Często przy tworzeniu reklamy na Facebooku przychodzi nam do głowy myśl “a jak to zrobiła konkurencja”. Świetną opcją byłaby możliwość podejrzenia ich reklamy w celu zainspirowania się. Facebook od pewnego czasu dodał nam taką funkcję, dzięki której bez zbędnego kombinowania możemy wejść na fanpage konkurencji i zobaczyć jakie reklamy aktualnie emitują.
Spis treści:
[Artykuł zaktualizowany: 01.04.2022]
Jak sprawdzić reklamy konkurencji?
Żeby sprawdzić jak wyglądają kreacje reklamowe konkurencji, należy udać się na fanpage konkurenta i odnaleźć sekcje “Transparentność strony” – znajdziesz ją po lewej stronie na fanpage pod informacjami na temat strony, zdjęciami itp.
Następnie kliknij napis “Wyświetl wszystko”. Pojawi się okienko, w którym odszukaj przycisku “Przejdź do Biblioteki reklam” i go również kliknij.
Wyświetli Ci się Biblioteka reklam aktywnych reklam danego fanpage. To tutaj możesz podejrzeć jakie kreacje reklamowe wykorzystuje konkurencja i ewentualnie zainspirować się.
Bardzo istotnym faktem jest to, że zakładka nie wyświetla informacji o targetowaniu i ustawianiach reklamy, a jedynie same kreacje reklamowe. Facebook w ten sposób uniemożliwia zebranie kompletnych informacji na temat Twoich reklam i wykorzystaniu ich przez inne osoby. Mimo tego, grafika i teksty pozwalają wyciągnąć wiele wartościowych wniosków.
Czy sekcje Transparentność strony można wyłączyć?
Niestety, obecnie sekcje “Transparentność strony” nie można w żaden sposób wyłączyć, ani ukryć na naszym fanpage. Raczej wątpliwe, że taka możliwość może się pojawić w przyszłości. Facebook po swoich aferach postanowił być bardziej przejrzysty i to jeden z jego kluczowych zmian na portalu.
Warto doczytać:
- Jak tworzyć skuteczne kreacje sprzedażowe? 6 ważnych zasad – brak pomysłu na kreacje reklamowe – sprawdź jak tworzyć skuteczne kreacje pamiętając o 6 kluczowych zasadach
- Jak optymalizować reklamy na Facebooku? 3 błędy, których należy unikać – sprawdź jak optymalizować kampanie reklamowe na Facebooku, aby poprawić ich wyniki
- Jak robić skuteczny remarketing na Facebooku? 4 przydatne wskazówki – remarketing to jedna z najefektywniejszych form reklamy na Facebook, dlatego koniecznie sprawdź jak robić go poprawnie
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl