Do przeczytania w 4 min.

Jak dotrzeć z reklamą na Facebook-u do osób bogatych?

Na obecną chwilę, Facebook (jeszcze) nie wprowadził magicznego przycisku umożliwiającego nam docieranie do osób zamożnych. Jednak istnieje kilka sposób na to, aby do takiej grupy osób dotrzeć. W tym wpisie postaram się Ci to pokazać.

Przedstawione metody nie dają nam w 100% pewności, że dotrzemy tylko i wyłącznie do ludzi bogatych, natomiast na pewno pozwolą nam na zwiększenie prawdopodobieństwa tego, że nasza reklama takim osobom się wyświetli.

Spis treści:

Lokalizacja

Wiele osób, przy tworzeniu reklam, skupia się na zainteresowaniach, zachowaniach, ewentualnie grupach niestandardowych odbiorców. Mało osób docenia rolę docierania do odbiorców poprzez określoną lokalizację – a często jest dużo bardziej skuteczną metodą.

Warto, abyś przed rozpoczęciem dalszych działań związanych z docieraniem do osób majętnych, zapoznał się z naszym wcześniejszym tekstem na blogu – tworzenie reklam lokalnych na kilometr wokół dowolnego miejsca – który może Ci stworzyć taką reklamę opartą o geolokalizację.

Interesują nas dwie grupy lokalizacji: bogate dzielnice (zazwyczaj większość miast posiada takie) oraz zagłębia biznesowe (typu Mordor w Warszawie).

Ustalenie tego, które dzielnice cieszą się większym zainteresowaniem ludzi bogatszych, daje nam możliwość kierowania reklamy tylko na wybrane lokalizacje, bez zbędnego “przepalania” budżetu na osoby mniej zamożne.

Osoby często podróżujące za granicę

Tak jest, Facebook wie gdzie latasz na wakacje, a także jak często (i z kim, ale o tym napisze innym razem). Osoby, które często podróżują za granicę, muszą raczej należeć do grupy osób bogatych.

Dlaczego?

Osoby, które często podróżują za granice mogą być targetowane na Facebooku

Częste zagraniczne podróże wiążą się ze sporymi wydatkami, dlatego zwykły Kowalski nie tak często może pozwolić sobie na podróż do innego kraju.

Natomiast, jeżeli firma często wysyła swojego pracownika na takie zagraniczne “wypady” służbowe to możemy wnioskować, że taka osoba raczej nie jest zwykłym szeregowym pracownikiem.

Zawody i wykształcenie

Kolejną metodą na dotarcie do bogatych osób, jest targetowanie po zawodach i wykształceniu. Są branże w których zarabia się zdecydowanie więcej niż w innych. Wybierając takie zawody lub branże zwiększasz prawdopodobieństwo, że trafisz na osoby z zasobnym portfelem.

Dodatkowo możesz kierować reklamę na ludzi z określonym wykształceniem, którzy prawdopodobnie mogą zarabiać ponad przeciętnie.

Niestety, takie targetowanie jest dosyć mało precyzyjne. Dlaczego? Takie informacje są deklarowane przez użytkowników portalu Facebook. Nie masz zatem pewności, że podane informacje są prawdziwe.

Należy też pamiętać o ustawieniu odpowiedniego wieku. Ponieważ istnieje małe prawdopodobieństwo, że np. osoba przed 30 prowadzi dobrze prosperującą firmę z dużymi obrotami. Podobnie jest z wykształceniem, student dopiero kształtujący się w wybranym kierunku również może być nieatrakcyjny dla nas.

Właściciele drogich urządzeń

Facebook daje nam możliwość docierania do użytkowników wybranych urządzeń np. Macbook-ów lub iPhone’ów. Przyjęło się że tacy użytkownicy są osobami majętnymi.

Użytkownicy drogich telefonów i komputerów mogą być targetowani w reklamie na Facebooku

Prawdą jest, że nie każdego stać na zakup drogiego laptopa lub telefonu, ale też prawdą jest, że nie każda bogata osoba jest użytkownikiem takich urządzeń.

Dlatego warto się zastanowić, czy sprzedaż drogich mieszkań możemy oprzeć o reklamę kierowaną do osób posiadających drogie urządzenia.

Zainteresowania

Istnieją zainteresowania, które bardzo dużą popularnością cieszą się w kręgach ludzi zamożnych. Gra w golfa, tenisa ziemnego, a także żeglowanie to zainteresowanie raczej osób zamożnych.

Jednak to również, jak w przypadku drogich urządzeń, mało precyzyjne taregotowanie. Zdarzają się osoby niekoniecznie zamożne, które interesują się daną tematyką.

Na obecną chwilę to tyle, jeżeli chodzi o pomysł na docieranie do osób bogatych na Facebooku. Dobrze jest eksperymentować i łączyć ze sobą różne możliwość targetowania w celu zwiększenia prawdopodobieństwa dotarcia do takiej grupy odbiorców.

Warto doczytać:

  1. Targetowanie reklamy na Facebooku po zainteresowaniach – co warto wiedzieć? – dowiedź się jakich błędów nie popełnić przy kierowaniu reklamy po zainteresowaniach
  2. Wykluczenia na Facebooku – czyli jak optymalizować reklamę? – zacznij stosować wykluczenia w kierowaniu reklam, aby poprawić wyniki kampanii na Facebooku
  3. Jak targetować reklamy na Facebooku po lokalizacji? – chcesz dotrzeć do osób po lokalizacji, nawet 1km wokół wyznaczonego punktu – koniecznie przeczytaj poradnik

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl