Uruchomienie własnego sklepu internetowego to nie najtrudniejszy w dzisiejszych czasach element internetowego handlu. Trudniejszym etapem dla nas może się okazać reklama całego biznesu w internecie. Gdzie warto się reklamować, aby uzyskać sprzedaż na nowym sklepie internetowym? O tym w dzisiejszym wpisie.
Internet dostarcza nam ogromnej ilości kanałów, w których możemy prowadzić nasze działania marketingowe. Dodatkowo każdy z tych kanałów jest reklamowany jako najbardziej skuteczny w sprzedaży internetowej – trzeba przyznać, że nowo upieczony właściciel sklepu online nie ma łatwo.
Przedstawię Ci kilka wartych uwagi kanałów, na których powinieneś się skupić – zwłaszcza w początkowych fazach rozwoju Twojego sklepu internetowego.
Spis treści:
Google Ads – Kampania produktowa
Google Ads daje nam ogromne możliwości reklamowania się poprzez płatne linki w wyszukiwarce Google, wyświetlanie reklam graficznych na stronach partnerów, czy też wyświetlanie filmów reklamowych np. na Youtubie.
Nas jednak, w przypadku sklepu internetowego, bardziej interesuje inna opcja dostępna w Google Ads – kampania produktowa, która wyświetla w wyszukiwarce zdjęcie produktu, cenę, nazwę sklepu itp.
Screen poniżej prezentuje jak to może wyglądać w wyszukiwarce Twojego potencjalnego klienta.
Jak widzisz taka prezentacja produktów może być dużo bardziej atrakcyjniejsza niż zwykły link sponsorowany, który masz widoczny pod produktami wyświetlanymi w sekcji “Kup Teraz”.
Aby wyświetlać w ten sposób produkty ze sklepu internetowego w wyszukiwarce Google potrzebujesz konta w Google Ads połączonego z Google Merchant Center oraz starannie przygotowany plik produktów, na podstawie którego Twoje produkty będą odpowiednio wyświetlane w Google.
Możesz się spotkać z określeniem Google Adwords, ale to jedno i to samo – po prostu jakiś czas temu Google zmieniło Adwords na Ads i ot cała zawierucha z nazwami, ale to jest całkowicie nieistotne.
Facebook i Instagram
Portale społecznościowe w dużej części coraz bardziej wypełniają nasz wolny czas, dlatego warto również za pomocą nich pokazywać swoje produkty. Brak wykorzystania social media w swojej strategi marketingowej może poważnie nas ograniczyć – zwłaszcza, że Facebook i Instagram dają nam możliwość atrakcyjnego prezentowania produktów.
Na Facebooku i Instagramie mamy możliwość oznaczenia produktów na zdjęciu, dzięki czemu osoba widząca zdjęcie modelki w jakieś ciekawej stylizacji może od razu z poziomu zdjęcia sprawdzić nazwę produktu, cenę oraz przejść na podstronę z większą ilością szczegółów.
Na screenie poniżej pokazane jest jak taka prezentacja produktów wygląda na Instagramie.
Jak widzisz jest to bardzo atrakcyjny sposób prezentowania produktu. Zainteresowana osoba danym produktem może bez większego wysiłku dowiedzieć się większej ilości informacji o produkcie i w konsekwencji zdecydować się na zakup – a to wszystko kilkoma kliknięciami. To niezwykle istotne, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie ludzie w internecie stają się coraz bardziej “leniwi”;)
Porównywarka cen
Jeżeli jedną z Twoich kluczowych zalet jest niska cena to koniecznie zintegruj swój sklep internetowych z porównywarką cen. Z danych udostępnionych przez Ceneo.pl wynika, że 70% internautów korzysta z tego typu witryn! Szkoda byłoby zmarnować taką możliwość na sprzedaż swoich produktów.
Allegro
Tak wiem – z Allegro trzeba podzielić się pieniędzmi ze sprzedaży i dodatkowo powinno się rozwijać własną markę sklepu internetowego, a nie wspierać inną. Oczywiście masz rację, ale Allegro to obecnie jedna z największych platform sprzedażowych w Polsce i chcesz czy nie to tam są Twoi potencjalni klienci.
Dlatego jeżeli Twój sklep nie generuje odpowiedniej sprzedaży to spróbuj zdobyć nowych lojalnych klientów na Allegro. Dzięki możliwości dotarcia do dużej grupy osób aktywnie poszukujących produktów takich jak Twoje możesz w dosyć prosty sposób poprawić sprzedaż – zwłaszcza na starcie!
Allegro udostępnia Ci tylko platformę sprzedażową i daj możliwość pokazania Twoich produktów szerszemu gronu odbiorców, a to od Ciebie zależy, jakie będzie doświadczenie klienta po zakupie. Może do paczki z przesyłką warto dorzucić jeszcze upominkowy bon na zakupy lub atrakcyjny rabat do wykorzystania w Twoim sklepie internetowym.
To tyle jeżeli chodzi o takie moje główne elementy na których należałoby się skupić w pierwszym etapie reklamowania swojego nowo powstałego sklepu internetowego. Jeżeli masz jakieś inne pomysły, które wdrażasz lub wdrożyłeś i przyniosły ciekawe rezultaty to napisz w komentarzu – może również komuś pomoże Twoja rada;)
Warto doczytać:
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 9 skutecznych sposobów – problem z niską sprzedażą na sklepie internetowym? Sprawdź 9 sposobów na zwiększenie liczby zamówień
- SEO dla e-commerce – 5 elementów, o których nie możesz zapomnieć – wysoka pozycja w wyszukiwarce Google sklepu internetowego może zapewnić dużą liczbę stałej sprzedaży
- Jak tworzyć skuteczne kreacje sprzedażowe? 6 ważnych zasad – reklamując się w internecie musisz pamiętać o tworzeniu przykuwających wzrok i skutecznych kreacji reklamowych
- Własny program partnerski – czym jest i dlaczego warto go uruchomić w swoim sklepie online? – program partnerski to świetna sprawa dla każdego sklepu, który chce zwiększyć skutecznie sprzedaż
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl