzisiejszych czasach jest ważnym elementem w budowaniu pozycji Twojego e-sklepu – niestety, takie elementy wiążą się z poniesieniem większych kosztów, dlatego proponuje w ten sposób prezentować produktu, na których sprzedaży najbardziej nam zależy.

Zadbaj o ciekawy i unikalny opis swoich produktów

Ważne! Nie kopiuj opisów ze stron producentów lub hurtowni, nawet w przypadku gdy masz na to zgodę. Dlaczego? Po pierwsze zastosowanie unikalnych opisów wpłynie na pozycję Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google, a po drugie wyróżni Cię na tle konkurencji oferującej podobny produkt – powiedzmy Sobie szczerze, większości sklepów nie chce się tworzyć unikalnych opisów i kopiuje je z innych stron.

Pamiętaj, aby w twoich opisach zawrzeć istotne informacje jak np. wymiary, materiał, skład itp. Dobry opis zastępuje sprzedawcę w sklepie tradycyjnym, który opowie o produkcie i zachęci do zakupu. Tworzenie unikalnych opisów wiążę się z poświeceniem dużej ilości czasu, ale zobaczysz, że zaprocentuje to w przyszłości. Ponadto, tworzenie fajnych opisów możesz zawsze zlecić zewnętrznej firmie.

Dobrym pomysłem jest też wyróżnienie ważnych fragmentów w opisie np. poprzez pogrubienie tekstu, dzięki czemu użytkownik czytający powierzchownie opis, wychwyci najważniejsze informacje.

Wyświetlaj opinie i recenzje o produkcie

Przyznaj się, że Tobie też zdarza się poszukiwać opinii lub recenzji w internecie na temat upatrzonego produktu. Twoi klienci mają podobnie! Dlatego daj im możliwość zapoznania się z opiniami osób, które już kupiły ten produkt i wyświetlaj je na podstronie prezentującej wybrany produkt.

Wyświetlaj opinie lub recenzje o produkcie na swoim sklepie internetowym - to zwiększy zaufanie i wiarygodność

Osoba zainteresowana oferowanym produktem ma możliwość dowiedzenia się, że są już osoby, które kupiły i sprawdziły ten produkt. Jeżeli dodatkowo opinia jest pozytywna to tylko utwierdzi potencjalnego klienta w słuszności podejmowanej decyzji zakupowej.

Pamiętaj, aby umożliwić w łatwy sposób dodanie opinii i oceny do podstrony prezentującej produkt przez zwykłego użytkownika. Oczywiście najlepsze byłyby tylko pozytywne, ale umieszczanie negatywnych sprawia, że wygląda to bardziej naturalnie.

Umieszczaj informacje o gwarancji, ratach i zwrotach

Zwrot w ciągu 14 dni od zakupu to Twój prawny obowiązek, dlatego nie warto tej informacji ukrywać, ponieważ to dla wielu osób jest dosyć istotna informacje – tak samo jak informacja o ratach i oferowanej gwarancji.

Fajną możliwością na wyróżnienie się na tle konkurencji jest oferowanie większej liczby dni na zwrot lub oferowanie lepszej gwarancji niż inne sklepy internetowe – to również wpływa na zaufanie klienta i poprawia sprzedaż na sklepie internetowym.

Pokazuj produkty uzupełniające

Ostatnia rada to pokazuj produkty uzupełniające, aby zwiększać ilość produktów w koszyku zakupowym lub proponuj inne podobne produkty, które dla osób niezdecydowanych może okazać się dobrym pomysłem na porównanie różnych ofert.

Oczywiście, najlepszym pomysłem byłoby zastosowanie ultranowoczesnych algorytmów przewidujących upodobania Twoich klientów – niczym Netflix. Jednakże my nie posiadamy takich dużych budżetów na rozwój takiej technologi w Twojej firmie. Mimo to wiele systemów na których tworzymy sklepy internetowe posiada podobne, dużo prostsze rozwiązania w swoich funkcjonalnościach – ewentualnie dodasz to za pomocą dostępnych wtyczek;)

Pokazuj produkty uzupełniające, aby zwiększyć wartość koszyka

Ok, to tyle jeżeli chodzi o moje rady dotyczące wyglądu podstrony produktowej na Twoim sklepie internetowym. Mam nadzieje, że wpis przyda Ci się i od teraz Twoje karty produktowe będą się świetnie prezentowały i skutecznie zachęcały do zakupu.

Powodzenia przy optymalizowaniu karty produktu;)

Warto doczytać:

  1. 3 wskazówki zwiększające sprzedaż w internecie – dowiedź się jak zwiększyć sprzedaż w internecie wykorzystując tylko 3 sprawdzone wskazówki
  2. Jak pozyskiwać opinie klientów? 4 skuteczne sposoby na zdobycie rekomendacji – zacznij pozyskiwania opinie od klientów na temat Twoich produktów lub usług
  3. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 9 skutecznych sposobów – poznaj inne sposoby na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie online
  4. SEO dla e-commerce – 5 elementów, o których nie możesz zapomnieć – popraw pozycje swojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl