Jedno z najczęściej zadawanych pytań na grupach związanych z Facebookiem dotyczy zmiany nazwy fanpage. Dziś postaram się pokazać Ci jak w łatwy sposób dokonać tej zmiany na swojej stronie – oczywiście krok po kroku, tak jak lubisz;)
Pokaże Ci obecnie jeden z najłatwiejszy sposób na edycję nazwy swojego fanpage na Facebooku. Wiele informacji w internecie dostępnych na ten temat, jest już niestety nie aktualnych, ponieważ portal stale się zmienia i co jakiś czas pewne rzeczy ulegają przebudowie.
Pamiętaj, że aby zmienić nazwę fanpage musisz być administratorem strony na Facebooku. W innym przypadku ta opcja nie będzie dla Ciebie dostępna.
Spis treści:
[Artykuł zaktualizowany: 04.04.2022]
Jak zmienić nazwę fanpage na Facebooku?
Wejdź na swój fanpage, a następnie po lewej stronie z menu Zarządzania stroną wybierz opcje “Edytuj informacje o stronie”. Wyświetli Ci się podstrona gdzie będziesz mógł uzupełnić informacje kontaktowe, określić godziny otwarcia Twojej firmy (o ile fanpage jest firmowy), zaznaczyć lokalizacje itp.
Na samym początku tego wszystkiego znajdziesz sekcje “Informacje ogólne” – to tutaj zmienisz nazwę fanpage, nazwę użytkownika (ta nazwa będzie wyświetlała sie w adresie www prowadzącym do fanpage) oraz dodać opis strony.
Musisz pamiętać o tym, że nazwy fanpage mają pewne ograniczenia, jak np. zakaz używania słowa Facebook w nazwie fanpage.
Zanim potwierdzisz zmianę nazwy fanpage upewnij się, że nie ma w niej błędów. Ponowna zmiana nazwy może odbyć się dopiero po upływie 7 dni, a przez ten czas nowoużyta nazwa będzie widoczna na Twojej stronie.
Facebook powiadomi użytkowników o zmianie nazwy fanpage (za pewne Ty również taką informacje otrzymasz), dlatego nie zalecam zbyt często kombinować przy edycji swojej nazwy, ponieważ może to zniechęcić użytkowników do pozostania fanem na profilu.
Dlaczego Facebook nie zaakceptował zmiany nazwy fanpage?
Często przy dużych zmianach, gdzie nowa nazwa nie nawiązuje w żaden sposób do starej, może zdarzyć się sytuacje w którym Facebook odrzuci naszą prośbę o zmianę. Dlatego warto wcześniej zapoznać się z zasadami zmiany nazwy fanpage, co można zrobić, a co nie można.
Jak PRAWIDŁOWO zmienić nazwę strony na Facebooku?
- Używaj nazwy, która dokładnie odpowiada zawartości strony,
- Użyj nazwy swojej firmy, marki lub organizacji (można również dodać krótkie słowo opisujące rodzaj świadczonych usług np. "SPAWEX - Usługi Spawalnicze" - to pomoże w odnalezieniu Twojej firmy w wyszukiwarce
Jak NIEPRAWIDŁOWO zmienić nazwę strony na Facebooku?
- Nie wprowadzaj użytkownika w błąd, reprezentując inną osobę, firmę lub organizacje (takie strony można zgłaszać)
- Nie używaj żadnych wariantów słowa Facebook ani słowa "oficjalna" (próba dodania w nazwie strony Facebook zazwyczaj kończy się odrzuceniem, a nawet banem)
- Nie używaj słów ani wyrażeń, które mogą być obraźliwe lub naruszać czyjeś prawa
- Nowa nazwa nie może znacząco odbiegać od obecnej nazwy fanpage (np. nie zmienisz nazwy fanpage z "Sklep z meblami" na "Sklep z elektroniką")
Gdy Facebook odrzuci Twoją nową nazwę, zawsze możesz spróbować się odwołać i czekać na ponowną decyzję Facebooka – już ostateczną. Przyznam, że bardzo rzadko udaje się, aby Facebook rozpatrzył pozytywnie odwołanie, raczej lepszym pomysłem będzie zastanowienie się nad nazwą jeszcze raz i wybranie takiej, która będzie odpowiednia według podstawowych zasad Facebooka.
Pamiętaj, że Twoi fani mogą zgłosić zmianę nazwę fanpage gdy jest nie adekwatna do prowadzonej tematyki. Wtedy raczej nie ma co liczyć na to by Facebook zapytał Ciebie o zdanie i wprowadzoną zmianę cofnie, a w najgorszym przypadku zablokuje fanpage.
To tyle! Życzę powodzenia przy wprowadzaniu zmiany nazwy strony na Facebooku
Warto doczytać:
- 8 inspiracji na angażujące posty na Facebooku – brak pomysłu na post na fanpage? Sprawdź nasze przykładowe inspiracje
- Jak skutecznie promować posty na Facebooku? – dowiedź się jak reklamować na Facebooku efektywnie bez wyrzucania pieniędzy
- Jak reklamować się na Facebooku za darmo? 5 sprawdzonych sposobów – zastanawiasz się czy można reklamować się na Facebooku bez wydawania pieniędzy? Tak, oto 5 naszych sposobów
Dominik Zych
Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl