3 wskazówki zwiększające sprzedaż w internecie - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

3 wskazówki zwiększające sprzedaż w internecie

Podziel się!

Słaba sprzedaż w internecie? Zastanawiasz się jak to poprawić? W dzisiejszym artykule przedstawię trzy wskazówki, dzięki którym będzie można poprawić sprzedaż online.

W marketingu nie możesz skupić się tylko na jednej technice lub obszarze wymagającym poprawy. Zamiast tego powinieneś patrzeć na pełny obraz sytuacji.

Wprowadzaj poprawki i drobne ulepszenia na każdym etapie podróży klienta, zamiast próbować znaleźć magicznego rozwiązania za pomocą jednej poprawki. Jeśli tak bardzo koncentrujesz się na jednym elemencie sprzedaży, że dzieje się to kosztem innych, reszta więdnie z powodu braku uwagi.

Zamiast tego przeanalizuj całą ścieżkę sprzedażową.

Cały proces podróż klienta i lejek marketingowy nie pomogą Ci bezpośrednio w rozwoju Twojej firmy, chyba że poświęcisz każdej z tych części jednakową uwagę i zapewnisz klientom spójne doświadczenia na każdym etapie.

Udoskonalenia marketingowe, które przyniosą korzyści Twojej firmie, to te, które poprawią zarówno wydajność, jak i rentowność. Optymalizując każdy etap podróży klienta, możesz wykorzystać większą liczbę okazji, aby zmaksymalizować przychody i zminimalizować koszty związane z marketingiem.

Oto, jak możesz skrócić każdy etap podróży kupującego.

 

Popraw efektywność pozyskiwania leadów

Dwa główne problemy, na jakie napotykają firmy na szczycie lejka marketingowego, to jakość i ilość potencjalnych klientów.

Nie ma znaczenia, jakie narzędzia i taktyki generowania potencjalnych klientów preferujesz – albo twoje wysiłki w zakresie pozyskiwania nie przynoszą wystarczającej liczby leadów, albo potencjalni klienci są niskiej jakości i nie powodują konwersji.

Aby zrozumieć, co utrudnia Twoje wysiłki, musisz przeanalizować całą ścieżkę i zobaczyć, co dzieje się z generowanymi przez Ciebie leadami. W tym celu warto wykorzystać statystyki ze swojego systemu do zarządzania bazą pozyskanych lead’ów, CRM’u lub wykorzystać dodatkowe platformy analityczne takie jak Kissmetrics.

Sprawdź jaką liczbę kontaktów do potencjalnych klientów udaje Ci się pozyskać w ciągu wybranego okresu, jaki jest współczynnik konwersji, ile kosztuje pojedynczy lead, jaki jest średni zysk z jednego lead itp.

Czy Twoje obecne leady słabo konwertują, czy też problemem jest ich niewystarczająca liczba? Gdy już to zdiagnozujesz, możesz zacząć wprowadzać poprawki w kampaniach reklamowych związanych z pozyskiwaniem leadów lub w działaniach ukierunkowanych na ich obsłudze.

Warto przeczytaćJak zamienić subskrybentów newslettera w płacących klientów?

 

Segmentacja i personalizacja

Po pozyskaniu potencjalnego klienta do swojej bazy musisz nadal zapewniać doskonały przekaz i wsparcie na każdym kroku podróży klienta. Na tym etapie konsumenci dowiadują się więcej o Twojej firmie i rozważają zakup Twojego produktu lub usługi.

Różne typy potencjalnych klientów będą przychodzić do Ciebie z różnych powodów i musisz zwrócić się do każdego z nich osobiście i dostosować się do jego indywidualnych potrzeb.

Segmentacja i wysyłanie bardziej spersonalizowanych wiadomości zwiększa zaangażowanie poprzez większy wskaźnik liczby otwartych wiadomości i kliknięć linków. Można je łatwo skonfigurować za pomocą nowoczesnych narzędzi do automatyzacji marketingu oferowanych przez większość dostępnych narzędzi do e-mail marketingu.

Osobiście korzystamy z MailerLite, który daje możliwości automatyzacji mailingów i odpowiedniej segmentacji odbiorców. Dodatkowym plusem jest fakt, że do 1000 adresów e-mail jest darmowy!

Dzięki bardziej spersonalizowanemu marketingowi możesz często zwiększyć konwersję po niższych kosztach.

Ważne! Pamiętaj również o segmentacji i personalizacji nie tylko w kampanii mailingowej, ale również w działaniach reklamowych wykorzystując remarketing. Tam również staraj się kierować bardziej spersonalizowane komunikaty dostosowane do danej grupy odbiorców.

 

Rozwiewaj wątpliwości

Potencjalni będą się zastanawiać, czy to, co oferujesz, działa. Będą zadawać Ci pytania o wyjaśnienie i zapewnienie, że Twoje produkty i usługi ułatwią im życie.

Pamiętaj, że to naturalny proces, a Twoim zadaniem jest ułatwić konsumentom podjęcie decyzji na Twoją korzyść.

Im prostsza decyzja, jaką mogą podjąć, tym szybciej sfinalizujesz sprzedaż. Kiedy klienci Ci ufają i widzą wartość, którą wnosisz w ich życie dzięki swoim działaniom, są bardziej skłonni zainwestować w zakup Twojego produktu lub usług.

Dbaj więc o to by potencjalny klient miał informacje na temat Twoich dotychczasowych realizacji oraz opinii zadowolonych klientów, którzy zdecydowali się skorzystać z Twojej oferty.

Proś o referencje, które będziesz mógł zamieścić na swojej witrynie internetowej, a później udostępniać na odpowiednich etapach lejka sprzedażowego.

Nic tak nie rozwiewa wątpliwości jak wiarygodna informacja na temat Twoich produktów lub usług od innych klientów w internecie.

Warto przeczytać: Jak pozyskiwać opinie klientów? 4 skuteczne sposoby na zdobycie rekomendacji

Mam nadzieję, że te 3 krótkie wskazówki zmobilizowały Cię do przeanalizowania procesów sprzedaży online w Twojej firmie.