Jak targetować reklamy na Facebooku po lokalizacji? - MałyMarketing.pl - Blog o marketingu internetowym dla małych firm - Facebook Ads, Google Ads, Reklama w internecie

Jak targetować reklamy na Facebooku po lokalizacji?

Podziel się!

Kierowanie reklamy do użytkowników na Facebooku po lokalizacji – niby temat prosty, aczkolwiek jest kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę. Dziś spróbuje Ci przedstawić kilka opcji, o których możesz nie wiedzieć.

Ustawienia związane z lokalizacją użytkowników Facebooka, do których chcesz dotrzeć ze swoją reklamą są bardzo ważnym elementem tworzenia reklamy – zwłaszcza dla firm lokalnych z małym budżetem reklamowym.

Facebook daje wiele możliwości dotyczących dokładnego określenia obszaru, na którym chcesz, aby Twoja reklama była wyświetlana. Możesz targetować swoje reklamy poprzez użycie nazw województw, miast, konkretnych dzielnic lub ulic.

 

Reklama w promieniu X km od miejscowości

Zazwyczaj, gdy wpiszesz w sekcji z lokalizacją jakąś konkretną miejscowość, Facebook domyślnie zaznaczy pewien promień wokół tej miejscowości. Portal z założenia wychodzi, że chcesz również dotrzeć do osób z najbliższej okolicy konkretnej miejscowości.

Ustawienia związane z promieniem wokół wybranej miejscowości możesz dowolnie zmieniać. Wystarczy kliknąć trójkąt znajdujący się obok wybranej miejscowości.

 

Wyświetli Ci się okienko z dodatkowymi opcjami dotyczącymi lokalizacji. Możesz zaznaczyć opcje “Tylko ta miejscowość”, aby docierać z reklamą na Facebooku do osób znajdujących się w wybranej miejscowości lub zaznaczyć opcje “Miejscowość w promieniu” – w tym przypadku dotrzesz do osób nie tylko w wybranej lokalizacji, ale również w jej najbliższej okolicy.

Na pierwszy rzut oka możesz regulować zakres promienia w przedziale od 17 km do 80 km. Jednak istnieje możliwości ustawienia promienia o wielkości 1 km – to świetny sposób, aby docierać np. do osób przebywających w centrach handlowych.

Więcej na temat targetowania reklamy do osób w promieniu 1 km od wybranej lokalizacji znajdziesz tutaj.

 

Opcje doprecyzowania ustawień lokalizacji

Czy jeżeli wybiorę lokalizacje Warszawa, to czy trafię tylko do jej mieszkańców? Otóż nie! Facebook oferuje dodatkowe opcje, które pomagają reklamodawcom doprezycować ustawienia lokalizacji.

Klikając w sekcji “Lokalizacje” przycisk “Wszyscy w tej lokalizacji” pojawi się nam kilka możliwości do wyboru.

 

Wszyscy w tej lokalizacji – obejmuje każdą osobę znajdującą się w wybranej lokalizacji. Nie ma znacznie, czy osoba będąca w tym miejscu jest jej stałym mieszkańcem, czy tylko chwilowo tam przebywa np. jako turysta.

Osoby mieszkające w tej lokalizacji – jak sama nazwa wskazuje, grupa osób zamieszkujących daną lokalizację

Osoby, które niedawno były w tej lokalizacji – to chyba nie potrzebuje wytłumaczenia;)

Osoby podróżujące w tej lokalizacji – czyli osoby, które tylko chwilowo przebywają na danym obszarze np. jako turyści.

 

Wykluczenia lokalizacji

Oprócz dodawania lokalizacji w naszym targetowaniu mamy jeszcze możliwość wykluczenia wybranych lokalizacji. Opcja ta świetnie sprawdza się w sytuacji, gdy chcemy dotrzeć z reklamą do okolic jakiejś miejscowości, ale nie do niej samej.

W takim przypadku należy zmienić opcje “Uwzględnij” na opcję “Wyklucz” wyświetlającą się obok okienka umożliwiającego wpisywanie lokalizacji.

 

Lokalizacje zbiorcze

Jedną z moich ulubionych możliwości targetowania reklamy po lokalizacji i bardzo często niewykorzystywanych przez reklamodawców są “Lokalizacje zbiorcze”.

Jest to bardzo przydatne rozwiązania, które daje kilka opcji do wyboru. Najważniejszymi z nich są kody pocztowe – umożliwiające docieranie z reklamą Facebook Ads do konkretnych dzielnic oraz adresy – czyli targetowanie reklamy pod konkretne adresy!

Jak to działa? Klikając mały niebieski napis “Dodaj lokalizacje zbiorcze” znajdujący się pod mapką pojawi sie nam okienko umożliwiające wybór konkretnej opcji z kilku różnych możliwości.

Wybierając opcje “Adresy” wpisujemy jeden lub kilka adresów w wyświetlonym polu. Zwróć uwagę, że we wcześniejszych ustawieniach można było zawęzić domyślny promień tylko do 17 km – teraz może to być już nawet 1 km!

 

Klikając niebieski przycisk znajdujący się w dole wyświetlonego okienka “Dopasuj lokalizacje”, Facebook odnajdzie konkretny adres i pozwoli kierować tam reklamę.

Do czego może się to przydać? Możesz kierować reklamy na centra handlowe lub miejsca ważnych wydarzeń, w których mogą znaleźć się Twoi klienci np. targi branżowe.

To tyle na dziś! Mam nadzieję, że teraz ustawienia reklamy Facebook Ads związane z lokalizacją nie będą dla Ciebie problemem;)