Facebook daje ogromne możliwości reklamowania swojej firmy, które nie tylko mogą wykorzystywać duże przedsiębiorstwa. Mała lokalna firma chcąca pokazać swoją ofertę na okolicznym rynku również ma taką możliwość. Dziś przyjrzymy się bardzo precyzyjnemu docieraniu do odbiorców znajdujących się w obrębie kilometra wokół wybranego miejsca!
Przy tworzeniu reklamy przy pomocy menedżera reklam, Facebook daje nam możliwość określenia w jakiej lokalizacji ma wyświetlać się nasza reklama. Często wybieramy kraj, miasto, region (województwo), a w przypadku większych miast – dzielnice.
Jednak mało osób zdaje Sobie z tego sprawę, że Facebook umożliwia nam tworzenie reklam na kilometr wokół konkretnego budynku lub ulicy. Musisz przyznać że jest to dosyć atrakcyjny sposób reklamowania się dla małej lokalnej firmy, nie sądzisz?
Spis treści:
Jak stworzyć dobrą reklamę lokalną na Facebooku?
Aby taka reklama na Facebooku miała sens, musisz się odpowiednio do niej przygotować.
Najważniejsze jest przygotowanie kreacji graficznej oraz tekstu w taki sposób, aby użytkownik do którego dociera reklama, miał świadomość tego że widzi ją dlatego że znajduje się w odpowiednim miejscu.
Przy projektowaniu grafiki możesz zawsze zainspirować się reklamami swojej najbliższej konkurencji i sprawdzić w jaki sposób oni się promują na Facebooku – tutaj przeczytasz o tym jak podejrzeć reklamę konkurencji na Facebooku.
W innym przypadku Twoja reklama przepadnie w ogromnej ilości innych treści na tablicy użytkownika.
Jak ustawić reklamę na Facebooku na kilometr wokół wybranego miejsca?
Ustawienie tego typu reklamy nie jest wcale skomplikowane i w łatwy sposób poradzisz Sobie z tym samemu. Gdy wpisujemy dokładny adres w sekcji “Lokalizacja”, Facebook zapewne nie da Ci możliwości kierowania reklam w taki sposób.
Taką możliwość uzyskamy, gdy zjedziemy pod mapkę i klikniemy przycisk “Dodaj lokalizację zbiorcze”
Z rozwijanego menu wybierz “Adresy”, a następnie zmień domyślny promień na 1 km oraz wpisz wybraną lokalizację – możesz wpisać kilka lokalizacji, jeżeli tego potrzebujesz.
Po kliknięciu przycisku “Dopasuj lokalizacje” Facebook wyświetli informację czy udało się odnaleźć wybrane miejsce. Jeżeli komunikat jest pozytywny to wystarczy teraz tylko potwierdzić dodanie do targetowania i…. gotowe!
Jak widzisz nie jest to skomplikowana rzecz, a na pewno przyda się większość małych lokalnych warsztatów samochodowych, salonów urody, gabinetów lekarskich i innych firm, które chcą docierać do odbiorców znajdujących się w bardzo konkretnej lokalizacji.
Warto doczytać:
- Jak docierać do turystów z reklamą na Facebooku? – zależy Ci na docieraniu z reklamą na Facebooku do osób podróżujących w Twojej okolicy – sprawdź koniecznie ten artykuł
- Jak dotrzeć z reklamą na Facebook-u do osób bogatych? – twojego usługi lub produkty wymagają posiadania zasobne portfela? Reklama na Facebooku jest w stanie dotrzeć do takich osób
- Jak robić skuteczny remarketing na Facebooku? 4 przydatne wskazówki – remarketing to jeden z najskuteczniejszych form reklamy w interencie i warto byłoby go poprawnie wykorzystywać
- Jak optymalizować reklamy na Facebooku? 3 błędy, których należy unikać – bez odpowiedniej optymalizacji naszej kampanii reklamowej nie uda nam się osiągać dobrych efektów
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl