Zdarzyło Ci się kiedyś stworzyć kampanię reklamową, która nie przynosiła efektów? Często w takich sytuacjach szukamy problemu w ustawieniach samej kampanii, a nie w tym co widzi użytkownik – czyli kreacji sprzedażowej.
Wiele osób zbyt mocno skupia się na samych ustawieniach kampanii reklamowej myśląc o tym, że jest to najważniejszy element decydujący o powodzeniu naszych działań marketingowych.
Oczywiście same ustawienia kampanii są bardzo ważne, ale nie ważniejsze niż kreacja, którą wykorzystujemy w reklamie.
Zawsze sugeruje, aby optymalizacje naszych kampanii zaczynać od kreacji starając się, aby posiadała możliwie jak najwyższy współczynnik CTR. Dopiero wtedy możemy zająć się ustawieniami naszej kampanii.
Dlatego w tym artykule na blogu spróbuje przedstawić 6 zasad, którymi kierujemy się w naszej agencji Webmast Digitla tworząc kreacje sprzedażowe dla naszych klientów.
Jeżeli temat Cię zainteresował, to zapraszam do dalszego czytania.
Spis treści:
Wybierz odpowiedni produkt do kreacji reklamowej
Logiczne jest, że w przypadku reklamowania wyprzedaży na naszym sklepie będziemy pokazywali w kreacji produkty objęte tą promocją.
Ważne jednak, aby wyeksponować te o stosunkowo niskich cenach, w których próg wejścia przy zakupie przez internet jest znacznie niższy – zwłaszcza gdy promujemy się wśród grupy odbiorców, która nie miała dotychczas styczności z naszą firmą.
Wykorzystaj w kreacji liczby
Jest to chyba najczęściej wymieniana rada przez marketerów dotycząca kreacji reklamowych. Nic tak nie zwróci uwagi użytkownika jak np. promocja -50%.
Dlatego warto w kreacji sprzedażowej przedstawiać dobrze widoczne rabaty procentowe lub zaprezentować nową cenę z przekreśloną starą.
Liczby bardzo dobrze zwracają uwagę użytkowników wyróżniając naszą kreację reklamową na tle innych. Dlatego nie wolno o tej zasadzie zapominać – zwłaszcza, gdy promujemy rabaty i wyprzedaże.
Wprowadź ograniczenia
Nic tak nie przyspieszy podjęcia decyzji o zakupie przez użytkownika jak informacja o pewnych ograniczeniach w naszej kreacji sprzedażowej.
Takimi ograniczeniami może być:
- czas trwania promocji/wyprzedaży (im krótszy czas tym lepiej, unikniemy wtedy sytuacji, w której użytkownik zapomni o naszej ofercie)
- ograniczona liczba dostępnych sztuk produktu (wiele sklepów internetowych informuje o tym na karcie produktu, ale warto również uwzględnić to w kreacji – zwłaszcza w przypadku, gdy liczba pozostałych sztuk jest naprawdę niewielka)
- ograniczona liczba klientów, która może skorzystać z promocji np. rabat dostępny jest tylko dla pierwszych 10 osób
Pamiętaj o CTA (call to action)
Wiem, że się powtarzam, ale warto o tym przypominać. Zachęć użytkownika do kliknięcia w reklamę i umieszczaj przycisk “Kup Teraz”, “Zobacz więcej” lub “Sprawdź”.
Niby nic wielkiego, a potrafi podnieść współczynnik kliknięć w reklamę nawet kilkakrotnie.
Wykorzystaj w kreacji sprzedażowej personalizacje
Kiedy posiadasz informacje na temat swoich klientów warto personalizować komunikaty reklamowe. Nawet dopasowanie reklamy do płci może znacząco zwiększyć klikalność kreacji oraz konwersje.
Warto pamiętać o tej zasadzie również w przypadku wykorzystywania remarketingu. W takim przypadku mamy całkiem sporo informacji na temat użytkowników np. jakie produkty ich interesują i możemy im je pokazywać w kreacji lub bezpośrednio zwracając się do nich w reklamie słowami “Wróć do nas i zamów swój wymarzony narożnik”.
Zadbaj o dostępność produktów i kierowanie reklamy
Jednym z najczęstszych błędów wśród początkujących osób chcących reklamować się w internecie jest przenoszenie użytkownika po kliknięciu w reklamę w niewłaściwe miejsce np. zamiast na kartę z konkretnym produktem, to na główną stronę sklepu internetowego.
A drugim irytującym użytkowników błędem jest promowanie produktów niedostępnych już w ofercie sklepu lub np. z mocno ograniczoną liczbą rozmiarów.
Dlatego przed uruchomieniem oraz w trakcie trwania kampanii reklamowej warto weryfikować jak wygląda stan magazynowy promowanych produktów w naszej kreacji reklamowej i kierować użytkowników w odpowiednie miejsca na stronie internetowej. Jeżeli użytkownik kliknie w baner informujący o wyprzedaży, to należy przekierować go do odpowiedniej kategorii z takimi produktami.
To tyle na dziś! Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci tworzyć skuteczniejsze kreacje sprzedażowe zarówno na Facebooku jak i Google Ads.
Powodzenia;)
Warto doczytać:
- Jak uruchomić remarketing na Facebooku? – Dowiedź się jak uruchomić kampanię remarketingową na Facebooku
- Jak napisać skuteczną reklamę tekstową w Google Ads? 5 wskazówek, które poprawią efektywność reklamy – Dowiedź się jak pisać skuteczne reklamy tekstowe na potrzeby Google Ads
- Jak optymalizować reklamy na Facebooku? 3 błędy, których należy unikać – Sprawdź jak poprawnie optymalizować reklamy na Facebooku
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl