Do przeczytania w 4 min.

Jak zwiększyć zaangażowanie na Facebooku?

Facebook w ostatnim czasie znacznie zmniejszył zasięgi organiczne. Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób go zwiększyć. Eksperymenty z nowym rodzajem postów, zmiany w sposobie publikacji nie przynoszą efektów. Co w takim przypadku zrobić?

Na początku zastanów się, czy fani widzą Twojej posty. Jeżeli użytkownicy nie angażują się pod postami udostępnionymi na danym fanpagu, algorytm Facebooka rzadziej pokazuje jego treści, aż w końcu użytkownik przestaje je całkowicie widzieć.

Często dlatego Twój nowy rodzaj postów nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

A więc jak zwiększyć zaangażowanie na Facebooku? Na początku zastanów się, czy nowy pomysł na posty spodobałby się już nieaktywnym fanom, którzy już jakiś czas temu całkowicie przestali reagować na udostępniane przez Ciebie posty.

Sposobem na dotarcie do takich użytkowników są grupy niestandardowe odbiorców z aktywnością pod postami.

Spis treści:

Czym są grupy niestandardowe odbiorców?

Grupy niestandardowych odbiorców to nic innego jak Twoja grupa docelowa, którą możesz stworzyć przy pomocy menedżera reklam na Facebooku. Taką grupę tworzy się w oparciu o dane zewnętrzne typu adresy e-mail, numery telefonu, ruch na Twojej stronie internetowej. Nic innego jak po prostu remarketing, czyli jeden z najbardziej skutecznych form reklamy w internecie.

Wracając do grup niestandardowych osób, oprócz tworzenia takich grup o wyżej wymienione rzeczy, możemy również oprzeć taką grupę o aktywność na Facebook-owym fanpage lub profilu na Instagramie. Dzięki temu dotrzemy nie tylko do naszych fanów i ich znajomych, ale wyłącznie do aktywnej części tej grupy.

Oprócz docierania do takiej grupy aktywnych fanów naszych profilu, istotnym elementem jest to, że Facebook daje nam możliwość wykluczenia takiej grupy. Gdy wykluczymy aktywną część naszych fanów, będziemy docierać do osób, które nie są już aktywne.

Jak widzisz, możesz ustawić reklamę, której grupa docelowa prezentuje się następująco: Twoi fani, którzy nie byli aktywni na fanpage’u od na przykład 30 dni.

Jeżeli zmieniasz sposób publikacji, warto pokazać nowe treść właśnie tej grupie i sprawdzić ich reakcję. Może uda się ich na nowo zaangażować.

Jak stworzyć reklamę do nieaktywnych fanów na Facebook-u?

W menedżerze reklam na Facebook-u wybierz z menu sekcje Grupy Odbiorców. Stwórz grupę niestandardowych odbiorców wybierając jako źródło stronę na Facebooku.

Przy tworzeniu grupy niestandardowych odbiorców na Facebooku jako źródło wybierz Strona na Facebooku

Następnie należy wybrać stronę na Facebooku, do której nieaktywnych fanów chcesz docierać. W zdarzeniu pozostawiamy “Każdy, kto podjął działanie wobec strony”, a w Retencji ustawiamy 30 dni lub więcej (w zależności od potrzeb).

W taki sposób tworzymy grupę niestandardowych odbiorców na Facebooku w postaci aktywnych użytkowników na naszym fanpage w ostatnich 30 dniach - tą grupę następnie będziemy wykluczać

Gdy grupa będzie gotowa, zacznij tworzyć reklamę. W przypadku tworzenia reklamy ważnym elementem jest “Grupa niestandardowych odbiorców” gdzie wykluczymy aktywne osoby, oraz połączenie, gdzie zaznaczamy nasz profil na Facebooku.

Wykluczamy grupę odbiorców aktywnych w ostatnich dniach na naszym fanpage i dodajemy połączenie z naszym fanpage

I już!

Teraz Twoja reklama dociera do osób, które od pewnego czasu nie są już aktywne na Twoim profilu. Dzięki temu przetestujesz nową wersję treści, którą chcesz publikować na Facebook-owym profilu.

Jeżeli uda Ci się na nowo zaangażować nieaktywnych fanów, często jest to znaczna część osób na fanpage, to w “łatwy” i dość tani sposób zwiększysz liczbę reakcji pod postami. Sposobów na ponowne zaangażowanie fanów jest wiele i wszystko zależy od Twojej kreatywność. Jednym z najlepszych i najczęściej używanych przez nas pomysłów na nowo obsługiwanych profilach o niskiej aktywność jest – organizacja konkursu!

To tyle, mam nadzieję że uda się ponownie zaangażować fanów, powodzenia.

Warto doczytać:

  1. Kiedy publikować posty na Facebooku by mieć duże zasięgi i zaangażowanie? – zastanawiasz się w jakich porach najepiej publikować posty na Facebooku, aby osiągać duże zasięgi – koniecznie przeczytaj artykuł
  2. Edge Rank na Facebooku – Czyli jak osiągać duże zasięgi postów – dowiedź się jak działa algorytm Facebooka i jaki ma wpływ na zasięgi
  3. Jak zwiększyć zasięgi i zaangażowanie na Facebooku? – zasięg i zaangażowanie to kluczowe wartości, które pozwalają nam skuteczniej reklamować się na Facebooku
  4. 8 inspiracji na angażujące posty na Facebooku – brak pomysłów na ciekawe i angażujące posty na Facebooku? Sprawdź nasz propozycje 8 rodzajów postów

Dominik Zych

Od 2011 roku jestem związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads, Google Ads i pozycjonowaniem SEO. Jestem właścicielem agencji marketingowej Webmast Digital pomagającej małym i średnim firmom efektywnie reklamować się w internecie oraz twórcą bloga MalyMarketing.pl